ik kook!

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    effe m'n verhaal kwijt hoor:

mijn oren staan gewoon te klapperen...
    een kennis van mij is perongeluk zwanger geraakt en is nu ruim over de helft.

Ze wouden het samen houden en zijn een huisje gaan zoeken en getrouwd.
    Hij heeft een baan en zij niet...doet verder ook he lemaal niks in huis en dergelijke...gewoon lekker zwanger zijn (zou je denken)

Nou niet dus.
    na hun meerdere malen op msn gesproken te hebben kan ik die 2 wel een dreun verkopen en eens wakker schudden! :evil:

Ze klagen overal over...
    -bandenpijn,
    -roken en het niet erg vinden dat de kleine te vroeg komt ''als ik er maar vanaf ben dit doet te pijn''
    -Volgens hem was het geslacht niet naar zn zin, en ook niet naar zijn moeders zin :confused:
    -zij: ''laat de kleine maar komen hoe eerder hoe beter''
    -ik vroeg of ze zich al een beetje voorbereid had op wat komen gaat, omdat ze er de ballen geen verstand van heeft en ik weet dat ze ook niks er aan doet...zegt ze''nee ik zie wel, kan niet moeilijk zijn!''
    -en ze gaat borstvoeding geven...en als het haar niet bevald, ach ja dan stappen we ''gewoon'' even over op fles :(

en zo kan ik nog wel even doorgaan...

dit is toch werkelijk niet normaal zeg!

Zou ze graag even doorelkaar schudden en zeggen dat er zat mensen zijn die het zo van hun over willen nemen, en het kindje met heeel veeel liefde willen dragen en opvoeden!

tsss :evil:

2. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Heb mn tekst maar ff aangepast...
    Laat ik het ook maar kort en krachtig houden..
    Ieder gaat er anders mee om..
    Maar mijn mening is dat ik het apart vind. Dat ze er zo 'nuchter' mee om gaan.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tjah, niet iedereen is hetzelfde.

4. hahahaha

sorry tweeling, ik ben het er wel mee eens.
    borstvoeding en flesvoeding. daar verschillen de meningen over en iedereen moet die keuze gewoon zelf maken.
    en ook niet iedereen vind zwanger zijn leuk.
    ik zelf kan me daar niks bij voorstellen, maar zij is er wel eerlijk over.

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Op verzoek van TS deze post aangepast.

Moderator

6. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    ik ook... Risotto dit keer.

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Tja, die weten echt niet waar ze aan begonnen zijn. Hoop dat als het kind er is, dat ze er goed voor zullen zorgen.

9. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0

:) :) :)

10. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Waar maak je je druk om? Wees blij dat jij het beter doet met jouw kindje... en lach erom! Hoewel het natuurlijk wel triest is voor die baby. Imho gewoon een teken van je reinste onwetendheid...vooral dat de kleine te vroeg mag komen, hoe vroeger hoe beter, want dat is echt niet leuk voor zo'n baby! (voor de ouders ook niet)

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zou heel die uitspraken met n korreltje zout nemen. En verder komen ze er wel achter hoe alles werkt als ze er voor staan denk ik. Ze zullen wel wakker geschud worden als ze werkelijk zo makkelijk denken als ze nu zeggen.
    Verder niemands pakkie an tot dr kind daadwerkelijk iets te kort gaat komen.

12. Om eerlijk te zijn ik vond zwanger zijn ook helemaal nix,wilde heel graag dat het over was en nu dat ook zo is ben ik blij en geef ik mijn kleine diva ook alles wat ze wilt...en wat ik haar natuurlijk kan geven.

Geef hun een kans..ze zullen misschien overdrijven maar kijk hoe het met hun is na de bevalling.
    Dat ze rookt...tja meningen zijn daarover verdeeld ik vind het niet kunnen maar wees blij dat alles goed is met jouw en jouw kind.Laat hun maar...

13. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Wat is daar in godsnaam mis mee? Zo heb ik het ook gedaan, borstvoeding vond ik vreselijk en ja dan stap je toch over op de fles.
    Ik heb ook vaak genoeg geroepen dat het nu wel gedaan mocht zijn hoor.

Maak je toch niet zo druk, leven en laten leven.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    tja war maak je je druk om zou ik zeggen. bij mijn maakte het geslacht niks uit maar me vriend wilde graag een jongen. nu hij een meid heeft is hij er super dol op en alicia is echt papa's kindje/ Hij is super blij en ik ook dat ze gezond is want helaas kennen we andere verhalen in onze omgeving waar de zwangerschap/bevalling anders is verlopen en elk kindje is een wonder op zich. een voorkeur voor geslacht is oke vind ik maar het moet geen opsesie zijn of een teleurstelling.

verder ff kijken. klachen over bandenpijn dat deed ik ook. vanaf 16 wk kon ik niet meer lopen van de pijn en moest helaas me helle zwangerschap verder thuis uitzitten waardoor ik me baan verloor maar nu heb ik een neiuwe baan die me een stuk beter bevalt. bij iedereen loopt de zwangerschap anders en zo af entoe heb je je baaldagen. want ook ik had er soms genoeg van maar op de andere dagen genoot ik zo van der trapjes gewiebel etc dat die pijn alles waard was :). ik was trots op me dikke buik en pijnlijke borsten, zerre rug en pijjnlijke voeten :) alicia was al dit ongemak meer dan waard

Ik heb ook borstvoeding gegeven met in gedachte als het niet lukt dan de fles. ik heb 6 wk bv gegeven en er echt van genoten maar het koste mijn zoveel energie en door omstandigheden liep de melk terug dat ik op den duur volledig op fv ben overgestapt en heb er tot nu toe nog geen spijt van gehad. de een heeft meer energie en gedult dan de ander en dat moet je maar respecteren.

roken tijdens de zwangerschap vidn ik echt een taboe net zols drinken en al die andere giftige dingen. hiermee schaad je je kindje wel zeker en is dus niet meer alleen schade voor ouder maar ook voor het kind en vind dat dan ook echt niet kunnen en zeker niet met de uitsrpaaken erbij van nou ja wat te vroeg geboren maakt niet uit want er is zoveel meer schade watje kunt aanbrenegn maar goed, als ik een zweangere zie roken ben ik wel geiriteerd maar ook hierbij denk ik dan weer, ieder zijn eiegn keuze maar ik zou het mijn kidnje nooit aandoen/

15. luuus

luuus Niet meer actief

ik snap eig ook niet waar jij je druk om maakt als die je leert pas echt ouder zijn als de kleine er is ik vind het een beetje raar om te zeggen dat ze die kleine weg had moeten halen alleen omdat haar mening anders is ieder is op zijn mannier een goeie ouder

16. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Zo, idd...dat lees ik nu pas. Het "een fout" noemen dat iemand een kindje gehouden heeft...wat een grof schandaal! je kunt pas echt oordelen als het kindje er daadwerkelijk ís! Kijk dan even verder hoe het gaat, mochten de omstandigheden tegen die tijd echt embarmelijk blijken kun je altijd nog aan de bel trekken!

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Dit vind ik wel een hele zware uitspraak.... :rolleyes:

18. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik denk dat mijn verhaal nogal verkeerd is neergezet ;)
    ik benniet zo'n hatelijk persoon zoals nu bijna beschreven!

ten eerste maak ik me er niet druk om...
    ik vind het jammer voor haar en hem dat ze er niet van kunnen genieten!

Ik had natuurlijk graag gezien dat ze beiden stopten met roken, wie zou dat niet willen van mensen die zwanger zijn?

En wat die borst en flesvoeding betreft, het is het hele verhaal compleet, hoe ze het heel laconiek zeggen en zoiets hebben het zal me wat. kind moet toch iets eten. dat lijkt me niet zoals jullie het aangepakt hebben.

Ik bedoel niet dat ze beter het kindje weg hadden kunnen laten halen letterlijk....meer in de trand dat ze niet weten waar ze aan begonnen zijn!

Ik schreef dit omdat ik niet wist wat ik hoorde...ik zou ze willen helpen maar ga geen discussie met ze aan!
    Ik hoop dat jullie iets meer begrip op kunnen brengen over hoe het is als iemand zo reageerd en je gewoon het beste wilt voor je kennissen/vrienden of wat dan ook! Als je deze mensen zou horen praten dan weet je wel wat ik bedoel!

Nogmaals het maakt me niks uit hoe ze iets aanpakken, het is hun leven...en idd misschien gaan ze het dadeljk heel goed doen!

19. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    :-k

20. luuus

luuus Niet meer actief

ik word echt moe van mensen die zich met een zwangerschap en meningen van andere zwangere vrouwen bemoeien! en zeker als daar zulke harde oordelen uit gemaakt worden

Deel Deze Pagina