Ik voel me sinds ik zwanger ben een ongelooflijk saaie muts. Ik verlang ongelooflijk veel naar m'n kindje, maar voor mij mag die zwangerschap iets sneller gaan, ik vind het niet erg gezellig. Op kerstavond had iedereen fun en werd er lekker geklonken en sushi gegeten. Daar zit jij dan tussen met je glaasje water en een doodvermoeide blik. In de kroeg gaan of wat gaan eten zit er ook niet meer in om rokerige ruimtes te vermijden. Kortom ik zit vaak thuis me te vervelen. M'n vriendjelief is kok en heeft momenteel drukke dagen en zie ik dus haast niet. Ook op oudejaarsavond kunnen we niet samen vieren omdat hij moet werken. Vrienden zijn gaan skieën, het wordt dus een erg gezellige oudejaarsavond. Anderzijds heb ik ongelooflijk veel zin om uit te gaan, te dansen en te feesten en verlang ik weer naar de periode voordat ik zwanger was Zijn er meer meiden die hier last van hebben en hoe geraken jullie doorheen die saaie dagen?
Hoi! Tijdens mijn zwangerschap heb ik veel van die momenten gehad.. Zeker toen ik nog maar net zwanger was. Je hebt echt de tijd nodig om er aan te wennen en tegen de tijd dat je gewend bent, ben je bevallen en kun je daar weer aan wennen (in die fase zit ik nu.. lees: minder bewegings vrijheid.. ).Zeker omdat jij, net zo als ik, vrij jong bent en waarschijnlijk ook midden in de etentjes en uitgaan avondjes zit.. Wat wij als vervanging voor die avondjes deden was veel gezellige avondjes samen, thuis doen.. Mijn vriend maakte bijv. alcoholvrije cocktailjes voor op de zaterdagavond, als er vrienden kwamen.. Ook lekker (bijzondere) hapjes maakten we vaak. Zodat ik toch een beetje mee kon doen.. Veel binnenshuis, maar toch vaak net zo gezellig! Trouwens, mijn vriend is militair dus heel veel weg, wat betekende dat ik veel alleen was, net als jij. Organiseer dus die avondjes ook lekker met vriendinnen. Het zal je goed doen! Have fun en geniet van je zwangerschap, het is zó voorbij!
Zo voel ik me ook.. Op de reclame zie je allemaal lekkere wijn en allemaal lekker (maar verboden) eten.. Ik ben mijn kleding allang zat.. maar vind het de moeite niet om nog wat te kopen.. Ook is uitgaan er niet meer bij aangezien mijn lichaam in protest gaat zodra ik meer dan 100 meter loop.. Overdag kom ik de deur eigenlijk ook niet uit.. kan alleen maar fietsen.. en ja ik kan niet met de fiets door de winkels heen.. Maar goed, ik moet nog even volhouden.. Dan hoop ik dat ik toch weer een beetje mezelf wordt.. Leuke kleding aan.. lekker van alles snoepen wat nu niet mag.. En als ik het kan, kinderen een avondje naar mijn ouders en heerlijk opstap met mijn kereltje! Kijk er nu al naar uit.. Maar denk er goed om, de zwangerschap is zo voorbij alleen dat zie je pas als je je kindje in je armen houdt. Ik heb het bij de eerste nooit gemist, mijn buik dan, maar zwanger zijn is toch wel een speciaal iets uit een vrouwenleven..
Toch zou je best es eens keertje een poosje naar een kroegie kunnen gaan hoor, met wat vrienden, dan drink je gewoon een lekker glaasje sap, het gaat toch om de gezelligheid. En één zo'n avondje in de rook. daar zal je baby heus niets van krijgen. Denk niet dat ik vóór roken ben, helemaal niet, heb zelf ook nooit gerookt en vind het erg vies, maar ik denk dat je niet te krampachtig moet gaan leven. Tot voor een twintig/dertig jaar liep iedere zwangere gewoon overal binnen waar gerookt werd, en er werd nergens iets over gezegd. En toen zijn er ook massa's gezonde kindertjes geboren. Je moet tenslotte ook genieten in je zwangerschap, en niet sjachie worden van alle beperkingen die je jezelf oplegt, toch? Dan zou je een hekel krijgen aan het zwanger zijn. Succes ermee en gezellige dagen toegewenst.
Ik was al een saaie muts voor ik zwanger werd, dat scheelt . Maar zonder gekheid, een kroegmens was ik al niet, maar uit eten gaan vinden we wel heerlijk en dat doen we nu gewoon (eigenlijk elke week nu, elke week de laatste keer voorlopig hopen we ). Is even zoeken maar als je bv. op tijd gaat of even zoekt vindt je vaak wel iets waar nauwelijks gerookt wordt. Want ook al kan een avondje in de rook heus geen kwaad, ik voel me er echt niet lekker bij, dus dan zit ik daar ook niet lekker. Ik mis gelukkig niets wat eten betreft, alles wat niet mag nam ik toch al niet. Met kerst zijn we trouwens 2 daagjes (1 nacht) naar Centerparcs geweest, dat was vorig jaar door familie al geboekt. Met het risico dat de baby in Eindhoven geboren zou worden, maar wat Kisbaba al zegt, je moet wel blijven leven, in ons geval gewoon alles mee voor het geval dat en lekker even afleiding. Alleen maar wachten tot de baby er eindelijk eens is, daar wordt je knettergek van. Door slaapgebrek (ik slaap al weken maar zo'n 2-3 uur per nacht) ben ik ook behoorlijk moe, maar ook nog best wel gezellig vind ik .
idd kisbaba, je moet de rokerige ruimtes niet teveel gaan ontlopen. ik ben vorige week weer eens op stap geweest, een alcoholvrij avondje natuurlijk. ik begon me ook een saaie (huis)muts te voelen haha. dus ben toch maar weer eens op stap geweest, in het begin voelde ik me niet op mijn gemak net of iedereen naar je keek en naar je buik. maar dat kon me later niks meer schelen heb toch een leuk avondje gehad met mijn vrienden wat we zeker herhalen gaan. Dus Mano82 ik zou zeggen ga gewoon weer eens gezellig op stap dan voel je je niet meer zo'n saaie muts meer haha. ik voel me nu ook beterder dan vorige week toen ik steeds thuis zat
Gewoon lekker de kroeg in gaan hup! Je staat daar niet 7 dagen in de week 24 uur lang En qua eten er zijn zoveel dingen die je wel mag. Ik ben gek op brie en ik heb genoeg soorten gevonden die ik gewoon mag eten! Drank geef ik niet om maar wat ik net las alcoholvrije cocktails is zeker een leuk om eens uit te proberen Maar er gewoon wat van! Sux6!
Zolang het fysiek kan, gewoon alles blijven doen! De tijd dat je echt alleen nog maar op de bank kunt en wilt zitten komt vanzelf... bij mij tenminste wel.
Bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben gelijk, een avondje in de kroeg kan wel eens opbeuren en misschien kan ik voor oudejaar toch wel één glaasje champagne meedrinken. Ik hoor wel vaker dat het erger wordt naar het einde van de zwangerschap dus misschien moet ik maar niet zoveel klagen... Toch hoop ik stiekem dat we erg snel de maand mei tegemoet gaan
Lekker naar de kroeg of uit eten gaan hoor! Je hoeft nou ook weer niet als een monnik te leven tijdens je zwangerschap. Natuurlijk is rook niet goed, maar die enkele keer zal je baby wel overleven hoor. Ik ben nog lekker (af en toe) op stap geweest, uit eten, concerten etc. Straks met de baby wordt dat allemaal iets ingewikkelder, dus geniet er maar van.
Nàh... waar woon je? Dan gaan we samen iets anti-mutsigs doen! Grapje grapje.. Nee maar serieus, ik zit in exact dezelfde situatie. Voorheen had ik een bloeiend leventje met veel vrienden (die vrienden heb ik nu nog steeds), maar als zij bijv. een avondje theater gaan doen, of een filmpje gaan pakken , dan kan ik gewoon niet mee want ik hou het niet vol! Dus ja.. ik zit me nu thuis ook maar stierlijk te vervelen (ook mijn mannie moest werken met de kerst en dalijk met oud op nieuw, ochtenddiensten, avonddiensten (tot 1 uur snachts) en nachtdiensten dus ik ben ook helemaal alleen op ongure tijden en 'de speciale dagen'). Ik heb nog niks kunnen bedenken om verveling tegen te gaan.... Ik ben oa. daardoor wel heel erg sagrijnig haha...
hier ook een bezige bij ! tot een paar weken geleden nu is het echt op .. stappen gaat gewoon niet meer want een avondje jumpen lukt zo echt niet he maar goed ik mis het wel want zelfs een dag lekker shoppen met vriendinnen lukt niet meer ... ten eerste past niks en ten tweede moet ik om de 5 min plassen en doet mijn rug na een uur waggelen echt pijn ik mis het nu al en zit nog niet eens hele dagen thuis maar moet wel zeggen over 2.5 week ga ik lekker met verlof en daar heb ik wel super zin in ... ik zie er ook wel tegen op maar voor mijn gevoel wil mijn lichaam niet meer en mijn buik is zwaar.. zal blij zijn als ik het rustiger aan kan doen maar ben benieuwd of het me ook lukt en tja kroegen op een kruk kan nog wel hoor ! al mis ik dat lekkere wijntje ook wel ... en naar de disco lukt nu ff niet maar over een paar maanden ga ik weer eens lekker swingen hoor ! 8)
Meid, ontzeg jezelf toch niet zoveel. Echt, zolang je jezelf goed voelt is er nog veel mogelijk. Ik (nu ruim 34 weken) stond afgelopen week nog op een feest te swingen. Ja, je moet wat vaker een kruk opzoeken. Maar als je daar nou niet teveel nadruk op legt en ook niet op het saaie drankje in je hand, heeft niemand er erg in. Ik zeg het wel zo makkelijk, maar ik heb me ook niet de hele zwangerschap happy gevoeld hoor. Ik mis mijn drankje nog steeds bijvoorbeeld. Ga ervoor, zolang het nog kan!