Hello meiden, Sinds 2 weken ben ik nu dag en nacht misselijk en overgeven kan alleen maar op de bank liggen en voel me gewoon helemaal mezelf niet! Ik heb van de dokter emasafene (geloof dat je het zo schrijft) gekregen, tegen het overgeven, en gelukkig werkt dat wel! Hier nog meiden die hetzelfde hebben? En misschien nog tips? Liefs Iris
Had het de vorige zwangerschap ook, kwam er achter dat ik meer kleine dingetjes moest eten (dus niet 3 keer per dag). Heb toen heel wat pakken cream crackers er doorheen gejaagd, maar het hielp wel.
Ben tijdens de zwangerschap van Thirza 7 mnd kotsmisselijk geweest. Emesafene hielp bij mij wel tegen dat gevoel voortdurend bijna te moeten kotsen, maar ik bleef wel knalmisselijk Wat vooral erg hielp, was kleine beetjes eten en datgene eten waar ik zin in had. Sinaasappelen, jus d'orange en kiwi's vielen hier erg goed, maar ik liep gewoon maar de winkel in en dan zag ik vanzelf iets waar ik trek in kreeg en dat kocht ik dan maar... Verder is vitamine B12 ook belangrijk als je misselijk bent, dus zorg dat je een zwangerschapsmultivitamine slikt waar dat in zit.
Hey Sterrenkindje! ik ken het gevoel.. ben nu zo ongeveer 7/8 weken zwanger en de misselijkheid is eigenlijk bijna niet te verdragen.. geen puf voor niks. supermarkt is een ware ramp voor mij want loop kokhalzend langs de schappen.. ik eet veel bananen.. en probeer eigenlijk de hele dag te eten hoewel dat niet altijd makkelijk is maar merk wel dat het iets helpt. ik probeer ook sinds gisteren NUX VOMICA (homeopatisch) tegen misselijkheid maar of het helpt weet ik nog niet. sterkte meid..hoop dat je een manier vind wat jou verlichting geeft. Groetjes
Hier ook, ben nog maar 6 weekjes maar hele dagen kotsmisselijk! Nog wel alles binnen kunnen houden maar voel me niet fit, bah. Meer tips zijn welkom!
Zorg ervoor dat je voor je opstaat iets eet. En inderdaad eet kleine porties verdeeld over de dag zorg dat je maag niet leeg raakt. ik ben ook vanaf week 6 erg misselijk geweest en veel moeten spugen maar het zakt nu langzaam weg en ben alleen in de ochtend nog iets of wat misselijk. Liefs
Bij mij hielp het om voor het opstaan een beschuitje te eten! Probeer idd kleine porties te eten, en vooral te nemen waar je zin in hebt. Als je daarnaast het zwangerschapsvitamine slikt krijg je toch alles binnen! Succes..