Hi dames! Nou zoals de titel het zegt.. Ik krijg mijn borsten niet leeg!! Of in ieder geval.. Zo voelt t aan. Ik ben momenteel mama van dl van 11 weken oud. Vanaf het begin was het tobben met bv.. In de kraamtijd lag ze mooi aan de borst.. Aan t einde van de kraamtijd, kon ze m'n borst niet meer pakken (zo leek t) vanwege mn tepelkloven en gebruikten we een tepelhoedje. Met drie weken wilde ze de borst helemaal niet meer en ook afgekolfde melk drinken uit de fles ging niet echt.. Kreeg haar 1 nacht niet wakker en zijn we twee dagen opgenomen geweest in t zkh.. Toen heb ik ongeveer 3 weken geleden er een lactatiedeskundige bijgehaald. Ze zag dat mevrouw diep in dr tong spruw had! Dat was dus de reden waarom mevrouw moeite had met drinken!! Nystatine gekregen, werkte niet. Alles wat ze gedronken had ging eruit. Nu zitten we aan de diflucan en dat lijkt het te verlichten, maar of t over is? We hebben nog 4 dagen te gaan. Vanaf 3 weken oud ben ik dus fulltime aan t kolven. Alleen heb ik gewoon heel veel melk! Meestal kolf ik rond de 250/300 cc per beurt en heb wel eens uitschieters van 500 cc per beurt!!!! Nou heb ik van t weekend een borstontsteking opgelopen omdat de LK zei; wanneer je wil gaan minderen moet je kolven wat je nodig hebt en dan stoppen. Dat doe ik.. Alleen ik kan maar niet minderen! Ik wil graag 4x per dag kolven maar word soms toch echt gedwongen om na 5 uur weer te gaan kolven. Mn borsten raken dan echt vol en worden vuurrood. Daarnaast blijf ik t gevoel van 'volheid' houden. Ik voel overal bobbeltjes (verstopte kliertjes) en als ik kolf moet ik blijven duwen en trekken om t melk eruit te krijgen. Pijn bij kolven heb ik niet! Vannacht moest ik gewoon opstaan om te kolven! Slapen lukte me gewoon niet. Had 23 u gekolfd en wilde pas 5 uur opstaan maar om 2 uur werd ik wakker van de volheid en heb ik t tot half vijf weten te rekken. Heb ik gewoon heel veel melk in combinatie met verstopte kliertjes of is er iets anders aan de hand? Kan t zijn dat candida in mn borsten zit en de melkkliertjes afsluit waardoor ik moeite heb met t melk eruit te krijgen en dl de spruw blijft houden? Volgens de HA was dat niet t geval omdat ik geen pijn had bij t kolven maar af en toe voel ik wel eens steekjes hier en daar.. (Niet tijdens t kolven). Ik smeer mezelf ook in met micnazol. ik ga de LK maar weer eens bellen Ps. Ik gebruik al kruiken en raadpleeg de warme douche voor t kolven. Helpt niet echt..
In jouw geval denk ik dat er maar 1 ding op zit: heel.......... rustig.......... aan Opeens 5 uur tussen de voedingen, terwijl je al veel productie hebt, dat is wellicht iets waar je borsten echt aan moeten wennen. Dus hou de tijden aan die je had, en ga dan op dag 1 15 minuten later kolven. Dag 2 kijk je hoe het gaat. Dan eventueel 30 minuten later. Etc etc In principe moet je rekenen op ongeveer 1 week om een voeding te laten vallen. Maar in jouw geval duurt het wellicht langer. Voor nu: eerst de borstontsteking oplossen. Dat gaat niet tegelijk met afbouwen... Hou er ook rekening mee dat je met overproductie en afbouwen, ook opeens een snelle terugloop kan ervaren. Nu overproductie zegt niets over het verdere verloop. Wel goed dat je er zo mee bezig bent hoor! Goed dat je een LK hebt. En wat vervelend van de b.o... Het komt wel goed hoor, het duurt gewoon even!