Ik krijg mijn huishouden maar niet in orde. Hoe doen jullie dat

Discussie in 'De lounge' gestart door Bolly, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    nou zo zeg wat een reacties daar zitten vast wel wat tips voor mij tussen :D:D:D:D

eveeeeeeeee door lezen hoor ihihi

xxjes fems

2. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Wat een heerlijk onderwerp dit!

3. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    idd Flylady is een super uitvinding... mijn huishouden lag dwars overhoop en ondertussen heb ik huisje en zelf tuintje (incl kasten van binnen etc) perfect onder controle... het enioge dat ik neit doe is strijken :p

4. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik kan me zo verbazen over vrouwen die klagen dat ze nergens aan toekomen omdat ze het druk hebben met het huishouden. Genieten zij wel? Kan het echt kwaad als je die stofzuiger 3 agen laat liggen? Is het echt nodig om je ondergoed te strijken? Is 1 keer in de week boodschappen doen niet handiger?
    Ik geniet liever van m'n gezin, huis en diertjes. Het is hier echt geen vieze zooi maar je kunt zien dat hier geleefd wordt. Heerlijk!

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113

Hier ongeveer hetzelfde schema.
    Als je alles altijd netjes opruimt en je huishouden bijhoud is het helemaal niet zoveel werk allemaal

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Het is volgens mij echt een kwestie van bijhouden. Ik merk dat als ik het druk heb, alles opstapeld en daardoor uren bezig ben om alles in te halen. Dit frustreerd enorm. Als ik elke dag een beetje doe, in mijn geval s'avonds, valt het allemaal erg mee.
    Keuken, WC en stofzuigen doe ik elke dag, Dweilen, stoffen en badkamer 1 keer per week. Wassen doe ik niet echt op vast dagen, meer als de wasmand uitpuilt :) Strijken doe ik helemaal niet, af en toe wat bloesjes of spijkerbroeken.

7. augustus

augustus Niet meer actief

Het is absoluut niet zo dat als je huis op orde is, dat je niet geniet van je gezindsleven. Ik geniet ook van mijn kind en mijn gezin, alleen ik geniet nog meer als dat in een net huis is. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd ;) Ik persoonlijk wordt rustig van een net en schoon huis.

8. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Lijstjes hebben bij mij geen zin, ik hou me er toch niet aan.

Ik heb wel een verslaving aan allesreinigingsdoekjes.
    Als ik dan eens de geest heb kan ik gelijk beginnen, hoef ik niet eerst een emmertje met een sopje te maken etc.
    Je kunt er alles mee doen, wc, vloer, etc.
    Ideaal die dingen, en ze hebben ze ook speciaal voor glas, dus denk dat ik daar binnenkort ook aan begin.

Meestal stapelt het hier een beetje op, tot ik het helemaal zat ben en dan in een paar uurtjes tijd het hele huis op zijn kop zet..

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier gelukkig idem.. 4mensen, mams lichamelijk in de lappenmand, hond en 2 katten. wanner het nodig is gebeurd het en soms ook pas de volgende dag.

10. Only me

Only me Niet meer actief

#90 Only me, 21 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2011
    Het zou misschien handig kunnen zijn om iedereen eens voor 1 dag de deur uit te bonjouren! Heb ik hier ook gedaan, vriend met kind naar schoonouders gestuurd, en ik heb alles in 1x helemaal schoongemaakt.

Dan is het gewoon een kwestie van bijhouden, elke dag iets doen..

Hier heb ik mijn eigen lijstje in mijn hoofd zitten, en zo gebeurt het ook :) Ben namelijk beetje poets-verslaafd... Ik stofzuig elke dag vanwege de hond die voorlopig bij ons logeert van mijn schoonouders.
    Dweilen doe ik zo'n 3x per week, soms vaker. Wassen doe ik 2 tot 3x per week, en grote boodschappen 1x in de week en ook een kleine boodschap 1x per week zoals verse groenten en vlees.

11. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Dat bedoel ik ook niet, vandaar dat ik zei dat ik de mensen niet snap die nergens aan toe komen vanwege het huishouden. Dus ook niet aan het gezin. Dat ze bijv vaak met een huilend kind aan hun been de was staan te strijken. ;)

Deel Deze Pagina