Hallo allemaal, ik weet dat anderen nog lager an mij ermee bezig zijn, ben in december gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger ,is ons eertse kindje, maar het duurt zo lang allemaal, heb het nu echt gehad, en overal zwangere vrouwen om vrouwen met kleine babies, wil dat ook zo graag ..zo bang dat het niet weggelegd is voor mij
Ik snap heel goed hoe je je voelt. Bij ons heeft het bijna 2 jaar geduurd(waaronder 1 miskraam) die teleurstellingen elke maand zijn niet echt leuk,maar ook op jullie wacht er een klein wondertje die zich hopelijk snel aandiend en geloof me dan vergeet je al deze verdriet gelijk succes meid hopelijk post je snel goed nieuws
Lieve Mimi, Ik snap volledig hoe je je voelt.. Helaas staat de gemiddelde tijds duur om zwanger te raken nu op 2 jaar... Vandaar dat ze je pas na 1 jaar zelf proberen gaan helpen... Je hebt mooie cyclussen, dus ik zou zeggen niet te veel over na denken... Is makkelijk gezegd ik weet het Anderzijds heb ik wel een aantal tips om je mee te geven, vriendin van me heeft ze uitgevoerd (een groot deel dan) en die is nu zwanger, dus wie weet... Zelf heb ik PCO dus ik zal medicijnen moeten slikken om zwanger te raken 1. Schakel over naar decaf-koffie en drink minder cola en andere cafeïne bevattende dranken 2. Volle melk drinken en ijs eten is beter voor vrouwen die zwanger willen worden dan een dieet met magere melk en dito yoghurt. Met een mager dieet lijkt het risico op onvruchtbaarheid toe te nemen. 3. Gebruik geen Ibuprofen meer als pijnstiller >Ibuprofen kan de hormoonbalans verstoren, waardoor een bevruchte eicel zich niet in de baarmoederwand kan hechten. Ga beter over op paracetamol. 4.Heb plezier aan seks. Zowel het klaarkomen van de vrouw als een verhoogde zaadproductie van de man helpen de kans om zwanger te geraken. 5. In de morgen heeft sperma meer zaadcellen. 6. Zorg voor minder stress. Zorg bijvoorbeeld dat je huis op orde is en dat je geen grote stressbrengende dingen moet doen. Ga naar je dokter als je stresst omdat je denkt niet zwanger te kunnen worden. 7. Om de dag seks hebben, of 3 keer per week, verhoogt de spermakkwaliteit. Als de man te vaak klaarkomt zit er minder zaad in het sperma. Te lang 'sparen' is echter ook niet goed voor de kwaliteit van de zaadcellen. Ook niet goed voorde spermakwaliteit: Een tekort aan vitamine A, C of Zink, sauna's en lange autoritten. 8. Val af bij ernstig overgewicht. Zwaarlijvigheid kan de hormonale huishouding ontregelen met eventuele ovulatieproblemen als gevolg. Een hoog lichaamsgewicht kan ook zorgen voor een hoger insulinenivo wat op zijn beurt zorgt voor een overproductie van mannelijke hormonen en het niet meer afgeven van eicellen door de eierstokken. Kom aan bij ernstig ondergewicht als dit wordt veroorzaakt door te weinig eten. Vrouwen met een BMI tusen de 20 en 30 worden het snelst zwanger. 9. Probeer zelf ook klaar te komen, dan ben je vochtiger dus de zaadjes kunnen makkelijker naar binnen zwemmen, en je baarmoeder trekt samen waardoor de zaadjes de goede kant op worden 'geduwd' 10. Als je vegetariër bent is het beter om te veel sojaproducten te verwijden. (ben geen vegetariër, maar wie dat wel is bij deze) Ik hoop dat je iets aan de tips hebt succes!!
Heb geduld meis... gemiddelde is een jaar. Snap je frustraties omdat iedere maand een maand te lang is voor je gevoel maar je zit pas in ronde 7. Ik be er zelf ook klaar mee maar goed ik zit dan ook alweer in ronde 36.
Hey mimi, Nou hier nog een hoor. Proberen zwanger worden... ik vind het ff niet leuk meer! Ik heb vanaf het begin een soort gevoel dat het niet ging lukken, maar elke keer toch weer positief blijven. Het lukt me nu niet, ei gemist deze ronde doordat ie (te) vroeg was en vriendlief z'n zwemmer verkwanseld had. Ik vraag me af hoe mensen ermee omgaan die nog langer bezig zijn. Ik probeer me elke keer op andere (leuke) dingen te richten, maar ik kan nu ff nergens blij van worden. @Agter..." Soms duurt het gewoon wat langer."?! Sorry hoor wat een uit spraak..WAT langer?! Zoals je het niet neerzet komt het over of je dat normaal vindt, nou dat vind ik niet. Zes jaar... Je hebt een eeuw moeten wachten! Jij zal toch ook wel hier een daar een dip gehad hebben in die tijd? @Flippo ronde 36 ...
Ja, ongetwijfeld komen er nu reacties van meiden die al jaren in de mmm lopen. Ik heb zelf eerst een jaar moeten aankloten eer ik geholpen werd door de gynaecoloog. Toen heb ik nog 3 jaar in de mmm gezeten en ben nu zwanger dmv IVF. Wel heb ik in de tussentijd 3 vroege miskramen gehad, dus het kan allemaal erger. Desalniettemin snap ik je frustratie ook, want elke maand is er 1 teveel als je z'n grote wens hebt.
Ik kan me voorstellen dat je je zo voelt hoor meid. Ik ben nog niet zo lang bezig, maar wel alweer een poos uit de running. Het gekke is dat ik daardoor juist rust in mijn kont gekregen heb i.p.v. dat ik denk dat het voor mij niet weg gelegd is. Ik dnek nog steeds dat zodra de boel weer aan de gang is in mijn lijfje, het niet lang duurt. Intuitie? hoop? Geen idee. Maar ik denk wel dat het jezelf aanpraten dat niet gaat lukken ene soort zelfbscherming is tegen teleurstellingen. Maar ik geloof ook dat posiviteit heel goed is. Dus probeer het positieve te zien. 80% is binnen een jaar zwanger bij regelmatige gemeenschap. Je ben een half jaar bezig. Dus je hebt nog een half om bij de meerderheid te horen. Het is moeilijk, maar probeer de moet-focus eraf te halen (ik wete het, ik heb makkelijk praten, want voor mijn non-functionerende lijf, lukt mij dat ook niet en nu moet ik wel), ik weet zeker dat het helpt als er verder niets geks met je aan de hand is. Met de meeste stellen is er namelijk niets aan de hand. Dus focus je daar op i.p.v. de groep waar het echt niet bij lukt
Ik snap dat je er een beetje zat van hebt. Of een jaar proberen nou normaal is ofniet, je wilt gewoon graag zwanger raken het liefst nu dan later! En elke ronde moet vast een enorme telleurstelling voor je zijn. Dikke knuf en ik hoop dat het snel WEL raak is.
Wij zijn ook bezig sinds januari en nog altijd niet zwanger. Ik weet ook heel goed dat we nog niet lang bezig zijn, maar ik herken je gevoel wel. Je wil gewoon graag zo snel mogelijk zwanger zijn en niet elke maand weer die teleurstelling. Toen ik vorige week weer ongesteld werd was ik het ook even helemaal zat en had ik ook het gevoel dat iedereen om me heen zwanger werd, behalve ik.......
helaas hier ook... eerst 4 miskramen en uiteindelijk zwanger , daarna 3 jaar en4 dagen en uiteindelijk zwanger. nu weer een jaar , daarna pauze van 6mnd en nu in ronde 2..... proberen er zo min mogelijk mee bezig te zijn ( is moeilijk , ik weet er alles van ) goede vitamines slikken. en 3 a 4 x per week "klussen "
heel begrijpelijk hoor! weet precies hoe je je voelt! ik dacht ook voor ons zal het wel niet weggelegd zijn, en zie nu mijn banner, na 18 maanden spontaan en totaal onverwacht zwanger, we hadden het vorige maand maar 1x gedaan, en waren er even totaal niet mee bezig niet getempt enz.. daarom ook pas 4 dagen na mijn verwachtte nod getest, omdat ik dacht het kan niet.. wel dus
Hoi hoi, Ik begrijp je helemaal! In dec 2009 gestopt met de pil, in nov 2010 positief getest. Ik was er al helemaal niet meer mee bezig omdat het voor mijn gevoel zo lang duurde. O ja mijn dokter gaf als advies mee 'gedraag je alsof je al zwanger bent' Succes!
Hallo allemaal, Sorry voor mijn late reactie, heeeeeeel erg drukkkk, laptop hele tijd niet aangehad, bedankt allemaal voor je bemoedigende reacties in ieder geval, Volgende week kan ik weer testen, en ik hoop dat het dan wel raak is!
nou serieus ik heb dat gevoel ook al vanaf het begin gehad, zo van dit gaat niet makkelijk gebeuren !!
Jeetje. Wij hebben er zes jaar over gedaan om natuurlijk zwanger te worden. Had de hoop inmiddels al bijna opgegeven. De MMM hoefde van ons niet zo. In al die jaren ben ik dan weer heel druk bezig geweest met zwanger worden, en dan weer perioden helemaal niet. Uiteindelijk bleek het dus gewoon een kwestie van raakschieten te zijn geweest. Hoop dat het bij iedereen hier veel sneller gaat. Maar geef de moed dus niet op!
Hey meid thnx voor je bericht, weet je mijn man is ooit in zijn jongere jaren geopereerd aan een van zijn ballen omdat daar vocht inzat. Nu heeft ie een spermaonderzoek gehad, gelukkig is alles in orde, alleen de aantal spermazaadjes is minder dan gemiddeld. Dus daardoor zal het ook wat langer duren. Idd zoals jij zegt ik zeg ook elke keer het zal wel niet, omdat ik niet die teleurstellingen wil die ik in het begin had.,
Mimi11 geen dank.. Ik heb ze gekregen van een arts de tips... En als ik er iemand mee kan helpen, doen we dat graag