Trage hartslag baby tijdens echo 18 1/2 week

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shirley78, 31 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley78

shirley78 Lid

22 mei 2008
    14
    0
    0
    veghel
    Ik ben 18 1/2 week zwanger van ons 2e kindje, heb vandaag een echo gehad maar meteen toen de baby in beeld was was de hartslag van de kleine zo laag, waarop de gyn.zei ga maar weer even rechtop zitten dan zal het zo wel goed gaan.
    En ja hoor na een minuutje ofzo was daar de volle hartslag weer .. jeetje wat ben ik geschrokken de gyn.stelde me meteen gerust en zei dat het vaker voor komt als je ineens op je rug gaat liggen waardoor de hoofdbloedtoevoer even wat minder is.
    Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt?

2. Latifatje

Latifatje Niet meer actief

wel ik heb dit als ik met de doptone naar het hartje luister en als ik dan te plat lig op men rug gaat die soms ineens traag maar als ik me dan wat hoger leg is die weer normaal ..ik ben blij dat je dit geplaats hebt want ik begon me al ongerust te maken nu weet ik dat ik dus niet zo plat moet gaan liggen

3. shirley78

shirley78 Lid

22 mei 2008
    14
    0
    0
    veghel
    Ja inderdaad ze zei ook dat je als zwangere beter op je zij kunt liggen dan op je rug.
    Zo'n doptone is wel ideaal als je toch even wilt luisteren dan ben je weer gerustgesteld.

4. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hier schrik ik ook van! Goed dat je dit bericht hebt gepost, thanks! Ik lig 's nachts nl. altijd op mijn rug. Er zit iets niet goed in mijn linkerschouder waardoor als ik op mijn linkerzij lig, mijn pink gaat slapen. Dan maar rechts slapen?

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ja maar zeker niet op je rug, mijn gyn raad het af vanaf 16 weken.

6. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Zoiets had ik ook gelezen maar dat is alleen als je placenta achter ligt.

7. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    ik slaap altijd op mijn rug :confused:

8. shirley78

shirley78 Lid

22 mei 2008
    14
    0
    0
    veghel
    Had er echt nog nooit van gehoord en aangezien ik ook echt best wel een ruglslaper ben zal ik er nu toch wel meer rekening mee houden.
    Dinsdag hebben we de 20 weken echo al dus ik hoop dat alles goed is..weet je als je daar ligt en er gebeurt zoiets dan maak je je toch weer zorgen ookal stelt de gyn.je meteen gerust maar dat zullen jullie als mede zwangere wel herkennen denk ik.

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Wat een gelul. Je kan gewoon op je rug slapen. Je merkt zelf heel goed wanneer dit niet prettig is. De hartslag van je kind hoort te fluctureren! Tenslotte beweegt je kindje ook en net als bij jou stijgt of daalt je hartslag naar gelang (bijvoorbeeld in slaaptoestand). Geen zorgen maken dus.

Wat een rare gyn zeg. En iedereen die op z'n rug slaapt: lekker blijven doen. Het belangrijkste ís dat je goed slaapt en lekker uitrust... je baby heeft het meeste aan een gezonde en uitgeruste mama!

10. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Nou zeg, vind het een beetje bangmakerij hoor. Als ik slaap heb ik er geen erg in hoe ik lig hoor. En ik denk meerdere mensen met mij. Als je op je rug slaapt word je kindje echt wel gezond geboren hoor.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

met de doptone hoor ik soms ook mijn eigen hartslag langs de baarmoeder, hoor je dat niet per ongeluk?

12. shirley78

shirley78 Lid

22 mei 2008
    14
    0
    0
    veghel
    De gyn.gaf als verklaring voor de lage hartslag , doordat je ineens op je rug gaat liggen kan er een belangrijke bloedtoevoer afgesloten worden.
    Deze zit in je rug en inderdaad staat er ook wel wat over geschreven in zwangerschapsboeken , maar ik slaap ook echt lekker op mijn rug en inderdaad is het toch ook wel belangrijk dat je lekker en goed slaapt en je zeker geen zorgen hoeft te maken als je toch per ongeluk op je rug gaat liggen.
    Ik was er gewoon flink van geschrokken maar wil zeker niemand bang maken met het op de rug slapen dat is zeker niet de bedoeling.
    Wilde alleen weten ofdat er meer zwangere dit ooit hebben meegemaakt.

Deel Deze Pagina