Steigerhouten eettafel zelf greywash

Discussion in 'De lounge' started by Tweekids, Sep 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Oke dames ik heb jullie hulp nodig :)
    Vriend gaat zelf een steigerhouten eettafel maken, maar ik wil m dan wel white wash of grey wash (wat is mooier?) nu lees ik verschillende dingen: Op de ene site moet je zelf krijtverf kopen en mengen met water en dat 2 verschillende kleuren. Op de andere site lees ik gewoon over steigerhout beits en die zou dan al in de kleur zijn? Wat is nou de beste manier? En is het werkelijk goedkoper dan laten doen?

2. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons tafelblad greywash en steigerhouten speelgoedkist (klein beetje verf gemengd met terpetine)! Het resultaat is echt heel mooi geworden.

Of je hem grey- of whitewash doet, ligt een beetje aan de inrichting van de rest van je huis denk ik. Wij hebben veel witte meubels (ook witte houten stoelen om de tafel) en grijze muren, waardoor ik greywash mooier vond.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Wij hebben ook veel witte meubels en wil nog 2 losse lichtgrijze banken onze huidige bank staat nu te koop dus dat kan nog even duren. Denk dat het greywash word maar dan dus heel lichtjes.

4. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bij ons is de greywash ook heel licht. Het lijkt meer dat het steigerhout "verouderd" is. Ook hebben we (licht) grijze banken met taupe kleurige accessoires. Zelf vind ik dat echt heel mooi staan.

5. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb mijn salontafel in white wash (olie) ik vind dit zelf ideaal zeker met onze kids. als ze knoeien met drinken blijft het er gewoon als bolletje opliggen.

De laag moet er natuurlijk wel goed op gezet worden. maar wij zitten in de meubels dus dat is wel handig ;)

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Gaan voor de steigerhout beits in kleur grey wash volgens die man van de planken (hebben gebruikte planken gekocht) pakt dit beter en kleur kan je zelf kiezen door meerdere lagen erop te doen mocht je dit willen. En dan ooit nog een bankje erbij en aan de andere kant stoelen ik ben blij en dat voor zo weinig geld :)

7. 2debaby

2debaby Actief lid

Feb 25, 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben witte buitenbeits gemengd met water gebruikt, aangebracht met een spons. En op sommige planken wat grijze lak vermengd met water heel licht met de spons er overheen.
    Is heel goed gelukt, erg mooi verouderd effect gekregen op nieuwe steigerhouten planken. Scheelde echt een berg geld!

Share This Page