38weken en zonnebanken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sharon20, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

ik had een vraagje..
    ik heb sinds ik wist dat ik zwanger was niet meer gezonnebankt maar vind me er nu zo grauw uitzien dat ik echt wel een kuurtje kan gebruiken.

nu weet ik dat de stralingen niet al te best zijn. maar wat als ik nu een handdoek over mijn buik leg? het is vooral om mijn gezicht en hals weer wat op te fleuren... iemand ervaring mee?

in het zonnebankcenter waar ik vaste klant was/ben hebben ze geen gewone gezichtsbruiner, anders zou ik die gebruiken...

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou het niet doen je kan een zwangerschaps masker krijgen en daar word je niet vrolijk van. het lijkt mij niet verstandig.ik mag van mijn salon ook niet meer onder de zonnebank

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    voor een zwangerschapsmasker ben ik niet echt bang. heb heel de zomer lekker in de zon gelopen en gelegen en nergens last van gehad. het gaat mij meer om de stralingen. maar ik kan het natuurlijk ook gewoon ff vragen als ik er van de week in de buurt ben :) is het nog mogelijk om nu nog een zwangerschapsmasker te krijgen dan?

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik ben hier ook wel benieuwd naar, zie ook zo bleek als een spook..... wil straks na de bevalling wel weer een beetje leuk eruit zien en niet alsof ik een halve veldslag heb meegemaakt ;)

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    iid, en een kleurtje doet al veel! iedereen zegt: Wat zie jij er moe uit! maar komt puur omdat mensen mij wat bruiner "gewoon" zijn..

6. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Hier een ex-zonneconsulente:
    Het enige waar je baby last van kan ondervinden is de warmte. Je kan het beste even een handdoekje op je buik leggen. Maar het kan écht geen kwaad.

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    dus als je een handdoek op je buik legt heeft de beeb geen last van enige stralingen? voor de warmte ben ik niet bang, want bij de moderne zonnebanken kan je de waaier aanzetten, zelfs zo hard dat het gewoon koud is :D bedankt voor je antwoord alvast! ik weet alvast wat ik vrijdag ga doen :)

8. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Een zonnebank straalt net als de zon UVA en UVB uit. Alleen bij een zonnebank is de hoeveelheid straling constant en van de zon onregelmatig.
    De hoeveelheid UVA en UVB in een zonnebank is zo constant/stabiel dat het echt niet uitmaakt hoor. Het is geen radioactieve straling ofzo!

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    alsof een handdoek de warmte tegenhoud?

10. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Waarom denk je dat alle mensen in bijvoorbeeld woestijnen meer kleding aanhebben dan iemand die vakantie viert in Spanje? Kleding (laagjes) houden warmte écht wel tegen hoor..

11. RoxStar

RoxStar Lid

20 mei 2008
    78
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Kun je niet voor een keertje naar een andere zonnebankstudio gaan, waar ze wel een gezichtsbruiner hebben? Ik zou niet met een handdoek onder de zonnebank gaan, maar een gezichtsbruiner durf ik wel tijdens de zwangerschap.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

tot 3 maandne na de geboorte kan je een zwangerschaps masker krijgen en dat je in de zon hebt gezeten hoef niet te beteken dat je onder de zonne bank geen masker meer kan krijgen

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja maar alleen een handdoek over je buik helpt niet. Het gaat om je lichaamstemperatuur, daar hebben die mensen zich ook van top tot teen ingepakt. Als je alleen je buik doet heeft het weinig zin.

14. Niet meer actief

Inderdaad.. het gaat erover dat jou lichaamstemp warmer wordt onder de zonnebank en daardoor krijgt ook je beebje het warmer en het vruchtwater, alles wordt warmer! Heeft niks met een handdoekje te maken hoor!

15. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Er word door een ex-zonneconsulente gezegd dat het geen kwaad kan en toch moet er nog een gediscusseerd worden over het wel of niet doen? Het is toch ieders eigen keus of je het risico wilt lopen op een zwangerschapsmasker? Als het verder geen kwaad kan zou ik er lekker voor gaan!

16. Niet meer actief

Ik heb ook niet gezegd dat het kwaad kan hoor?! Ik zeg alleen dat een handdoekje op je buik niet helpt tegen de warmte! Heb het ook helemaal niet over een zwangerschapsmasker gehad, TS zegt zelf dat ze zichzelf daar niet druk om maakt dus tsja!
    En sukkie, als ik nu hier zeg dat ik een dokter ben neem je ook niet alles klakkeloos van me over hoop ik voor je? TS opent zelf een topic op een forum, een forum is bedoeld voor discussie!

17. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ach ja..ik heb er een cursus voor gevolgd en ben zelf notabene zwanger. Wat iemand met mijn advies doet moet iedereen uiteraard lekker zelf weten :)

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja lekker logisch he, een handdoek op je buik en de warmte blijft weg bij je baby.

anders zouden die mensen in de woestijn ook wel alleen een rok aanhebben.

In de winter alleen sokken aan zorgt er toch ook niet voor dat je het gelijk minder koud hebt.

maargoed, een forum is natuurlijk alleen maar om ja en amen te zeggen.

leg mij eens uit hoe alleen een handdoek op je buik ervoor zorgt dat je het niet te warm krijgt dan? serieuse vraag...

19. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Nou sowieso is een handdoekje op je buik verstandig omdat de huid opgerekt is, waardoor het gevoeliger is en sneller verbrand.
    Door het handdoekje warmt de huid op de plek van de buik minder snel op dan de rest van het lichaam.

20. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Gelukkig maakt het niet veel uit hoor als je lichaamstemperatuur warmer wordt.
    Vergelijk de lichaamstemperatuur bij een kwartiertje zonnebank maar met een uurtje op het terras bij 40 graden. Daar heeft de baby geen last van, anders konden alle vrouwen uit warmere oorden het wel schudden met baby's. :)

Deel Deze Pagina