Dat heeft er toch niets mee te maken..? Wij zijn aardig lang bezig geweest om zwanger te raken, 2mk gehad... Ik was beide keren blij dat ik nog niks gekocht had.
Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Wil jij wel dingetjes kopen voordat je zwanger bent dan is dat prima, wil je dat niet dan is dat ook prima. Het is beide niet goed of fout, want jij doet wat goed voelt! Ik heb ook spulletjes gekocht hoor, ondanks dat ik niet zwanger was en we de molen in moesten. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik, naarmate de jaren verstreken, uiteindelijk niks meer heb gekocht en veel weggegeven heb (bv als kraamcadeautje), omdat we eigenlijk niet meer verwachtten zwanger te raken. Maar of ik spijt heb ik dat ik de spulletjes heb gekocht? Nee, absoluut niet.
Nee volgens mij niet, wel een paar dagen na de test al Vind er ook niets raars aan, als je maar niet een hele uitzet en afgewerkte kamer hebt klaarstaan..
Je moet vooral doen wat goed voelt. Ik durf nog steeds niets te kopen omdat ik nog niet zeker weet of het een j of m is Ik ben dan ook een enorme aansteller met dit soort dingen
Nee, ik was 36 weken toen ik pas kleertjes kon kopen omdat het nog zo onwerkelijk leek allemaal. Kopen vóór mijn zwangerschap is écht onwerkelijk.
Ik zal het nog sterker vertellen ik had al een kinderwagen camping bed en nog veel meer op zolder. Gekregen van familie. We waren net een jaar samen hahaha
Wilde nee zeggen maar jawel ! Laatst waren er bij de action hele leuke kapstokjes met its a boy en 1 met its a girl ! Heb beide gekocht... Voor die 2,68 kon ik ze niet laten liggen hoor hihi.
Laat iedereen lekker in haar waarde maar vooral ook in haar vreugde! Dat jij met 13 weken nog niks hebt geshopt, prima moet je helemaal zelf weten, maar waarom gelijk het geluksmomentje van TS even naar beneden halen door te suggereren dat er een kans is dat het misschien wel nooit zal lukken? TS heeft "maar" een pyjama'tje gekocht, wat is daar nou het probleem aan? Het is maar een kleinigheidje en als het echt zo ver zou komen dat ze het niet zou kunnen gebruiken kan ze het altijd nog cadeau doen of op MP zetten. Maar gelukkig raakt het overgrote deel van de koppels met een kinderwens (uiteindelijk) wel zwanger en krijgen ze met succes een wondertje in hun armen.
Nee nooit gedaan, ben nu bijna 12wk zwanger en heb ook nog niks gekocht. Hoe 'lullig' het misschien klinkt; ik vind het ook vreemd sorry ts!
nee zou dat ook niet kunnen en nu vind ik het nog moeilijk aankomende zondag komt het eerste wat ik voor de baby ga kopen. en nee het is niet makkelijk te zeggen omdat ik zwanger ben, wij zijn ook 2 en een half jaar bezig geweest.
Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap (die op een miskraam uitliep, evenals de volgende 3) een aantal kadootjes gekregen. Ben zelf heel erg huiverig voor 'de goden verzoeken', dus had er ook toen al gemengde gevoelens over. Uiteindelijk heeft de betreffende tas meer dan 5 jaar onder mijn bed gelegen voordat we de inhoud eíndelijk eens mochten gebruiken. En om hem daar steeds te zien liggen was erg pijnlijk... Persoonlijk zou ik dus niet voorbarig inslaan, maar ik kan me heel goed voorstellen hoe verleidelijk al die schattige kleertjes zijn...
Ik had op mijn 16e al 2 slabbetjes voor mijn toekomstige baby Kwam ze tegen en wilde ze niet laten liggen. Vind het nog steeds raar dat mensen hier gevoelens van anderen als niet normaal beschouwen.
Wij wisten net dat we zwanger waren en hadden een wiegje gekocht enz en al bijna de hele kamer was klaar.. Toen kregen we bij 9 weken te horen dat het hartje was gestopt.. Bij de tweede zwangerschap iets voorzichtiger geweest met spullen kopen
Ik heb het nooit gedaan. Gewoon omdat ik het te pijnlijk zou vinden om heel lang te wachten totdat ik die spulletjes zou kunnen gebruiken. Dat wil niet zeggen dat ik het niet normaal vindt als een ander het wel zou doen. Ik heb pas na de goede 20 weken echo's de 1e spulletjes gekocht.
Ik vind het echt niet raar hoor. Een tijd geleden opende ik ook een zelfde topic en kreeg een hoop reacties. Ik denk dat het voor iedereen ook heel verschillend is, maar als jij je er goed bij voelt dan moet je het gewoon doen! Voor jou is het gewoon al een soort voorpret op het 'echte werk'. Ik heb ook al een hoop kleine spulletjes en mijn vriend heeft een webwinkel in baby spullen dus dat maakt het er natuurlijk niet makkelijker op haha. Maar wij zijn nog niet eens bewust bezig voor een kindje en toch hebben we al wat spulletjes. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt en laat je niet beoordelen door anderen. In het lot geloof je of niet, en ik doe dat niet. Ik doe dingen waar ik me goed bij voel!
Ook nooit gedaan. De pret van iets kopen vond ik mooier als er ook al echt iets is om voor te kopen. Zo gingen ik en mijn vriend na elke eerste goede echo meteen naar het gemeentehuis voor de erkenning en kochten we een mooi eerste pakje samen. Dat vond ik mooier om samen te doen dan dat ik al spullen vooraf zou kopen. Maargoed, dat is mijn gevoel erbij. Ieder doet het op zijn eigen manier.
Wij hadden het kamertje al voor we überhaupt begonnen; had ermee te maken dat we hem overnamen van kennissen, en zij er dringend vanaf moesten ivm kamerverandering (groter bed, etc.). De dag dat ik positief testte heb ik een pakje gekocht. Gewoon doen waar je je goed bij voelt, toch?