Hallo, Even een vraag. Onze 7 jarige zoon heeft gister een aanvaring gehad met een ander jongetje op het schoolplein waarbij onze zoon die jongen heeft geduwd. Dit is absoluut niet ok maar daar gaat het nu niet om. Onze zoon vertelde namelijk dat er een meester kwam die hem vooraan bij zn jas oppakte met 1 hand (bij zn nek/kin zeg maar) en hem met de voeten van de grond tilde. Dit vind ik echt niet kunnen!! Ga zeker het gesprek aan met school maar vroeg me af wat jullie hiervan vinden?
Als dat echt zo gebeurd is, vind ik het echt heel erg! Dat mag echt niet! Maar ik zou inderdaad eerst het gesprek aangaan, zodat je ook de andere kant van het verhaal hoort.
Ja dat zeker want het kan natuurlijk ook licht overdreven zijn je weet het nooit. Maar van de andere kant, dit gaat school natuurlijk ook nooit toegeven! Of denk ik te negatief? Hoop dat het nog lukt om er morgen over te spreken aangezien vanaf vrijdag hier al kerstvakantie is...
ik denk als jij een klein beetje mensen kennis hebt en jij face to face staat, dat je gauw genoeg doorhebt of ze staan te liegen of niet. Ik zou aan mijn kind uitleggen dat ik dit zo erg vind dat ik dit dus op school ga bespreken en of er nog dingen zijn die hij wil vertellen of dat hij iets vergeten is. Als mijn kind dan bij haar verhaal blijft geloof ik haar op haar woord.
Mijn gedachte? Weer een moeder die al oordeelt voordat ze überhaupt het verhaal helder heeft. Je geeft aan dat je zoon geduwd heeft. Van wie weet je dit? Van wie weet je dat de leerkracht hem bij de kraag opgetild heeft? Waarschijnlijk alleen van je zoon. Als je zoon duwt, wordt hij door de leerkracht gecorrigeerd. Lijkt me logisch. Ga eerst eens in gesprek op school en vraag wat er gebeurd is. Dus geen oordeel over al dan niet bij de kraag oppakken, maar gewoon vragen wat er gebeurd is. Dan leg je beide verhalen naast elkaar en bedenkt wat je er mee wilt. Succes!
Ik oordeel helemaal niet ik zeg duidelijk dat ik de kant van school ook wil horen! Als ik hoor dat een volwassen persoon mijn kind zo behandelt dan laat ik het er niet bij zitten natuurlijk dat is logisch toch! Maar jij oordeelt ook al snel over mij zonder alles te weten dus