Maar zoals hier al vaker staat... heb je de rest van het huis wel al aangepakt? (vloerbedekking, bank, mandje etc. etc.)
Het lijkt inderdaad wel of het vlooienseizoen nu pas is begonnen. Ik heb een trimsalon en daarnaast ook zelf nog aantal honden. Tot een goede maand geleden geen vlo te zien hier. Wel veel teken bij de klanten. Nu echter.....foei zeg. Heb nu net 2 Goldens binnen, helemaal onder. Ik behandel ze met Exil. (uiteraard eerst wassen, vlooien kunnen overigens niet zwemmen. ) De pipets. Ook mijn eigen honden die toch wel een vlaag vlooien zouden moeten meekrijgen. Maar hoera...nada, noppes! Knoflook etc allemaal erg leuk, maar niet als je een vlooienbaal hebt rondlopen, dat vraagt om drastische maatregelen. Eventueel stukjes vlooienband in je huis verbergen. Dit naast het behandelen van je spulletjes. De band blijft tenslotte werken. Een paar goedkope bandjes daarvoor halen, ze worden toch niet nat. Succes met de beessies. 8)
Ik hoop dat je wat aan de tips hebt hier, maar het is gewoon erg lastig. Ik heb een aantal keren gehad dat ik het huis moest ontsmetten. Elke dag stofzuigen en sprayen. Elke maand die rommel in de nek en dan maar hopen dat de buitenomgeving niet te veel vlooien heeft, want dat wordt toch mee gesleept. Succes
mijn kat heeft het ook nog steeds, je zou denken dat het door de kou wel dood gaat niet dus. zo nu en dan hebben we een vlooi te prikken.
Ik ga maar weer spray halen dan kan me ventje dat van het weekeinde weer doen. Ontwordingspul en en oxil halen en we hopen dan dat we ervan afkomen. Ben nu al weken bezig maar ik blijf ze tegenkomen het is zonde het ventje het is zo'n scheet. Maar mag je ook spullen gebruiken voor boven het gewicht van de hond?
Exil heeft het niet zo zeer over het gewicht alswel over het oppervlak van de huid. Het vormt zich een laagje over de huis waardoor de vlo de hond niet kan raken en toch (door het proberen te steken) zelf wat binnenkrijgt en dood gaat. De hond krijgt dus geen troep binnen. Is nog wat goedkoper dan Frontline ook. Vlooien kunnen lintworm overbrengen, vandaar dat het inderdaad aan te raden is na het ontvlooien ook nog te ontwormen. Spoelwormen hebben ze altijd. Die kapselen zich namelijk in en zijn niet altijd weg te krijgen. Een hond heeft dus altijd wel wormen. Een kwestie van timing om ze weg te krijgen. Met ziekte etc komen ze wel vrij!
en doe een stukje vlooienband in je stofzuiger! dat dood de vlooien daar die uit de opgezogen eitjes kunnen komen.
nou mijn kat is 2 jaar en nooit vlooien, nu 4 weken geleden had die ze, want ik werd geprikt als die op schoot lag. er zitten er maar enkelen op de kat, en de rest zit in de omgeving. dus je moet een produkt kiezen wat ook de omgeving aanpakt. en dagelijks stofzuigen volgens die dierenarts heeft spuiten niet zoveel zin, of je moet 30 spuitbussen leegspuiten. maar mijn dierenarts gaf me frontline combo mee, dit pakt ook de omgeving aan. maar 2 weken later had die ze nog nu hoor ik dat vlooien niet meer zo goed reageren op frontline. er word vaak advance geadviseerd, maar omdat ik hoogzwanger ben, raadde de dierenarts me aan om stronghold te gebruiken, pakt ook gelijk oormijt en wormen aan. en binnen een paar dagen vond ik alleen maar een enkele dode vlo.
om de hond aan te pakken weet ik niks maar om het huis vlo vrij te krijgen kan je een lage kom volle met shampoo, water, afwasmiddel, olie en dan een kaars in het midden van de kom zetten snachts zet je de kom in het midden van de kamer. de vlooien komer er op af en de schampooe n afwasmiddel doet ze zinken en de olie zorgt ervoor dat ze er zeker niet uit kunnen . vlooien gaan op licht af, dus... bij ons heeft het geholpen. moet je wel blijven doen tot je geen vlooien meer ziet op de bodem. succes ermee want het is erg vervelend. groetjes Talia
Ik gebruik naar alle tevredenheid idd Frontline, de enige vlo die mijn katten gehad hebben was toen we ze uit het asiel haalden.