Aerius

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Terra, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Heeft iemand ervaring met het slikken van Aerius in combinatie met bv geven? Ik heb van de dermatoloog namelijk deze pillen gekregen tegen de jeuk, hij zei dat het goed was met de bv.
    Kom ik het ophalen bij de apotheek vraagt de dame daar of ik nog bv geef. (ja dus..) Ging ze voor de zekerheid nog even aan de arts vragen of het wel mag. Zie ik dr het medicatie boek tevoorschijn halen en kijken met de arts.

Zijn er dus geen redenen om de pillen niet te slikken als je bv geeft. Maar er is dus ook geen onderzoek naar gedaan naar wat er gebeurd als je ze we slikt.

Hebben moeders ervaringen hiermee??

Gr. Terra

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoi,

Ik werk in de apotheek.
    Je mag aerius gebruiken in combi met borstvoeding.

3. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    En hoe komt het dat jij als apotheker zegt dat het mag, en dat ze hier heel ontwetend over doen?

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dat heeft met aansprakelijkheid te maken, daar zijn apothekers terughoudend in.
    Als je thomas Hale( farmacoloog) volgt, dan mag je zeggen dat aerius gebruikt mag worden. Natuurlijk moet je altijd een afweging maken tussen nodig is voor de pnt en wat farmacotherapeutisch mag.
    Ik ben geen apotheker,maar apothekersassistent.

Mag ik vragen of je het langdurig moet gebruiken of enkele dagen?

5. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    het is voor langdurig gebruik. tegen de jeuk van mijn eczeem.

dermatoloog had 2x daags voorgeschreven terwijl de apotheker tegen mij zei dat dat eigenlijk een extra dosis is en niet goed voor de bv. maar ze wist niet goed uit te leggen waarom niet omdat daar geen gegevens over zijn.

dus heeft zij ervan gemaakt dat 1x per dag genoeg is en alleen in nood als ik de jeuk echt niet aankan.
    maar jah... een jeukaanval voel ik niet aankomen, en die pillen werken vast niet direct.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik weet dat dermatologen aerius vaak 2x per dag voorschrijven,maar farmaceutisch gezien heeft dat bij dit soort middele weinig zin. Als 1 pil niet werkt dan helpen 2 er ook niet. Dat is bij dit soort stoffen ( desloratedine) nou eenmaal zo.
    In die zin heeft je apotheker wel gelijk.

Aerius werkt vrij snel en in principe zou je 24 uur lang effect van zo´n tablet moeten hebben.
    Je dermatoloog heeft je een ¨nieuwe¨ variant anti-histaminicum voorgeschreven, en werkt dus niet sederend (versuffend) op jou en dus je baby ( die het via de moedermelk binnen zou krijgen, wat dus nog maar de vraag is.

Er zijn geen gegevens over omdat de fabrikant dit middel niet getest heeft op vrouwen die Bv geven. Alle gegevens die bekend zijn, komen van vrouwen die buiten de fabrikant om dit middel gebruikt hebben tijdens een BV-periode. Maar onderzoek is er dus niet naar gedaan, en daarom kan er geen uitsluitend antwoord op gegeven worden.

7. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    oke.

ik vind het erg moeilijk, zou graag gewoon elke dag zo'n pilletje willen slikken. maar wil niet gaan experimenteren omdat ik bv geef.

moeilijke keuze, ben er niet zo blij mee dat deze optie aan me gegeven is.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Omdat het niet volledig getest is, zeggen de fabrikanten in principe van, we kunnen het niet zeggen, en schuiven ze verantwoordelijkheid eigenlijk van zich af.
    In alle redelijkheid kan je zeggen, wetende dat aerius : niet- sederend ( versuffend) werkt, het niet bloedverdunnend is, niet-addictief ( verslavend) werkt, enz enz, dat het veilig is.
    Dus ook voor je kind dat Bv krijgt.
    Het is zelfs zo dat aerius aan kleine kinderen voorgeschreven wordt bij allergische reactie´s, er bestaat namelijk een drankvariant van aerius. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd wat de dosering is voor een kind van 5 maanden ( en aangezien ik nog in mijn verlof zit,kan ik dat niet voor je opzoeken).

Je zou een emailconsult voor de zekerheid kunnen aanvragen bij een LK. Dit is de link van Thomas Hale:

http://www.borstvoeding.com/files/medicijnenlijst-nl2009v3.pdf

Je moet weten dat er verschillende manieren zijn om eczeem te behandelen. In combinatie met Bv is Aerius ( desloratedine) als orale variant in mijn optiek heel geschikt, om redenen die ik boven beschreven heb.
    Maar de eindverantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij jou als moeder.

9. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    Heel erg bedankt voor de informatie :D

Deel Deze Pagina