Onze kleine man is morgen 5 weken oud en weegt nu 4,5 kg. Hij krijgt nu 120/4 Alleen hij lijkt nog honger te hebben na dat hij de fles heeft gehad. Nu denk ik er over om zijn fles op te hogen naar 150/5. Zou dat te veel zijn of ?? Het cb zegt laat hem maar huilen , en dat ben ik dus niet van plan Graag hoor ik jullie mening !
120/4 lijkt me een keurige hoeveelheid voor zo'n kleintje.. Wat geeft jou het gevoel dat hij nog honger heeft? Wanneer huilt hij? De hele dag na de fles of alleen op een bepaalde tijd? Is hij ook tevreden met een speentje of je pink? Draag je hem bij je?
Als we hem de fles hebben gegeven dan blijft hij nog heel lang sabbelen of op zijn speen en anders op zijn vuistjes. We doen ongeveer 25 minuten over zijn fles. Na de fles is hij onrustig en hij meld zich ook veel sneller dan 4 uurtjes. Ik draag hem bijna de hele dag bij me. Het huilen is nogal verschillend. Ene moment na de fles en andere moment word hij huilend wakker en als ik dan een pink of speen aanbied word hij daar niet blij van
Maar waarom moet er dan 4 uurtjes tussen zitten? Je kan ook vaker kleinere flesjes geven Volgens mij doe je het hartstikke goed. Die onrust is wel echt typerend van deze periode. Krampjes, huilerig zijn, alleen bij mama.. Natuurlijk kan je meer geven, maar dan loop je wel kans dat je al heel snel aan de max komt te zitten. Ik zou proberen het nog even vol te houden, maar wel op verzoek te voeden. Eerder honger prima (als het echt honger is), dus dan vaker kleinere flesjes.
Dit kregen we mee als advies. Kleinere flesjes hebben we al geprobeerd maar dit werkte ook niet echt . Ik merk ook echt dat hij honger heeft
Misschien dat forte voeding voor hongerige baby's uitkomst kan bieden. Daar zitten meer eiwitten in wat ze een meer verzadigd gevoel geeft.
Je hoeft niet alle flessen op te hogen. Je zou het gewoon eens met 1 fles kunnen proberen, en kijken hoe hij daar op reageert.
We hebben gisteravond de laatste fles opgehoogd naar 150/5 en hij leek er tevreden mee. Hij heeft toen geslapen van 23:00 tot 03:45. Toen weer de fles gehad van 120/4 en heeft iets laten staan.
4 uur ertussen hoeft echt niet, hij mag zich ook vaker melden. Ik zou niet rekken maar hem voeding geven als hij erom vraagt. Je kan inderdaad 1 fles ophogen en kijken hoe je dan uitkomt.
Ik zou niet 4 uur, maar 3 uur aanhouden als richtlijn overdag. Dan kun je hem `s nachts zelf laten bepalen wat hij wil. Als je 3 uur aanhoudt kun je de flessen misschien gewoon 120/4 houden, wellicht 1 of 2 ervan ophogen, en heb je als de hongerige periode begint in ieder geval nog ruimte genoeg om op te hogen. Succes!
Nou ja dat is prima toch. Ik zou even niet teveel naar de klok kijken, aanbieden wanneer hij honger heeft en als hij de fles niet opdrinkt; ook prima.