Wel herkenbaar. Doe het de laatste tijd een stuk minder (merkte mijn man op) maar in periodes van stress ben ik onwijs aan het krabben op mijn hoofdhuid. 'kick' dan ook op de korstjes ofzo. Heb daardoor ook periodes gehad dat ik echt schilfers had..
Ik krab ook wel eens op mijn hoofd, maar dat is meer omdat ik t lekker vind en neigt meer toe naar kriebelen...Maar niet tot bloedens toe en heb geen korstjes. Toen ik las dat de korstjes worden opgegeten keerde mijn maag zich wel even om hoor, bah!!! Sorry bedoel t niet zo, maar ik vind zulke dingen dus echt smerig...Je ziet idd vaak mensen zogenaamd onopvallend hun handje naar mond brengen en stieken t snotje/korstje/schilfertje opeten iieeeuuwwww...!!!!! Heel veel succes met ervan af komen meid, kan me voorstellen dat t niet zo 1,2,3 zal lukken.
Meiden mijn maag draait zich ook om! Heel vies zeg. bleh Wat ik hoor over die vlokken/ schilfers, ik ken een meisje dat ik wel eens moet behandelen (voor mijn werk) Ze heeft een aandoening psoriasis op haar hoofdhuid en krijgt van de huisarts speciale zalf shampoo en lotion. ik weet zo even niet hoe het heet, Ze heeft psoriasis op haar hoofd als ze gestressed is. Het gaat vrij snel weg wanneer je het goed behandeld, maar het kan ook zo weer terugkomen. Als ze het erg heeft dan gaat het ook bloeden. Je moet je echt niet schamen om naar de huisarts ervoor te gaan, het lijkt me super vervelend om zoiets te hebben. maarre misschien hebben jullie vroeger geleerd dat je je korstjes niet mag laten staan.. ik denk ik dit geval dat je ze juist wel moet laten staan(grapje) Dat wat TS zegt over het genieten van pijn ervan, dat heet automutilatie en doet men om negatieve emoties te onderdrukken. Het is een heel natuurlijk iets en veel mensen hebben dat (ikzelf niet overigens, maar ik ken wel mensen die dat doen, waaronder een vriendin die ervoor in therapie is geweest Zij ging zichzelf snijden.) succes! groetjes
heb je hoofdhuid eens nalaten kijken? lijkt me dat je persoraasus heb (weet niet goed hoe je het schrijft) je hoofdhoud maakt overtallige talg aan. en dat gaat jeuken!
Volgens mij is het net zoiets als nagel bijten. En tja, de korstjes of velletjes eten, dat is toch net zoiets als je eigen spuug doorslikken, toch? Ik vind het niet echt charmant, maar vies, nee.
Ik ken het probleem helemaal, ik ben ook een krabber. Ik denk dat het bij mij begonnen is met stress die eruit kwam, en dardoor ben ik gaan krabben. Nu is het ook vooral gewoonte, ik word ook heel kriebelig als ik niet kan krabben... Tegenwoordig gaat het gelukkig niet meer tot bloedens toe, maar mijn haar zit ook vaak vol schilfers. Zo irritant, want het ziet er gewoon niet verzorgd uit. Ik hoop dat ik er wat tegen kan vinden, maar stiekem vind ik het gewoon veel te ontspannend...
Ook ik ken het probleem, iedere keer weer zit ik uitgebreid over mijn hoofd te voelen of er nieuwe korstjes bij zijn gekomen, ik krabbel ze eraf en kam ze uit mijn haar.. Is sinds 1 maand geleden ontstaan, geheel onverwachts..
Bij de kapper hebben ze speciale shampoo hiervoor, of je gaat langs de huisarts en dan krijg je denorex shampoo. Het helpt bij mij (gevolgen van exceem- allergie) echt heel goed!
Ik herken het helemaal , het ging mij puur om het korstje dat erop groeide en dat ik dat eraf kon krabben vond het heerlijk om eraf te krabben , denk ook een soort van stress en ik had het niet eens in de gaten dat ik het deed totdat iemand tegen me zei dat ik wel een aap leek met dat op mn hoofd krabben constant Toen ben ik erop gaan letten en nu doe ik het niet meer , heb het mezelf echt af moeten leren ... heb trouwens wel meer van die dingen hoor , ben echt iemand die graag peutert
het is echt vreselijk... ik heb het ook. Met als resultaat dat ik zo om 10 over half 3 een afspraak bij de dokter heb. Ik heb namelijk gister iets uit mijn hoofd getrokken.... Een wit zakje wat echt hard is... sorry voor het vieze verhaal! Het is pas net gestopt met bloeden dus ik ga zo met dat "ding" naar de dokter. Hopelijk is het een talg iets ofzo. Ik ben gewoon nog steeds misselijk haha Met dat krabben kan je idd beter naar de dokter gaan want met een shamphoo of lotion is het misschien zo weg liefs, Sam
sam dat klinkt als een haar zakje,, die zijn wit van kleur en lijken net op een grote witte meeeter. hoop dat het meeval...
Nou ik vind korstjes en schilfers opeten echt niet vergelijkbaar met eigen spuug doorslikken!!! Speeksel maak je constant aan in je mond en slik je onbewust elke x door ( moet ook wel)..Dat is iets natuurlijks vind ik wat moet en hoort. En nagels bijten is een slechte gewoonte en mij is vroeger altijd gezegd door mijn moeder: niet op je nagels bijten want dan krijg je wormpjes in je kont en gaat jeuken. Heb dit dus dan ook noooooit gedaan uit angst. Maar korstjes van een wond, en roos/schilfers uit je haar??? Ieeuwww, nee dankje voor mij totaal niet te vergelijken met mijn eigen spuug!
ik heb het ook sinds kort en het jeukt en allemaal schilfers en zit aan je haar vast moet nog een afspraak maken want vindt het erg irritant verlies er ook haar erdoor kan je een shampoo ervoor in de winkel kopen of bij de apotheek
Het was een talgklier. Als de talg er niet uit kan dan word het hard en het kan groeien tot formaat pingpong bal!!! Niet normaal. Wat betreft de korstjes en schilfers eten... Schuldig! Doe ik ook hihi en Nee het is niet vies. Tenzij je nooit jezelf wast oid. Nagelbijten ben ik mee gestopt toen ik 14 was en besefte wat er allemaal onder een nagel zit! Liefs, Sam