Nou, hier zit ik dan... Bij mijn moeder en ik kom maar niet verder. Al onze inschrijvingen bij woningstichtingen stonden op mijn man's naam en die mag ik dus niet overnemen, van man niet en van woningstichting niet. Ik kan dus gewoon opnieuw beginnen. Heb allerlei opvanghuizen geprobeerd, door heel Nederland, maar alles zit vol. Een uitkering krijg ik niet, want mijn moeder en haar vriend verdienen te veel. Bovendien ben ik nog geen 27 en zal ik dus eerst zelf een maand moeten proberen om werk te vinden tot aan bijstandsniveau (salaris.) Werken dan, maar nu alleen mogelijk in het weekend (16 uur max dus), en dan kom ik nooit van zijn lang zal ze leven tot aan bijstandsniveau. Door de week werken gaat niet, omdat ik aan politie en mijn man heb moeten beloven dat ik mijn dochter niet alleen bij mijn moeder laat, omdat ze in december een soort psychose heeft gehad en toen ook een zelfmoordpoging heeft gedaan en tijdelijk in bewaring was gesteld. Doe ik dat wel, dan doet mijn man een AMK-melding. Bovendien gaat mijn moeder in april weer werken en dus zal ik dan kinderopvang moeten gaan regelen, maar hoe ga ik dat dan betalen? Ik ben nog financieel partner van mijn man en dus zal ik veel meer moeten gaan betalen aan kinderopvang. Daar gaat hij toch niet aan meebetalen, hij wil nu al niets geven, nog niet eens een autostoel uitlenen. Gisteren is mijn moeders vriend aangehouden op poging tot doodslag. Een vrouw was nogal tekeer gegaan, omdat hij even gauw iets in ging laden (5 min max.) Hij is toen iets aggresiever weggereden dan normaal, zij sprong naar hem toe en gooide sleutels op de auto. Vervolgens heeft zij de politie gebeld en gezegd dat hij op haar in probeerde te rijden. Die vriend is gisteren gewoon weer vrijgelaten, maar die aangifte van die vrouw gaat nu nog wel door, alleen is de kans heel groot dat het geseponeerd word, omdat die vrouw een heel stuk in het verhaal heeft weggelaten en hij dus iets harder langs die vrouw heeft gereden dan normaal, maar niet op haar in heeft gereden. Anyway, dit hele verhaal staat natuurlijk ook niet zo lekker bij het AMK en ik weet natuurlijk niet tot in hoeverre ze me nu nog volgen. Ik weet nu gewoon echt niet meer hoe ik nu verder moet, ik zit gewoon echt vast en ik wil hier gewoon weg. Iemand nog tips?
Heh bah meid wat heftig allemaal, hele dikke knuffel!! Ik kan je helaas geen beter antwoord geven want hier net hetzelfde. Word er zelfs ook mee gedreigd het land uitgezet te worden ( BE) als ik niet snel werk vind en ik moet dan bijstand aanvragen. En werk vinden gaat helaas niet makkelijk ik weet het Ik wil je heel veel succes wensen! En hoop dat je snel wat zult vinden!
Als ik jou was, zou ik bellen naar maatschappelijk werk, die kunnen heel veel voor je betekenen , en kunnen je ook op weg helpen!
@sampie Ik heb maatschappelijk werk al gebeld, maar die kunnen mij dus niet helpen. De persoon die ik gesproken had kon me eigenlijk alleen maar een tip geven die licht illegaal is. Maar ik ga het toch maar eens nog eens proberen.
Heb je geen ander familielid waar je tijdelijk kan blijven? Of vrienden? Kan je niet samen met MW en de politie niet een plan maken dat zij contact opnemen met de woningbouw voor een urgentie? Zou eventueel kunnen lukken gezien de situatie met je moeder en haar vriend. Verder is je man wettelijk verplicht voor jullie te zorgen tot de scheiding door is als hij dat ook al deed voor jullie uit elkaar gingen. Stap naar het juridisch loket / een advocaat en vraag daar meer info. Misschien zou jij zelfs dmv een voorlopige voorzieningen in het huis en hij eruit.... Het is het proberen waard. Succes verder
Hallo, helaas geen vrienden/familie waar ik naar toe kan. De politie wil er verder ook niets mee doen, omdat het niet hun werk is, zeg maar. Mijn man is inderdaad wettelijk verplicht om voor ons te zorgen, maar doen doet hij het niet. Ik heb al even een advocaat en we zijn bezig met de voorlopige voorzieningen, maar de advocaat moet wachten op bepaalde aktes. Het huis opeisen is inderdaad een optie, maar of ik het dan ga krijgen en of dat handig is, is maar de vraag, want ik kan het niet betalen. Ik moet vanmiddag dus een nieuw autostoeltje gaan kopen, omdat hij weigert dat ding door de week aan mij uit te lenen. Heb het al meerdere malen gevraagd, ook gemaild, maar hij doet het niet. En waarom niet? Omdat ik heb geweigerd een papier te tekenen waarin staat dat ik afzie van partneralimentatie. En verder wil hij me gewoon dwarszitten. Ik heb gisteren een sollicitatie formulier gehaald bij de AH, dan kijk ik vanuit daar wel weer verder. Gisteren is hier weer een bom gebarsten. Mijn broertje zit hier ook, ook met psychische klachten, hij heeft een enorme depressie gehad. Net 18 en voelt zich nu in één klap volwassen. Kropt alle irritaties op. Heeft wat geldproblemen, maar het weinige dat hij heeft smijt hij over de balk aan sigaretten, snoep en drinken. En heeft onlangs gehoord dat hij nog geen kamertje krijgt en hier misschien nog wel 8 maanden zit. Gaat hier met een donderkop zitten, negeert je compleet. Ik was even boven, er is wat gezegd, volgens hem is het allemaal mijn schuld, hij stormt het huis uit. Sms't mijn moeder vervolgens dat hij nu al zijn geld gaat verbrassen en dat hij wist dat hij nooit had moeten komen en dat ze geluk heeft; hij gaat toch weg. Komt 10 minuten later terug, heeft dus behoorlijk wat gezopen (een fles passoa en een fles flugel zei hij) en hij wil niet praten, want hij is dronken. Ik voel de bui hangen en loop naar boven met dochter. Vervolgens hoor ik een enorm geschreeuw van mijn moeder, ze zet hem buiten en hij knalt eens even lekker de deur. Ik sta daar met trillende benen. Uiteindelijk weer naar beneden, mijn moeder zegt dat ik maar beneden moet slapen met dochterlief, want ze vertrouwt hem niet, mede ook omdat hij zegt dat het mijn schuld is en vaker enge fantasieen heeft gehad. Hij komt weer terug, ik weer naar boven en dan een redelijk normaal gesprek. Blijkt dus dat hij er totaal niet tegen kan dat hij de kamer moet delen met mij en dochterlief, vervolgens kropt hij alle frustraties op en dan loopt dus de spanning op. Hij zit nu bij zijn vader, maar ook daar zal het niet lang goed gaan. Verder worstelt hij met misbruik, een hele slechte jeugd, een vriendinnetje die zichzelf snijdt en psychoses enzo heeft en zijn biseksualiteit. Lekker pakketje hier...
Pfff heftig zeg! De enige optie die mij te binnen schiet is een noodopvang voor vrouw en kind. Dit is geen veilige omgeving voor je dochter. Je broertje, je moeder... spanningen die oplopen. Ik zou toch morgen het maatschappelijk werk bellen en de situatie voorleggen, aangeven dat je bij je moeder thuis niet veilig zit en dat je ergens anders heen moet. Ik wil je verder sterkte wensen, het is allemaal niet niks waar jij nu midden in zit!
De situatie waar je in zit is alles behalve ideaal.. Hoelang gaat het nog duren voordat de scheiding officieel rond is? Anders kun je altijd bellen met de belastingdienst hoe dat zit met fiscaal partner en het aanvragen van kinderopvang toeslag. Daarnaast,ik woon ook thuis met mijn kindje,krijg geen alimentatie en ben gewoon aan het werk. Ik heb kinderopvang in de vorm van een gastouder,dat scheelt ook nog eens in de kosten vergeleken met een kinderdagverblijf. Succes met alles regelen en ik hoop voor je dat je snel weg kunt,want in zo'n situatie wil je niet lang zitten met een kindje!
Wat vind je van een vrouwenopvang? Een vriendin van mij heeft dit traject doorlopen. Meestal hebben opvanghuizen ook wachttijden, maar als je maar vaak genoeg belt (zeker wekelijks) kom je wel binnen een schapelijke tijd aan de beurt. En jouw situatie lijkt me sowieso ernstig genoeg om voor een opvanghuis in aanmerking te komen. Als je er eenmaal zit, kun je met behulp van maatschappelijk werk en begeleiding vanuit de opvanghuis jouw financiele zaakjes beginnen te regelen. Je wordt begeleid naar het krijgen van een baan of starten van een opleiding. Ook krijg je dan zeker (geldt voor alle gemeentes in nederland) urgentie. Het is niet makkelijk, maar het is wel een van de snelste manieren om serieus hulp te krijgen op verschillende vlakken... Mijn vriendin die dit heeft meegemaakt heeft het nu netjes voor elkaar. Leuk huisje, baan met opleiding bij de gemeente. Dus misschien het overwegen waard.
Mij is verteld dat de gemeente evt bij kan springen ivm kinderopvang als jij een baan kunt vinden. Ik zou even een afspraak met de sociaal raadslieden van de gemeente. Suc6 meid! Heel veel sterkte! Ook schijnt ook voor jou de zon weer!
Even een update: Ik heb morgen een intake bij de crisisopvang, heb ik wel 3 weken lang elke dag voor moeten bellen. Ik hoop dat ik daar toegelaten ga worden. Verder had ik toevalligerwijs dezelfde dag dat ik dat hoorde, ook de voorlopige voorzieningen aangevraagd. Noodgedwongen de huurwoning opgeeist (dat wou ik dus echt niet, voel me daar niet echt veilig en bovendien te duur.) Heb nu wel het contact verbroken met ex (behalve natuurlijk in de wekelijkse contacten ivm omgangsregeling dochter.) Ik heb het voorstel gedaan van hij haar 3 weekenden en ik 1 weekend en zo doorgaand. Hij wou haar elk weekend hebben totdat ze naar basisschoolleeftijd gaat. Ik wil dat niet, want hij had me al bedreigd dat als ik van elk weekend hij zijn dochter afweek, dat hij dan zou zorgen dat ze de pleegzorg in zou gaan. Dus hij haar niet elk weekend, dan zou die proberen ons kindje af te pakken en te zorgen dat we beiden haar niet hadden. Daar ben ik dus niet van gediend en ik laat me niet manipuleren. Anyway, nu ik dus sta op 3 weekenden hij, ik 1 weekend en zo verder heeft hij mij beloofd dat hij zou zeggen dat ik geen goede moeder ben, want ik heb een slechte jeugd gehad (jeugdzorg erbij), mijn woonsituatie (ivm mijn moeder) en onze dochter haar tandjes (die niet zo goed zijn, maar waar ik mijn best voor doe.) Anyway, hij doet dus net alsof hij nergens verantwoordelijk voor is. Hij zal ook wel gaan lopen beweren dat ik haar mishandel. 3 weekenden hij, ik 1 weekend lijkt mij niet onredelijk. Ik hoop in ieder geval dat het opvanghuis niet moeilijk gaat doen, over dat ik die woning in moet als de rechter die zou toewijzen.
Jeetje wat een verhaal. Ik denk ook wel dat het verstandig is dat je zorgt dat je snel weggaat bij je moeder ivm het verleden en amk etc. Misschien dat je dat huurhuis moet laten zitten en voor opvang de gaan, zij kunnen je als je in dat traject zit heel goed helpen met nieuw onderdak inkomen etc. Dit gaat een stuk moeilijker/langzamer als je in het huis van jou en je ex zit dan moet je het allemaal alleen doen. Hoe oud ben je als ik vragen mag, omdat je broertje net 18 is en misschien dat je dan nog in aanmerking komt voor een huis voor jonge moeders. Heel veel succes met alles en hoop dat er wat uitkomt met de opvang
Hoop dat die intake goed is gegaan. Ik wou even een ding zeggen: Als je bang bent voor toekomstige dingen van de AMK of Jeugdzorg zou ik misschien een cursus of twee doen. Doe iets bv. VideoHomeTraining. Dan heb je op papier staan dat de omgang met jou en je dochter goed is, dat je helemaal niet agressief bent. Dan staat t ook op video dat je huis netjes is etc. Dan heb je ook een stok achter de hand als je ex dit soort dingen gaat claimen!