ik krijg maar geen 4 uur tussen de voedingen...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Muurbloempje, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

Hoi allemaal,

Ik krijg maar geen 4 uur tussen de voedingen, meneer heeft gewoon HONGER! in de nacht gaat het goed, hij komt 1 keer per nacht de ene keer om 2 of 3 uur en de andere keer om 4/5 uur, hij heeft ook wel een tijd gehad dat hij gewoon lekker doorsliep tot 6.30 uur waarom hij dat nu niet meer doet weet ik niet zo goed....iemand tips?

En heeft iemand tips mbt meerdere uurtjes tussen de voeding? hij krijgt nu 6 voedingen op een dag van 160 cc.....

Graag hoor ik iets van jullie?

Is rijstebloem toevoegen misschien iets?

Gr van mij

Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding

2. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Mijn meisje had dat ook. Ik ben toen overgestapt naar Friso extra (voor hongerige baby's). Deze bevat geen extra calorieen, maar is een stukje dikker en ze was hiermee veeel sneller voldaan. Scheelde echt enorm. Echt, ik was hier heel blij mee..

3. Muurbloempje

Heb je deze voedingen dan gemengd of heb je alles voor hongerige baby's gegeven?

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje had dat ook. Met 1 maand zijn we overgestapt naar de voeding voor hongerige baby's. Gewoon in 1 keer en dat ging goed. Nu zit er nooit minder dan 4 uur tussen.
    Misschien het proberen waard.

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

wij zijn na 2 maand ook over gestapt op friso voor hongerige baby's Ik meng het nu nog steeds fifty/fifty met friso gewoon. Alleen de laatste fles is wel volledig friso voor hongerige baby's

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena dronk op een gegeven moment ook 8 flessen ofzo, waar ze er max. 5 of 6 mocht hebben. (jeetje, wat vergeet je dat soort dingen snel!)

Toen ben ik ook maar overgegaan op voeding voor hongerlapjes en na een paar flessen merkte ik het al, ze spuugde minder en zat eindelijk een keertje vol na een fles.

Geef nog steeds dan weer voor hongerige baby's en dan weer gewoon. Als ik alleen dat ene geef, raakt ze verstopt. Daarom zou ik ook rijstebloem nog even niet doen. Je kindje is nog wel klein en rijstebloem kan ook verstoppend werken.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook hetzelfde rond die leeftijd. C kwam steeds eerder om zijn flesjes. We zijn helemaal overgestapt op Nutrilon Forte.

Na 2 weken kreeg hij nog meer honger, en zijn we ook nog nutriton (johannesbroodpitmeel) gaan toevoegen. Dat is niet zo heftig als rijstebloem (beter vanaf 4 mnd), en blijft stevig in de maag (rijstebloem wordt weer dun). Bij sommige kindjes helpt nutriton om de honger te stillen. EN dat bleek bij C het geval.

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Dat is hier ook het geval, alleen het rare is dat m'n dochter bijna nooit de fles leeg krijgt, ze zit 9 van de 10 keer de fles tegen heug en meug leeg te drinken. Om vervolgens na 3 a 3.5 uur weer te komen.

Ik gebruik standaard 1 en zal maar geen andere voeding gaan geven wat meer vult ofzo. Ze is vanaf geboorte al geen grote drinker geweest.
    Maar 4 uur tussen de voeding lukt mij ook bijna nooit.

9. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    4 uur tussen de voedingen? :confused: Die van mij is 3 mnd oud en komt 's ochtends soms na 2,5 uur al weer een fles vragen! :(

10. Muurbloempje

Ja Dylan komt ook weleens met 2,5 uur alweer....maar dat is meestal midden op de dag...hij slaapt ook niet veel is drukker bezig en daarom denk ik hongeriger.....

Terwijl hij in de nacht wel heel wat uurtjes er tussen laat....

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik zag dat je op 160ml zit? Mischien eens een flesje van 180 water met 6 schepjes proberen? Proberen zo naar de 5x200ml te gaan!?
    Onze knul krijgt 5x200ml en komt overdag netjes om de 4 uur, soms ietsje eerder, soms ietsje later. In de laatste fles geef ik sinds een paar dagen een beetje rijstebloem, maar beter is om hier pas vanaf 4 maanden mee te beginnen..

12. Muurbloempje

en hoeveel scheppen ben je daarmee begonnen, we hebben nu nog hongerige babyvoeding als ik daarmee klaar ben...als dat op is bedoel ik...dan wil ik hem dat gaan geven maar met hoeveel moet ik gaan beginnen, zorgende dat hij geen krampjes krijgt?>

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ons mannetje zit ook aan de voeding voor hongerige baby's, de friso extra, maar wij hebben dus zo'n vreetzakje dat dat zelfs niet genoeg is. dus waren wij met rijstebloem begonnen, 2 eetlepels ongeveer erbij. maar zelfs dat is voor meneer niet genoeg. haha. Toch gaat het wel iets beter dan zonder de rijstebloem. Hij heeft geen last van krampjes ofzo. maar zou niet teveel gaan geven gelijk. gewoon 1 of 2 eetlepels. let wel je heb wel een andere speen ervoor nodig!

Maar mischien dat als je eerst probeert om de fles te verhogen met 200ml, mischien dat dat wel genoeg is! Gewoon proberen en werkt dat niet dan kan je altijd nog terug of de rijstebloem proberen.
    succes

Deel Deze Pagina