Consult bij de gynaecoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liana84, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Hey ladies!

Ik heb donderdag as een consult bij de gyn. De vk heeft dit voor mij geregeld omdat ik twee miskramen heb gehad (ma en mk). Nou wil ik me een beetje voorbereiden. Kunnen jullie me tips geven over wat ik kan vragen? Zwanger worden is kennelijk geen probleem. Na de pilstop in maart al twee keer zwanger geweest. Ik wil ook nog niet heel veel (bloed)onderzoeken enzo, want het kan natuurlijk maar zo zijn dat het twee keer vette pech is geweest. Daarnaast las ik dat bij zo'n 85% van de vrouwen geen oorzaak gevonden wordt. Kortom, wat is zinvol om te vragen en wat zou ik kunnen verwachten bij zo'n consult?

2. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Toevallig ben ik vanmiddag met dezelfde aanleiding bij de gynaecoloog geweest. We hebben al twee kinderen, dus sommige oorzaken zijn wat minder waarschijnlijk, desalniettemin volgen ze volgens mij een vast protocol. Ongeacht vragen.
    Eerst kijken ze dmv echo of alles er normaal uitziet. Zo ja, dan kun je drie cycli na je laatste mk een aanvraag voor stollingsonderzoek doen (mag je niet zwanger worden), komt daar niks uit dan rest nog chromosoomonderzoek.
    De kans dat je uberhaupt achter een oorzaak komt, schatte zij op 7%. De kans dat herhaalde miskramen een kwestie van vette pech is, 90%.

Het is niet niks hè om jezelf weer te moeten herpakken?

3. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Bedankt voor je reactie! Dat stollingsonderzoek en chromosomen onderzoek laat ik sowieso nog even achterwege. De kans dat er wat uitkomt is klein en ik heb ook nog 'maar' 2 miskramen gehad. Ben denk ik vooral benieuwd of het er van binnen goed uitziet, ben denk ik op dit moment vooral op zoek naar een beetje geruststelling.

Het is inderdaad echt moeilijk om jezelf steeds weer te herpakken. Dan te bedenken dat sommige dames heel veel miskramen hebben gehad. Hoe trek je zoiets.

Ik hoop snel op een plakkertje voor ons!

4. SusanneM85

SusanneM85 Actief lid

25 okt 2014
    491
    0
    16
    Ik praat graag even mee! Ik heb begin juli een MA gehad bij 12 weken echo van onze tweeling. Wij waren helemaal in de roze wolken, maar doen bewogen de twee niet op de echo en het was foute boel. Je hele wereld staat op zijn kop.... en dan moet je gaan afscheid nemen en nog een paar dagen met twee dode kindjes in je buik rondlopen..... Echt een hel, met weeopwekkers zijn ze gekomen en dan ga je rouwen..... het is echt niet niks... Nu vier maanden verder nog geen zewangerschap. Ik heb veel bloedverloren en mijn lichaam moest echt herstellen. Nu met ijzertabletten, tarwekiemolie en vitamines hopen op een zwangerschap. Ik had echt de afgelopen maanden het gevoel dat mijn baarmoeder niet herstelde, rare tussentijdse bloedingen en veel krampen. Nu sinds dit cyclus aan de tarwekiemolie, dat hersteld je baarmoederslijmvlies om beter te kunnen innestelen. Dus ik ben benieuwd.

Ik ben niet bij terug geweest bij gyneacoloog om alles nog eens te laten controleren, maar als ik na het einde van dit jaar nog niet zwanger ben ga ik dat ook maar eens ondernemen denk.....

Hoe gaat het met jullie? En wanneer hebben jullie MA/MK gehad?

5. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Jeetje Susanne, wat heftig zeg, wat je hebt moeten doorstaan. Naar ook dat die nasleep ervan zo lang is. 12 weken, dan denk je dat het grootste gevaar geweken is en dan krijg je te horen dat het niet goed zit.

Ik heb in juli een MA gehad met 8w2d, waarna ik met 9w4d ben gecuretteerd. In oktober heb ik een MK gehad op 5w2d. Ik hoop van harte dat dit de laatste is en dat ik het nooit meer mee hoef te maken. Maar goed, dat hebben we niet in de hand.

Morgen mag ik naar de gyn in het ziekenhuis. Ik heb niet echt de illusie dat deze me op dit moment verder kan helpen, aangezien het natuurlijk ook heel goed 2 keer dikke vette pech kan zijn geweest. Maar ik vind het fijn dat ik de mogelijkheid heb om door de gyn gezien te worden.

Deel Deze Pagina