Hoi dames even een vraagje, ik hou niet zo heel erg veel van groentes, maar probeer natuurlijk wel zo gezond mogelijk te eten en dus ook genoeg groentes binnen te krijgen, maar mijn vraag: Mag je ook gwoon veel rauwe groente's eten, want ik hou niet echt b.v. van gekookte bloemkool en al dat soort dingen, maar ik hou wel graag van rauwe worteltjes, komkommer, cherry tomaatjes. maar krijg je dan genoeg groente's binnen? of moet je echt het meest gekooke groente's eten? alvast bedankt!
Gefeliciteerd met je zwangerschap Ja rauwe groentes is ook goed hoor, maar als je twijfeld of je genoeg vitamines binnen krijgt zou je ook nog vitamines kunnen gaan slikken speciaal voor zwangeren, ik gebruikte de FemNatal van davitamon, daar zit dan ook alles in. Fijne zwangerschap. Liefs wolly
rauwe groentes zijn volgens mij juist vaak nog beter. Daar zitten nog meer vitaminen in. Daarom was het geloof ik ook beter om je groente te stomen in plaats van te koken? Dus als je rauw (goed afgewassen uiteraard) eet, lijkt me dat zelfs helemaal goed. Soms is groente overiges ook erg lekker in een ovenschotel. Zo lust ik bepaalde groenten niet (broccoli, bloemkool) maar in een ovenschotel -met een sausje uiteraard- vind ik het heerlijk .
dat heb ik ook sannehai, maar dan sinds ik zwanger ben. kan het niet meer luchten gekookte groente! maar ben dol op mn sla, wortels, komkommer, paprika enzo. dus heerlijk, knabbel lekker verder.
Rauwe groentes zijn heel gezond; ook goed voor je darmflora! In rode paprika zitten ook veel vitamines. Je kan ook lekker maaltijdsalades maken met noten of kaas oid.
hhmm rauwe groente, ik eet mijn vingers er momenteel bij op. er gaat bijna dagelijks een bos radijs en wortels doorheen. daarbij vind ik het heerlijk om nu een doos tauge, of bv peultjes rauw op te eten. echt zo heerlijk nu! enne het voordeel van niet koken is dat er ook geen vitaminen verloren gaan! joyce
Haha, ja hoor! Hoe langer je het kookt, hoe meer je er uithaalt aan vitamines e.d. Zorg wel dat je het goed wast! Door het koken gaan alle bacteriën er natuurlijk wel uit, dus zorg dat je hygiënisch aan je knabbels begint
Ik eet vrij veel groente, maar rauwe groente vind ik ook het lekkerst. Geschrapte worteltjes van de albert heijn in zo'n zakje, zouden die veilig zijn?
De vlk zei tegen mij dat er een bepaalde bacterie in rauwe groentes zit die schadelijk kan zijn. Vooral in het begin van de zwangerschap. Maar als je het heel goed wast is er niks aan de hand. Ik eet ook het liefst rauwe groente. heerlijk zo'n worteltje!