Energie variabel of vast??

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Ik wil al onze vaste lasten eens onder de loep nemen, en ben nu bezig met de elektriciteit.

Het punt is:
    - ik snap er zelf helemaal niks van
    - zie op internet door de bomen het bos niet meer
    - hebben nu Nuon comfort 3 jaar vast, maar geen flauw idee of we daar nu verstandig aan doen of niet....

Ik woon wel in Belgie, maar het idee blijft toch hetzelfde lijkt me.

Dus vooral mijn vraag:

Wat is nou slimmer, variabel of vast??

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn schoonzusje en schoonouders hadden variabel en moeten vergeleken ons veel meer betalen.

3. Female

Female Niet meer actief

@ Patroeschka; Was dat wel omgerekend naar hetzelfde verbruik zeg maar?

4. Bri

Bri Niet meer actief

Is pas veel over in het nieuws geweest. Algemene advies was: energieprijzen niet vastzetten, want je bent zeer waarschijnlijk duurder uit dan met variabele prijzen. o.a. doordat de energieprijs dan wel vaststaat, maar dan gaan ze het 'vastrecht' ineens verhogen en dat soort grappen.
    Ik heb het ook niet vastgezet.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zet ze zeer zeker niet vast. mijn opinie is altijd als er téveel reclame voor gemaakt wordt zitten er adders onder. dan ga ik op zoek naar wat er niet klopt in het verhaaltje. onder de noemer "als het te mooi klinkt om waar te zijn. dan is het dat meestal ook!"en daar vind ik dit dus een mooi voorbeeldje van. misschien niet meteen, maar wel na een tijdje.

6. Female

Female Niet meer actief

Dankje voor jullie reacties!

Ik dacht zelf wel; ze maker er idd zoveel reclame voor. Proberen je zo aan te smeren het weer voor 3 jaar vast te laten zetten.
    Dat doen ze natuurlijk niet om mij er beter van te laten worden ;)

7. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Je hebt nu ook een reclame, weet niet van welke maatschappij, die adverteren met dat je het vast kan zetten, maar als de prijs omlaag gaat dat je meegaat.

jaja mooie praatjes. Ik geloof daar geen snars van. Ja hoor mevrouw, wij willen niks verdienen en het liefst geven wij het u gratis ;)

Deel Deze Pagina