Niet zwanger maar...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Shaana, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag dames ik zit met het volgende:

Ben afgelopen maand (februari) niet ongesteld geworden, wat me eigenlijk nooit eerder is overkomen.
    Heb het een paar dagen aangekeken, ik dacht het komt vast wel maar gewoon wat later.
    Maar na een paar dagen wachten ben ik toch gaan testen, een in de middag en een de dag daarna in de ochtend.
    Beide overduidelijk negatief.
    Toch zat het me niet lekker, ben toen naar de huisarts gegaan en bloed laten prikken. Daaruit blijkt ook dat ik gewoon niet zwanger ben.
    Maar dan nu...
    Ik heb een zeurende pijn in me onderbruik, wat ook kan komen doordat me menstruatie er toch aan zit te komen dacht ik... Herken dit wel van me eerste zwangerschap.
    Heb gevoelige tepels, bij me eerste was dit wel wat extremer.
    En het aller opmerkelijkste, ik voel een soort van kloppingen, soms wel schuivingen in me buik. Alsof er ruimte wordt gemaakt daar binnen. Ook herkenbaar. Eerst rechts maar sinds twee dagen aan de linkerkant. Het zijn er zo 4 a 5 op een dag, soms wel meer.
    Zoals jullie dus lezen, heel verwarrend allemaal...
    We gebruiken geen anticonceptiemiddelen, omdat een tweede best welkom is. Maar we focussen ons er niet op en niet dat ik het zooooo graag nu zou willen en dingen voel die er eigenlijk helemaal niet zijn...
    Ik hou nooit exact bij wanneer ik ongesteld wordt, ben daar wat makkelijk in. Als het komt dan komt het zeker wel.
    Maar nu had ik gewild dat wel altijd gedaan te hebben, want ik snap er nu helemaal niks meer van!

Weet niet zo goed wat ik wil bereiken hiermee, jullie zullen wel denken je bent gewoon niet zwanger punt :p
    Maar misschien toch opzoek naar herkenbare verhalen... ?:)

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ga je je niet allerlei dingen verbeelden? Want de kans dat je zwangerschapstest negatief is terwijl je wel zwanger bent, is er nog opzich wel. Maar een bloedtest negatief en toch zwanger zijn is gewoon echt onmogelijk.

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    hoe zeker ben je van je eisprong in februari dan? Want het klinkt een beetje alsof die er nu aan zit te komen. gerommel in je buik zullen vast nu je darmen zijn dat heb ik zo vaak gevoeld terwijl ik toch echt niet zwanger was. Toch begrijp ik je verwarring wel hoor maar ik denk dat je nu echt even moet gaan afwachten tot je menstruatie komt

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als een bloedtest negatief is ben je gewoon niet zwanger. Helaas en op naar de volgende ronde!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Als je echt denkt dat je een bewegende baby in je buik hebt (voelt tikken en zelfs voelt schuiven) zonder positieve (bloed)testen dan ben je al voorbij de 3-4 maanden zwanger en kan je een pret echo laten maken op eigen kosten.

Alhoewel ik zelf denk dat je jezelf nu helemaal gek zit te maken en je gewoon niet zwanger bent.
    Babyschopjes en bewegingen voel ik ook wel eens maar dat zijn gewoon spiertrekkingen van me buikspieren of het gerommel van me darmen.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je spreekt jezelf tegen. Je zegt dat je je er niet op focust, maar intussen:
    - let je op van alles wat je voelt
    - ben je op zoek naar herkenbare verhalen van vrouwen die desondanks toch zwanger bleken te zijn?:(

Je bent niet zwanger volgens urinetesten en een bloedtest. Een bloedtest kan bovendien veel eerder aantonen dat je zwanger bent dan een urinetest.
    Wil of kun je die testen niet geloven, laat dan op eigen kosten een pretecho maken. Dan kun je met eigen ogen zien wat er al dan niet gaande is in je buik en dan kun je het wellicht beter geloven!

7. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Als 2 testen en een bloedtest negatief waren dan zou ik er niet vanuit gaan dat je zwanger bent. Verder zijn alle symptomen die je noemt niet alleen zwangerschapskwaaltjes maar ook menstruatiekwaaltjes.
    Als ik jouw symptomen zou hebben zou ik in ieder geval meteen denken dat ik ongesteld ging worden, vooral als ik niet bezig was met zwanger worden.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hahaha, ja, dat had ik een tijdje geleden ook eens. Was aan het douchen en zag het zelfs duidelijk vanaf de buitenkant bewegen! Heel maf en nee, ik ben echt niet zwanger.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Hahaha ik ben me de eerste paar keren ook het laplazerus geschrokken toen hij gebeurde.
    Als ik me hand erop legde voelde je het ook gewoon. En ook ik ben echt niet zwanger! Onmogelijk haha

10. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Volgens mij bedoeld TS niet babyschopjes en bewegingen maar het verschuiven van darmen/baarmoeder om plaats te maken. Tenminste zo kwam het op mij over. En hoe jullie reageren komt een beetje over als belachelijk maken in plaats van helpen.

Voor nu ben je in ieder geval niet zwanger, dat is wel duidelijk. Probeer het een beetje los te laten. Soms kun je ook een cyclus over slaan. Wie weet komt je menstruatie er aan. Het enige dat je kunt doen is misschien elke week even een testje doen om te kijken of je niet alsnog zwanger bent geworden. Hopelijk in ieder geval snel duidelijkheid voor jou ;)

11. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik ben eindelijk zwanger, en ik voel nog helemaal niks. Als zowel urinetest als bloedtest negatief is, dan ben je gewoon niet zwanger. De symptomen die je beschrijft kunnen ook bij een naderende menstruatie horen.

12. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dank voor alle reacties, sommige begripvol, sommige weer wat minder :)
    Voor mijn gevoel had ik kennelijk een dubbele bevestiging nodig en wist ik ook wel gewoon niet zwanger te zijn.
    Verder had ik dit ook van me willen afschrijven, dus bij deze.

P.s. ik bedoelde inderdaad schuivingen, van de darmen oid en geen schopjes. Want zo vroeg voelde ik dat bij mijn eerste ook niet dus.

Ik laat het lekker achter me, zoals hier ook wordt gezegd en wie weet weer tot gauw als ik wel zwanger ben!

Deel Deze Pagina