ik heb zo net gebelt,ik heb 7700 en nu moet ik donderdag weer bloed prikken en vrijdag bellen maar wat houd die 7700 nu in? ik snap die tabellen helemaal niet,sorry kan iemand mijn helpen?
Dat was met de eerste keer bloedprikken, 12 weken zwanger dacht ik. Ik heb 2 weken geleden weer geprikt, daar krijg ik maandag de uitslag van.
Hoeveel weken ben je dan? als het niet goed is neemt de vk vanzelf contact met je op, dus ik zou me geen zorgen maken hoor volgens mij is 7,7 gewoon goed, ongeacht hoeveel weken je bent. Als het te laag was had je ijzerpillen oid moeten slikken.
Oh dat is wel balen Ben je al wel bij de vk geweest? Als er iets mis was met je bloed hadden ze dat echt wel tegen je gezegd, dus ik neem aan dat alles in orde is. Veel sterkte met wachten deze week, en dan hopelijk een super mooie echo!
ik moet morgen nog een keer bloed prikken,om te kijken of het netjes stijgt,en volgende week woensdag moet ik voor eerste keer naar de vk ja je krijgt dan van die getallen naar je hoofd,maar als je het dan niet snapt ,maakt het nog ingewikkelder,hihih
De hcg waarde van 7700 staat voor ongeveer 6 weken zwangerschap. Kijk maar eens bij deze link. http://www.freya.nl/web_medisch/hcg.php Marijke, jij hebt het volgens mij over de HB waarde, dat heeft met ijzer te maken. En dan is 7.8 idd prima, maar daar vroeg inimini niet naar. Hcg is de hormoonwaarde in je urine (bloed kan ook natuurlijk) Aangezien je laatste menstruatie 6 september was is dit volgens mij helemaal prima hoor, dus ik zou me er niet druk om maken en lekker genieten van je zwangerschap. Gefeliciteerd trouwens.
Lin80 ja klopt,ik heb het over die hcg waarde die ze uit je bloed halen zeg maar ik maak me zeker te druk hahaha maar als ik 6sep voor het laast ongie was,kan ik nu toch onmogelijk 6weken zwanger zijn?
Lin80 moet ik dan vrijdagmorgen bij de uitslag als alles goed zit het dubbele hebben van die 7700?toch?of reken ik dan weer verkeerd?
Er wordt bij een zwangerschap gerekend vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Als die bij jou op 6 september was, dan bereken ik het als volgt. 6 tot 13 sept week 1 13 tot 20 sept week 2 20 tot 27 sept week 3 27 tot 4 okt week 4 4 tot 11 okt week 5 11 tot 18 okt week 6 Dan zou het dus precies kloppen. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is. Zo niet, vraag het me gerust, dan probeer ik het je nog 's uit te leggen.
hahahah marijke,maakt niks uit ik kan het begrijpen,je hebt een heerlijk excuus om zulke foutjes te maken
Vrijdag moet het in iedergeval hoger zijn die waarde. Elk lichaam reageerd verschillend, dus hoe hoog, dat kun je van te voren niet zeggen. De een maakt meer hcg aan dan de ander.
ja dat is waar natuurlijk maar die waarde is wel goed met een laaste menstruatie van 6september? of is het nog vrij weinig? ja sorry,ben zo onzeker
Als je kijkt in de link die ik meegestuurd heb, dan kun je zien dat de waarde bij 42 dagen (ELM= eerste dag laatste menstruatie) en dat is dus met ongeveer 6 weken, tussen de 1080 en 56500 hoort te zitten. Daar zit je keurig tussenin.
o oke,ja oke dus zo moet je dat bekijken ja nu ga ik hem doorhebben ja ben dan benieuwd of het vrijdag gestegen is maar ik lees overal dat het een dubbele waarde moet hebben dan terwijl iedereen anders die hormonen aanmaken,dus als het gestegen is,maar niet dubbel,dan is dat geen rede tot paniek lijkt me
Fijn dat je het lijstje begint te snappen. tis ook best ingewikkeld allemaal hoor, maar komt helemaal goed. hihi. Het belangrijkste is dat je hcg stijgt en hoeveel dat is verschilt per persoon en per zwangerschap. Vaak wordt er gezegd dat het per 2/3 dagen verdubbeld, maar ook dat is niet bij iedereen het geval. Het zijn allemaal gemiddeldes die ze hiermee aangeven. Mocht er echt iets niet goed zijn, dan zal de huisarts of verloskundige je dat meteen laten weten hoor.