ik krijg zomaar blauwe plekken ?

Discussie in 'De lounge' gestart door peekaboo, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Als ik alleen al zo'n titel zie denk ik: Ga gewoon naar de dokter *punt*

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Waarom vind je dat raar? Ze zegt toch waar zij aan denkt? En zoals ik eerder schreef wilde ik het eerst niet neerzetten maar ik dacht daar ook even aan omdat je dan ook blauwe plekken zonder stoten kan krijgen en dan het afvallen en moe etc. Het hoeft helemaal niet maar daarom zegt iedereen ook dat de ts naar de ha moet gaan.

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Welnee, toch doodnormaal dat je eerst met allemaal leken gaat dokteren (via een forum op internet, zodat ook niemand je kan zien, lekker gokken met zn allen) voordat je denkt "ik ga toch maar even naar een man die er minimaal 10 jaar op gestudeerd heeft". Ze hebben toch al zo'n patiëntendruk tegenwoordig:)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.505
    36.458
    113
    Ik heb ook heel snel en soms zomaar blauwe plekken op mijn (scheen) benen. Hier wel naar de dokter gegaan, maar er was niets aan de hand. Ik heb dus gewoon snel blauwe plekken.

5. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

dames laten we het deftig houden en niet beginnen met allerlei discussies ....
    ik vraag wat het kan zijn niets anders he .... ja ik ga naar de huisarts maar mag toch vragen wat het kan zijn ik vraag niet dat jullie de diagnose stellen he

bedankt meiden om te reageren
    en die rode bloedpuntjes die heb ik wel maar enkel op men benen en armen

6. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Nou ja ieder zijn mening, maar het ergste zou leukemie zijn, maar dan zou ik dat eerst maar even afwachten voordat er wat ''gegokt'' zou worden.

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    @ts.. b12 kan zeker vermoeidheids en gewrichtsklachten veroorzaken. Zeker nu ik hoor dat je er tijdens je zw last van had denk ik dat het een reeële optie zou zijn. Overigens is 1 injectie niet echt een behandeling. Het tekort ontstaat doordat je lichaam een foutje maakt, dat is niet door een injectie opgelost. Het enige dat is opgelost is dat je lichaam genoeg b12 heeft. Maar zodra dat verwerkt is intstaat je tekort weer.

Verder hebben de schildklier en b12 vaak een bondje samen gesmeed..

Stichtingb12tekort (oid) heeft heel heldere info op hun site staan..

(en natuurlijk moet je naar de ha:p:p:p)

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    volgens mij was die gok meer om aan de ts duidelijk te maken dat het verstandig is om naar een ha te gaan..
    Daar lijkt mij niets mis mee;) zelfs wel een wijs advies:p

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
  10. peekaboo

wat een interesaante info bedankt er klopt wel heel erg veel van , ook haaruitval ed heb ik last van

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Pfff, heftig meis. Dat zou ik echt niet trekken, heb echt mijn 8 uurtjes nodig als het ff kan. Wel handig op zich, je hebt heel veel uren in een dag om dingen te doen. Ik kom altijd tijd tekort! :D

12. peekaboo

ja ik heb inderdaad veel uren om vanalles te doen :) maar zo weinig slaap ben ik gewoon hoor dat is al vanaf kinds af aan dus heb dan lekker effe tijd voor mezelf zonder dat er iemand wakker is :)

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heerlijk idd. Ben op zich ook een nachtbraker hoor, heerlijk de stilte van de nacht! ;) Maar ga alsjeblieft morgen ff langs je ha hoor!
    Off-topic: hoe is het nu met je moeder?

14. peekaboo

met mama is het beter ze hebben blijkbaar de verkeerde diagnose gesteld en verkeerde medicaties gegeven maar nu ze in het ander ziekenhuis is gaat het beetje bij beetje beter ze kan al zelf eten en drinken :)

15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Jeetje, een verkeerde diagnose????
    Maar wat super dat het beter met haar gaat!

Nu jij nog! Ga morgen naar de huisarts. Niemand anders kan jou ongezien beoordelen.

Ik blijf je volgen;) (als je begrijpt wat ik bedoel:D)

16. peekaboo

ik ga morgen bellenvoor een afspraak ! hoop dat ik deze week nog kan gaan

17. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    En? Weet je al wat meer?

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb regelmatig hetzelfde, past ook deels bij het ontzwangeren. Bij mij komen de blauwe plekken omdat mijn bindweefsels wat minder goed zijn. Nu ik zwanger ben geen last van trouwens... des te erger straks weer!

schildklierproblemen kunnen idd erfelijk zijn.

En als je idd al tijdens de zwangerschap vit b12 te kort had zou het best kunnen dat je dat nu weer (of nog steeds) hebt.

de dokter zal je vast wel bloed laten prikken en dan weet je snel genoeg wat er aan de hand is ;)

succes

19. peekaboo

ik mag volgende week gaan wanneer weet ik niet de dokter gaat me daar zelf voor opbellen maar hij heeft me nu wel gezegd dat ik beter wat vitamine kan bijnemen omdat hij in men geschiedenis gezien heeft en omdat men vitamines altijd heel laag waren op het randje van goed ,niet goed . en blijkbaar waren de waardes van mijn schildklier toen ook niet bepaald perfect dus kan ook daaraan liggen maar dat zien we voolgende week wel

20. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    maar vitamines bijnemen (oraal) heeft geen enkel nut. Het geeft hoogstens een vertekend bloedbeeld straks

Deel Deze Pagina