hier ook zo hoor tussen 07.00-07.30 wakker 07.45 ontbijten 08.00 tot 09.00 lekker spelen en kro kids tv kijken 0900 fruit en daarna naar bed 11.00-12.00 wakker lunchen aankleden boodschappen thuis nog een tussendoortje 15.00 naar bed tot ongeveer half 5 daarna gaan we soms nog even naar buiten. 17.00 gaat mama koken 18.00 eten 18.30 toetje 19.00 baden 19.30 flesje melk slapen
De ochtenden van mijn (2) vrije dagen zien er ongeveer zo uit: 8.00 mijn oudste wordt wakker, dan komt hij bij mij in bed en kroelen we heerlijk! 8.30 mijn jongste wordt wakker en komt ook even kroelen. 8.45 naar beneden, ontbijten en even spelen 9.30 aankleden en daarna naar beneden. Dan spelen de kinderen even en ruim ik ondertussen het één en ander op of doe er een wasje in o.i.d. Als ik wil kan ik dus ook even weg met de kinderen. Mijn geluk is dat mijn oudste niet meer slaapt overdag en dat de jongste tot minimaal 8.30 slaapt, dus die gaat rond 12.00 pas weer naar bed, na zijn boterhammetje. Ook doe ik de kinderen 's avonds in bad en ga dan meestal zelf ook. Soms spring ik 's morgens even snel onder de douche als de oudste net wakker is en nog ligt te soezen.
Hier was dat ook zo toen Ryan nog 2x sliep. Dan ging hij om 10.00u slapen en om 15.00u. Kon je inderdaad weinig doen s'morgens. S'middags was dat ook lastig als we een verjaardag hadden of op visite gingen oid. Nu slaapt hij tot +/- 07.30u en gaat na de boterham van 12.00u weer naar bed tot een uur of 3. Kan nu s'morgens én s'middags weg, heerlijk. Maar die tijd komt vanzelf. Hier ook pas sinds een maandje ongeveer.
Hier kruip ik samen met mijn zoontje nog even in bed als hij wakker wordt om half zeven en dan slaapt hij bij mij zeker tot acht uur / half negen nog door. Heerlijk. Dan lekker ontbijten beneden en wat spelen. Om half elf wat fruit of een tussendoortje. Rond elf uur gaat hij dan weer slapen. Hij slaapt maximaal een half uurtje. Daarna aankleden/badderen/douchen en nog wat spelen en om half een broodje eten. Ik zou 's ochtends dus wel dingen kunnen doen als ik niet te lang in bed blijf liggen. Maar dat vind ik nou juist zo lekker En inderdaad, niet te veel gaan poetsen. Dat kan in het weekend ook. Gewoon genieten van je kindje en van je vrije uurtjes tijdens de slaapjes.
wat een strakke schemas allemaal... Hier gaat het heel anders. Tussen 7 en 8 uur wordt mijn dochter wakker. Daarna krijgt ze een flesje en mag ze even tv kijken als ik me aankleed/douche. Daarna doen we wat we willen. Als mijn dochter moe is slaapt ze in de auto/wandelwagen (al vind ze dat laatste niet erg geweldig). Eten kan ook eventueel onderweg en daar hebben we geen vaste tijden voor. Als ik gewoon thuis ben stop ik mijn dochter tussen 11 en 12 in bed. En anders zien we wel... Ik vind dit veel makkelijker...
Ik vind je ochtend lekker relaxed, lekker zo houden zou ik zeggen! Hier gaat het meestal zo: 7:30 Eva en Lisa worden wakker 7:45 Voeding van Lisa aan, Eva eet een boterham 8:15 Voeding van Lisa klaar, lekker spelen, ik ruim wat op/doe de keuken 9:30 Lisa naar bed, Eva en ik douchen, fruit eten, televisie kijken (als ik Eva's haar doe) 10:30-11:00 Lisa weer wakker, even spelen 11:45 Voeding van Lisa aan, fruithap van Lisa 12:15 Voeding van Lisa klaar En dan wordt het eens tijd om naar buiten te gaan . Lisa slaapt altijd prima in de wagen en dat wil ik graag zo houden, dus we gaan regelmatig op pad. Als jij een keer eerder op pad wil, zou je na de boterham 's ochtends meteen kunnen douchen, zodat je na z'n slaapje meteen weg kunt. Kan je een boterham geven in de buggy (ik weet alleen even niet zo goed meer of dat al kan of dat hij daar te klein voor is )
Ik kom 's ochtends alleen de deur uit als het echt moet, CB bijvoorbeeld. Anders blijven we lekker thuis en slaapt de beeb lekker in zn eigen bedje! Ik ga wel de tuin in met mijn dochter als het droog is en 's middags gaan we wel altijd even weg, al is het maar naar het speeltuintje op de hoek! (2e slaapje baby en slaapje peuter vallen altijd samen)