Ik krijg geen vrij op z'n eerste verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda26, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou er gewoon op staan om vrij te willen nemen op die dag! En anders dan maar ontslag indienen!

Ik werk in een winkel van een bakkerij en mijn zoontje werd 1 op de vrijdag voor het pinksterweekend. Op en top druk dus in de winkel dan. Ik had in januari al gezegd dat ik die dag vrij wilde hebben en had ECHT niet gekomen als ik nodig zou zijn geweest hoor!

Voet bij stuk houden meid! Je kindje wordt maar 1x 1!!

xxx

2. appelthee

appelthee Niet meer actief

ha poeh he lastig .. zo te horen werk je in de horeca ;) hihi grapje

nou je hebt ruim oppe tijd aabgegeven dat je vrij wilt zijn.
    en ik vind dat ze er maar rekening mee moeten houden en het is niet jou probleem dat ze geen mensen hebben !

ik zou ook niet komen hoor !

heel veel succces

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bri en minke dat moet ze toch lekker zelf weten hoeveel waarde ze aan die dag hecht?
    Ik hecht zelf ook veel waarde aan de verjaardagen van mijn kinderen Op de dag zelf vieren we het niet met een feestje maar we gaan wel wat leuks doen en ik wil altijd vrij hebben.
    Mocht ik echt geen vrij kunnen krijgen dan zou ik wel teleurgesteld zijn...

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hmzz ik bespeur een aankomend griepje bij je meid. Ik denk dat je jezelf voor een dagje ziek moet melden. Beterschap! :p

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

:Dlol ahahhahhhaa

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik ook, ik zou het heel erg vinden als ik die dag moest werken. Maar een vrije dag in januari aanvragen voor oktober en dan komen ze ermee dat het niet lukt, dan zou ik echt niet gaan hoor.

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Absoluut, maar zo mag ik toch ook aangeven dat je er ook minder waarde aan kan hechten? Misschien helpt het besef dat er veel mensen zijn die geen vrij kunnen krijgen op de verjaardag van hun kind om het geheel wat te relativeren. Als ik hier dingen lees als ontslag nemen en ziek melden, dan lijkt het mij dat je de zaken niet helemaal in het juiste perspectief ziet.

8. misa

misa Niet meer actief

Ik vind niet dat je er iets groots van maakt. Welke reden jij ook hebt, je hoeft je niet te verantwoorden waarom je vrij wilt.

Ik zou het ook op de dag zelf willen vieren. Als je het geld zou kunnen missen dan zou ik je baas (schriftelijk) melden dat je al lang van te voren hebt aangevraagd vrij te willen en dat je er dus niet bent die dag. Ontslaat hij je.. dan is dat maar zo. Zelf ontslag nemen zou ik niet doen, want je hebt nu nog kans op ontslag krijgen en dan eventueel recht op een uitkering te hebben.
    En ziek melden is misschien niet netjes, maar wat je baas doet ook zeker niet. En dat geeft voor sommigen misschien het idee dat je niet alles in het juiste perspectief ziet, maar wie bepaald dat dan? Wat is wel oke en juist? Is gewoon erg persoonlijk en subjectief.

Succes ermee!

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

belachelijk als je al zover van te voren vrij heb gevraagd.
    Ik zou er toch een gesprek over aangaan.
    vervelend hoor!
    gr brenda

10. tamaartj

tamaartj Actief lid

2 feb 2010
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou als ik jou was voet bij stuk houden
    wat is er nou belangrijker dan je kindje?? die ene dag dat je een keertje vrij wil? Dan moet je baas voor extra personeel zorgen!!!

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik vind ook de verjaardag van mijn zoon heeeel erg belangrijk. wij vieren het feestje de zaterdag erna, maar zijn verjaardag wordt door ons als gezin ook echt wel flink gevierd

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou zelf geen vrij vragen als ik moet werken op de (eerste) verjaardag van mijn kinderen. Is ook lastig want ik werk in het onderwijs. In jouw situatie zou ik me trouwens wel ergeren aan het feit dat er zo moeilijk wordt gedaan over iets dat je zo lang van te voren hebt aangevraagd.

Ontslag nemen zou ik niet zo doen, eerst ander werk ;)

Deel Deze Pagina