Meerijdplankje / kidsit

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door EdN, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.623
    113
    Ik ben op zoek naar een meerijdplankje voor aan de kinderwagen voor mijn zoontje als straks de baby is geboren. Over het algemeen loopt hij gewoon, maar bij langere stukken, of in gebieden waar heel druk verkeer is gaat hij er toch vaak nog even in. Wie heeft ervaring met een kidsit of ander type? Bevalt het, loop je er niet heel erg irritant tegen aan te schoppen, en kan je kindje er gewoon op zitten/staan zonder tegen de duwstand aan te komen? Ik heb overigens een maxi cosi mura, dus moet wel daar op passen.

2. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb de kidsit gekocht en heb ook de maxi cosi mura.
    Hij past hier goed op. We hebben hem in de winkel uitgeprobeerd en een keer thuis, toen mijn nichtje er was. Beide keren maar korte stukjes...
    Mijn zoontje is ongeveer even oud en kon er goed op zitten. Hij vond het nog wel een beetje eng, maar is ook wel een beetje angstig aangelegd... Staan heeft hij niet gedaan, maar moet volgens mij wel lukken. Mijn nichtje is ouder en vond het erg leuk om erop te zitten!

Qua lopen is even wennen denk ik. Je loopt eerst wat te hannisen, maar na een poosje lopen, vond ik het wel makkelijker worden. Er zit een koortje bij waardoor je het plankje omhoog kunt houden als je kindje er even niet opzit. Dat loopt wel wat beter...

3. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Grappig, ik zie nu dat onze beide kinderen straks even oud zijn... ;)

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hier ook een mura en ook ongeveer 2,5 jaar verschil tussen de kinderen. Ik heb toen via mp een buggyboard van lascal gekocht. Mijn zoon heeft deze echter nooit gebruikt, hij vond het niet fijn om mee te rijden en liep liever. Dus hier was het weggegooid geld zeg maar (al heb ik de buggyboard voor hetzelde bedrag weer verkocht). Dus ik zou zeggen koop iets via mp om te proberen anders is het zonde.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier exact dezelfde ervaring! ook met hetzelfde merk. En ook weer verkocht gelukkig ;) Voor het ene kind werkt het wel, de andere niet. onze zoon wilde graag "los" lopen dus hij wilde er gewoonweg niet op.
    Het plankje zelf vond ik wel erg praktisch.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vond het plankje heel handig! En hebben 'm ook lang gebruikt. Ik wandelde best veel. Wij hadden ook de buggyboard. Die we trouwens willen verkopen, dus als je interesse hebt en in de buurt woont ;)

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hebben een Bugaboo en het Kidsit gebruiken we heel vaak. De jongste zit in de kinderwagen en de middelste zit op het kidsit.

Erg ideaal, want met een duowagen kom je niet overal in dus dit is betere oplossing.

8. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ook de mura 4 en een kidsit. Mijn zoontje is inmiddels ruim 3 maar hij zit er graag op. Het lopen er achter is wel even wennen vind ik maar gaat wel.

9. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Wij hebben ook de kidsit. Bevalt erg prima. De oudste wordt bijna 4 maar zit er nog wel eens op als ze moe is.

Deel Deze Pagina