Meid succes morgen. Mijn zus heeft ook snel blauwe plekken en dat heeft bij haar te maken met een trombopenie (als ik het goed schrijf).
homocysteine? mijn man had dit en ook iets met zn b 12 en daardoor heeft hij een beroerte gehad...wil je niet bang maken hoor, alleen mijn ervaring delen, meid zorg goed voor jezelf en ik hoop dat alles mee zal vallen! dikke knuffel!!
Jaaaa die bedoelde ik.. spaart mij een hoop zoeken.. Geloof dat het zo zit.. als je b12 te laag is en je homocysteine niet kloppen (ook laag) de kans op een (v)mk aanzienelijk verhoogd is
ok bedankt voor de info ik zal vrage of hij dat ook test . misschien verklaard dit men mk vorige maand ook ?
nou dames ben bloed weze prikken en kon niet meer wachten o m te testen en net wat men dokter dacht ZWANGER en daardoor dus gebrek aan vitamines maar dat weet ik dus zeker dinsdag dan moet ik bellen voor de uitslag
Van harte met je zwangerschap! Onthou wel dat een b12 tekort NOOIT tijdelijk is, maar voor het leven. Eens een b12 tekort Áltijd een b12 tekort. Als je een waarde onder de 180 hebt heb je veel kans op miskramen en 3x zoveel kans op een kindje met een hartafwijking of neutraalbuisdefect Je moet dus je hele leven lang blijven injecteren! Veel huisartsen weten er geen hol van en zeggen dat je na een paar injecties bent opgeladen en dan de kous af is.. NIET dus! Ook is de waarde van je B12 na een injectie al boven de 1000 en dus onmeetbaar. Dus als je nu een hoge b12 waarde zou hebben zou je alsnog een flink tekort hebben omdat de meting niet meer betrouwbaar is
dank jullie wel ja dat zei men huisarts ook en waarschijnlijk zal ik continu in de gaten gehouden worden en zal ik ipv injecties infusen krijgen afhankelijk van welke vitamines allemaal te kort zijn anders idd b12 injecties
hoop ik ook ! dokter had gezegd dat moest ik zwanger zijn (hij dacht van wel ) hij direct met men gyn contact ging opnemen en overleggen hoe of wat afhankelijk van het bloedonderzoek sta onder dubbele controle dan
Hier tijdens de zwangerschap ook B1 injecties en vitamine B infusen gehad en staalpillen en b12 injecties, en extra vitamine D( hele boel haha) Maar je zult je hele leven b12 moeten injecteren. Zodra je weer stopt met injecteren heb je binnen no time weer een ernstig tekort. Je kindje kan zo ook een tekort oplopen Ik had bijv een superlaag vitamine D en b12 gehalte en mijn zoontje ook na de geboorte. Heeft ook extra medicatie gehad om het op te hogen. Hij is met lage waardes begonnen omdat ik al niet genoeg had.
ooh ok ik zal wel horen wat de artsen zeggen ik ga zoiezo wel om de twee weken controle krijgen afwisselend huisarts en gynaecoloog
Ik had na mijn zwangerschap B12 tekort. Poosje paar keer per week een injectie gehad. Moest toen een poosje kijken of het aansloeg en sindsdien is mijn B12 weer helemaal op orde. Heb er totaal geen verstand van, maar is dit uitzonderlijk? @TO: gefeli met je zwangerschap!
Helaas is dit ONmogelijk Na een paar injecties is je waarde ALTIJD perfect op orde en kun je een tekort dus niet meer meten in je bloed. (geeft een vertekend beeld) Als je bijv een waarde van 130 (tekort) hebt en je injecteert, dan heb je na 1 injectie een waarde boven de 1000, maar daarmee is je tekort bij lange na nog niet weg. Overigens kan b12 geen kwaad. Een teveel aan b12 plas je uit. Kijk eens op Stichting B12 tekort Eenmaal tekort is altijd tekort
Ik heb een aantal injecties gehad en mijn waarde is nu weer goed. Ik heb echter nog steeds veel klachten, kan dat? Na injecties is de waarde van vitamine B12 in het bloed weinigzeggend. Bij de behandeling moet met name naar de klachten gekeken worden. De referentiewaarden zijn gebaseerd op (gezonde) mensen zonder injecties, en kan dus niet gelden als maatstaf voor de behandeling. Met name bij neurologische klachten moet er vaak langdurig vaker geïnjecteerd worden om optimaal herstel te bewerkstelligen. Mijn arts zegt dat hij niet teveel wil injecteren, dit zou schadelijk zijn voor het lichaam. Klopt dit? Wij adviseren minimaal 3 dagen tussen de injecties te laten. Bij nog frequenter injecteren kan er in het begin van de behandeling een tijdelijk kaliumtekort ontstaan door de aanmaak van veel nieuwe rode bloedcellen. Van het toedienen van frequente vitamine B12 injecties zijn geen giftige effecten bekend. Vitamine B12 is een in water oplosbare vitamine. Een eventueel teveel wordt door het lichaam uitgescheiden via de urine. Mijn arts constateerde een lage vitamine B12-waarde en heeft me aangeraden supplementen te gaan gebruiken. Is dit de juiste behandeling? Bij een opnamestoornis wordt de vitamine B12 uit dierlijke voeding niet goed opgenomen in het lichaam. De supplementen leggen dezelfde weg af als de voeding en worden dus ook niet voldoende opgenomen.
ik ben een voorbeeld van iemand die na de zwangerschap (na de 2e) wel weer een fatsoenlijk B12 ontwikkelde! Uit onderzoeken in verband met Pre-Eclampsie/HELLP bij de eerste kwam naar voren dat mijn B12 aan de lage kant was... Tijdens de tweede zwangerschap daalde de B12 (ondanks vitamines slikken) naar veeel te lage waarde, dus injecties gehad (omdat het dus ook vroeggeboorte kan veroorzaken en mogelijk bij kan dragen aan Pre-Eclampsie/HELLP).. En een half jaar na de bevalling van de tweede steeg de waarde, en nog een half jaar later had ik echt een hele goede waarde! Dus geen injecties meer nodig!
nog een aanvulling, de laatste keer bloedtest was nadat ik al een paar maanden geen injecties meer had gehad, en op mijn verzoek omdat ik dus ook dacht dat het niet zo kunnen dat mijn B12 op een goede waarde zou blijven.
Het klopt niet helemaal wat je zegt; als je een vit. B12 tekort hebt door verkeerde voeding (bv te weinig groene groente) kan het wel degelijk goedkomen als je je dieet aanpast. Het is dus zeker niet onmogelijk om van dit tekort af te komen. Het ligt eraan wat de oorzaak achter het tekort is.... Sorry, was even offtopic. TS: GEFELICITEERD!!!! Wauw! Enne, wel goed voor jezelf zorgen he?!