Wel of geen Zwitsal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Natasja25, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Hai Dames,

Ik ben zelf helemaal verliefd op de geur van Zwitsal. En vind het ook heerlijk als kindjes hier naar ruiken. Nu vertelde mijn collega dat Zwitsal niet goed is voor de baby met name in de eerste maanden omdat het een te sterk parfum heeft.

Weten jullie of dit echt zo is?

2. Sempje

Sempje Niet meer actief

Het is wel waar dat het een van de merken is waar kinderen sneller op kunnen reageren, volgens mij idd door het parfum. Maar dat is ook huid/kind afhankelijk. Sommigen kunnen er niet tegen en anderen reageren er wel op.
    Ik heb de eerste maanden rustig aan gedaan met Zwitsal, maar wel dagelijks de haarlotion gebruikt, heb je toch dat lekkere geurtje! En geurbuiltjes van Zwitsal in de kast, ruikt ook lekker.

3. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hier geen problemen mee gehad.
    Verschilt dus per kindje denk ik...

4. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Die heb ik al in de kast! Zijn kamertje ruikt nu al lekker naar baby!

5. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Mijn zoontje kon dus inderdaad niet tegen Zwitsal. Erg jammer want ik had veel artikelen gekregen tijdens mijn zwangerschap.
    Omdat ik Zwitsal ook zo lekker vond ruiken, heb ik een flesje parfum er van gekregen.

Mijn zoontje kan nu (18 mnd) nog steeds niet tegen Zwitsal. Vooral de badolie niet, dan zit zijn hele hoofdje onder de schilfertjes.

6. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Hier waren alle baby producten van Zwitsal. Hij werd er ook dagelijks mee gewassen, geen problemen mee gehad.

7. rums

rums Niet meer actief

Of je kind er nu wel of niet tegen kan het is overgeparfumeerd dus niet goed voor de huid.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.776
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben het eigen merk van etos / AH gebruikt. (Volgens mij zit daar hetzelfde spul in.) En we kregen zovaak de reactie "Oh dat heerlijke zwitsal geurtje toch" terwijl we dat niet eens gebruikten. Dus als je kind reageert op zwitsal, kun je dat ook nog proberen.

9. Verox

Verox Niet meer actief

Het blijft een kwestie van uitproberen.
    Mij lijkt de kans dat je kindje er niet tegen kan erg klein, anders waren de instructies op de kraamlijst vast een stuk specifieker. Iedereen gaat er standaard van uit dat je Zwitsal kunt gebruiken voor je baby.
    Ik zorg gewoon dat ik niet teveel in huis heb, en begin rustig aan, zodat ik snel genoeg over kan stappen naar een ander merk wanneer ons babytje er verkeerd op reageert...

10. mappel

mappel Niet meer actief

ik doe het niet, ik hou meer van natuurlijke middelen, zwitsal is super chemisch

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Hier gewoon Zwitsal gebruikt, en nergens last van, geen droog huidje, ene en heerlijk ruikend babietje.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Ons meisje was/is ook allergisch voor Zwitsal. De haarlotion is geen probleem en de shampoo gaat ook wel, maar de andere producten echt niet. Heb voor haar de producten van Zarqa.

13. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Nee, mijn zoontje kan hier helaas ook niet tegen. Jammer, want vind het zooooo heerlijk ruiken :D

14. Melief

Melief Niet meer actief

Mijn dochter kan er gelukkig gewoon tegen! Ben wel begonnen met alleen een flesje wasgel en haarlotion om te kijken of ze er tegen kon!

15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Volgens mijn huisarts en cb is het rotzooi.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

dan moeten zij het vooral niet kopen

Hier nooit problemen gehad

17. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Gewoon afwachten dus en rustig aan kijken hoe zoontjelief er op gaat reageren :D

18. Kittie

Kittie Actief lid

30 sep 2013
    107
    0
    0
    Denk dat idd gewoon een kwestie van proberen is. Iedereen is anders.

19. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Ik vind het ook heerlijk ruiken, maar gebruik het bijna niet maar dat komt omdat mijn dochtertje een gevoelige huid heeft.
    Ik gebruik de producten van het kruidvat die zijn in ieder geval zeep vrij maar wat ik wel doe is als ik haar in bad of onder de douche heb gehad dan doe ik haar lotion van zwitzal in haar haar dan ruikt ze toch nog een beetje lekker

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou vooral niet te veel kopen voordat de baby er is. Veel producten heb je vaak helemaal niet nodig.

Zwitsal wordt volgens mij al generaties lang gebruikt, lijkt me niet dat dat zou gebeuren als baby's er massaal niet tegen zouden kunnen.

Zelf kan ik niet tegen die lucht, mijn kind kreeg er eczeem van. Maar we kunnen ook niet tegen Ambipur enzo, en tegen veel parfums.

Als jij het lekker vindt, gewoon paar dingetjes kopen, kun je voor je kindje er is vast af en toe lekker snuffelen :)

Deel Deze Pagina