Mijn meisje kan niet inslapen zonder fopspeen, en wordt overdag vaak wakker omdat ie uit is gevallen. Savonds valt ze wel in slaap zonder, maar wordt dan rond 4 uur snachts wakker, voor haar speen. Is het slecht als ze die speen, zon 6 a 7 uur per dag inheeft? Het is dus alleen in bed, niet als ze gewoon wakker is. Probeer hem wel is in slaap eruit te halen, maar dan wordt ze wakker xxx
ze is pas 3 maanden oud en dan is de zuigbehoefte nog volop aanwezig. ik vind het al heel goed en knap dat ze hem alleen bij het slapen heeft. laat lekker zitten, het kan (nog) niet zoveel kwaad. Ties slaapt ook nog met en het cb en de tandarts vinden het prima.
mijn zoontje spuugt em direct uit als ie "echt" gaat slapen...dus wilt em alleen even om te sabbelen...maar klinkt dat jouw meisje echt zuigbehoefte heeft/...liever alleen in de nacht/alleen met slaapjes...makkelijk om straks af te leren...maar ik zou er nu gewoon aan toegeven... maar als ze wakker is proberen zo min mogelijk...niet zomaar aanbieden alleen wanneer ze moe is...
hier heeft ze m ook echt nodig, al dacht ik altijd geen speentje te willen gebruiken..maar als ze zoveel zuigbehoefte hebben gewoon geven!!
Lekker doen hoor! Mijn dochter had extreme zuigbehoefte de eerste maanden. Heb altijd gewoon de speen gegeven. Nu neemt die zuigbehoefte af en heeft ze de speen bijna niet, heel soms met inslapen, maar ook niet eens altijd meer. Terwijl ze hem de eerste maanden zowat de hele dag gehad heeft.
Kenji gebruikt het speentje ook nog steeds hoor. Ik denk dat het drama wordt als ik die hem niet geef! En ja, ook overdag heeft ie hem soms in, als ie daar behoefte aan heeft. Ze zijn nog zo klein, er is nog tijd genoeg om groot te zijn. Mja, das mijn mening maar.
wou het toch even zeggen ben me hier van de week kapot geschrokken namelijk .. Amber hier had ook een speen en had haar lekker in de boc gelegt en ze is lekker gaan slapen ondertussen was ik wat dingen doen in huis tot ik erge gekreun hoor in de box dus ik gelijk kijken .. Kon Amber geen adem meer halen door die speen ze liep wat blauwig aan heb die speen eruit gehaald en ben met haar naar buiten gegaan voor frisse lucht en gelukkig was alles snel weer goed .. Nu was Amber,s neusje voor die tijd verstopt en heb haar zoutoplossing en haar neusje uitgezogen haar neusje was dus helemaal vrij om te ademen .. Maar ben dus behoorlijk geschrokken meiden pas aub wel op met de speen als je kindje of verkouden is of al vaak benauwdt is ( zoals amber hier dus )
onze meid was ook helemaal van de speen, maar sinds een paar weekjes heeft ze dr duimpje ontdekt en oooo wat ben ik daar blij mee. hoef er niet meer elke keer snachts uit om de speen terug in te doen.
Mijn dochter kon ook echt niet slapen zonder.. Met 8 a 9 maanden kreeg ze een kies. Daar had ze veel pijn van en wou dus de speen niet. Ook toen de kies door was wou ze geen speen meer. (schoonmoeder heeft het nog wel eens geprobeerd bij het oppassen omdat ze niet zo goed tegen huilen kon soms). Maar ze wou hem echt niet meer... Dus ik zou hem lekker geven. Op een gegeven moment wordt het echt minder..