Ik lach me dood

Discussion in 'Flesvoeding' started by Miepie74, Feb 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Echt, die dochter van mij.... :D

We zijn al anderhalve maand ontzettend aan het klungelen met de fles. Na 100cc (en soms minder) begon het "gevecht". Wegdraaien, fles uit mondje duwen, niet meer willen drinken. Ze leek erop uitgekeken, klaar ermee. Wel waren we ook begonnen met fruit en groenten, maar daarvoor was het al pet met de melk en was ik allang blij dat ze nog iets van vocht binnen kreeg met fruitgroente. Tot ze vorige week echt ziek werd en net 550cc op een dag aan melk dronk. Ik zat met mijn handen in het haar. De bijvoeding hadden we gestopt maar dat hielp niks. Ik heb zelfs het cb gebeld waar ik tot nu toe niet zulke goede ervaringen mee heb gehad, iig had ik tot dan toe echt geen ruk aan ze. :) Maar deze keer wist ze me wel gerust te stellen dus ik haalde weer adem; het was allemaal niet zo erg.

Dat was vorige week donderdag. En ik heb een andere dochter nu! Ik weet niet wat er gebeurd is en ik hou er rekening mee dat het weer elk moment kan veranderen, maar WAT drinkt ze veel!!!! Tot nu toe gaat elke fles op, sterker nog: de laatste paar dagen is ze 's ochtends om 5 uur :$ al wakker en heeft ze honger! Dan drinkt ze zo een fles van 200cc op. Ze krijgt nu 's avonds en 's ochtends pap van rijstebloem, fruit en groente en dus 4 melkvoedingen. :D :D :D

Nou, dit moest ik even kwijt, een positief verhaal na al mijn zorgen! Voor zolang het duurt natuurlijk, haha! Ik ben zelf wel blij dat ze even weer een extra laagje aanlegt, want hoe dan ook is ze gewoon een lichte, dunne baby dus ze kan wel wat extra's gebruiken.

Hopelijk gaat het met alle moeilijke drinkers binnenkort ook eventjes wat beter!

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier ongeveer hetzelfde alleen dan met het gewone eten. Madammeke wilde alleen maar fles en borst, maar gewoon eten hò maar!

Sinds vorige week vrijdag (bij oma, zou het aan haar kookkunsten liggen?) eet ze als een bootwerker en ineens gaan er hele potjes leeg en een (voor haar doen) enorm toetje achter aan! Ik weet niet wat ik mee maak!

Lekker hè? Als ze ineens zo lekker gaan eten? Dan kun je wel zeggen dat je je daar niet druk over maakt en dat het wel komt, maar intussen.... ;)

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Tuurlijk maak je je druk, dat zit in onze genen!
    Op zich probeer ik er altijd wel wat van te leren (minder ongeduldig zijn, niet te hoge verwachtingen hebben, luisteren en kijken naar mijn meisje) en het positieve te zien (ze is vrolijk, levendig, ondernemend, enz.) maar grrrrrrr...... wat is dat soms moeilijk! Dan is het echt fijn als we weer even een goede periode hebben! :)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lekker zeg!

5. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier op dit moment ook gemier met de flessen.. bij allebei! 's Avonds niet willen eten en dan 's nachts honger hebben. We hadden ze ook mooi op hetzelfde schema maar dat is ook weg.

Ik wijt het aan de 19 wk sprong waar ze allebei duidelijk doorheen gaan nu. En daarna hopelijk weer meer regelmaat. En de bijvoeding maar eens echt gaan introduceren!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,086
    3,870
    113
    Mijn zoontje eet ook maar heel weinig. Hij woog 9,5 pond bij de geboorte, dus hij had genoeg reserves ;), maar zijn gewichtslijn zit nu op + 1 (was eerst ergens boven al het gemiddelde).
    Momenteel is hij ook een beetje ziekjes, maar buiten dat eet en drinkt hij ook niet veel.
    Wat lekker dat ze nu opeens zoveel drinkt, wie weet gaat die van mij ook wat meer eten en drinken. Nu wordt hij 's nachts soms van de honger wakker, gewoon omdat hij overdag zo weinig eet.

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Kar, de 19 weken sprong zou hier dan 6 weken geduurd hebben ;). Ik weet het niet hoor.... Ik merk wel dat ze iets rustiger is, in de afgelopen tijd was ze de hele tijd ZO bezig met ontwikkelen maar ook bijna maniakaal soms :D. Er leek eenvoudigweg geen aandacht voor drinken. Nu is ze ook wel bezig hoor, maar een stuk rustiger op de één of andere manier.

Ik was vanochtend bij het CB: ze is in anderhalve week 250 gram aangekomen. :D Daarvoor was ze in anderhalve MAAND 250 gram aangekomen!

Jo, jouw zoontje wilde gewoon van zijn reserves af! :)

8. adi

adi Niet meer actief

Hier ook twee die een hele 6de maand vreselijk waren met drinken, was echt een heel gevecht. En nu drinken en eten ze gewoon alles wat los en vast zit.
    Onze derde dame is juist andersom, ze was afgelopen maanden echt een vreetzakie (is in afgelopen maand 1,2kilo aangekomen!), en sinds een paar dagen wil ze veel minder drinken, en is ze opvallend stil en rustig. Naast een verkoudheid zal het waarschijnlijk een sprongetje zijn.

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Nou hier nog steeds drama met de flessen. Vanmorgen heeft hij 140cc op tussen de middag 60cc eind van de middag 200cc en vanavond 160cc. En ik krijg er tussen door geen water in, kleine voeding of iets dergelijks in.
    Zijn fruit hap gaat wel tot de laatste hap op en presteerd het dan ook nog om te gaan praten met een mond vol hahah! waardoor mama helemaal onder de fruit zit.

Ik hoop dat het ook weer beter gaat worden, we wachten maar af.
    Hij is verder vrolijk en plast en poept goed.
    Maar voorheen dronk hij zijn flessen en dan wel 210/7 tot de laatste druppel op.
    Nu biedt ik al 180/6 omdat hij ze toch niet leeg drinkt.

Poeh, ik hoop ook nog op een wonder en dat ik net zo kan lachen achteraf als jij Miepie!

Hij vindt het nu gewoon fanasties om zijn speen uit zijn mond te duwen, en mijn handen van de fles te duwen en met zijn handen op de fles te slaan en rechtop te gaan zitten, en ze hoofd weg te draaien en nog kwaad worden ook als ik het uiteindelijk op geef.

Terwijl hij altijd heel lief al zijn flesjes leeg dronk.

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    WesDaan, precies zoals bij ons voorheen, ik werd er echt zo gek en onzeker van. Eerst heel veel en ineens zo weinig en altijd een gevecht na ongeveer 100cc.

Maar mijn CB zei tegen me: zolang ze minimaal 500cc op een dag binnen krijgt, is het goed. Dat gaf me rust want dat haalde Mini wel, ze dronk echt net zoals jouw Wesley, heel wisselvallig maar wel minstens die 500cc. Dus als verder alles goed is: ik weet dat het frustrerend is omdat hij voorheen zo goed dronk, maar maak je geen zorgen, hij krijgt voldoende! Maar ik hoop dat het gauw beter gaat...

Overigens is het hier nu zo dat we weer even terug zijn op 5 flessen per dag (plus de bijvoeding!), anders komt ze 's nachts. Die is echt even wat aan het inhalen of juist een buffer aan het aanleggen voor een volgende mindere periode...

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Ik denkdat hij gisteren mee heeft zitten lezen.
    Want hij dronk vanmorgen om 8.00 180/6 leeg
    om 11.00 fruit 100gram
    en om 12.00 op 10cc na 180/6 leeg...
    We wachten maar af..

hahahah ach kinderen he! ;)

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Haha, slim knulletje die Wes van jou! :D