Hallo meiden, Gingen vandaag op bezoek bij kennissen en voordat ik kon zeggen kus hem aub niet ivm koortslip heeft ze hem al gekust. Wat moet ik nu doen!!!!!!!. Het liefste wil ik de ka bellen want ons zoontje heeft al eens hersenvliesontsteking gehad. xxxx
Ik zou me er niet te druk om maken, want je kan er nu toch niets meer aan veranderen. Het is het gevaarlijkst als je baby echt pasgeboren is, maar jou kindje heeft inmiddels al wel wat weerstand kunnen opbouwen. Mijn vriend heeft sinds dat mijn dochter geboren is al meerdere koortslippen gehad en hij heeft dat hij haar dan niet mag kussen, maar dat gaat soms toch automatisch. Daarnaast heeft mijn zoon er ook al gehad en die blijft mijn dochter ook gewoon kusjes geven. Hij is nog te jong om te snappen dat dat niet mag. Maar mijn meisje is er niet 1x ziek van geworden. Ik snap je angst wel, na je voorgeschiedenis, maar het wil echt niet zeggen dat je kindje ziek wordt.
Dank je wel Macdee. Ik maak me dus idd heel erg druk alhoewel het natuurlijk geen nut meer heeft Ik heb ook al de EHBO gebeld en toevallig kreeg ik de arts aan de telefoon die hem de vorige keer ook heeft opgenomen ( met 6 wkn) met zijn hersenvliesontsteking. hij zei me af te wachten maar heel goed op te letten idd. Pfffffffffff
Onze kraamhulp zei dat het tot 3 maanden gevaarlijk KAN zijn. Mijn vriend heeft nog al eens een koortslip, vandaar dat het ter sprake kwam. Maar ik begrijp donders goed je bezorgdheid hoor. Gewoon S in de gaten houden en aan de bel trekken als je twijfelt.
ik geloof dat het ook besmettelijk is als hij nog heel is. ik ben er ook zo panisch voor hoor, maar idd is het volgens mij niet meer zo gevaarlijk als hij al 7 maanden is. ik begrijp het iig wel heel goed. houd het maar goed in de gaten
Bedankt meiden! Ja vond het zo stom. Ze zegt tegen ons ah ik kan je geen zoen op de wang geven want ik heb ( wat ik al zag) een koortslip. En in ene keer zoent ze wel al mijn zoontje!
tjonge jonge dat is wel lomp gedrag, sorry hoor zo kwam, de dag dat mijn zoon geboren is, mijn schoonzusje op visite. ze was snotverkouden dus ze wilde ons niet zoenen, want dan zou ze ons aansteken. meteen daarna gaat ze vlak boven de kleine zijn gezichtje hangen en dan bedoel ik een afstand van 10-15 cm. nee dan wordt ie niet verkouden hoor