Hoi hoi, Mijn dametje is sinds gisteren nogal ziekjes.. Ze is altijd wel al een moeilijke drinker geweest, Gister rond 1 uur begon het, ze wilde ineens dr boerham niet, flesje heeft ze maar 90 cc van op. fruithap in de middag wilde ze ook niet, Maar daarna dr avondeten at ze wel op... Ze bleef maar wat jengelig en voelde warm, Maar ik dacht dat het gewoon dr tandjes waren. Vervolgens rond 9 uur wilde ik dr laatste fles geven en begon ze met kokhalzen.. dus ik rechtop met haar, en spoegde ze al dr avond eten eruit.. (Wist niet dat zo een klein meisje zoveel kon spugen..) Had dr een beetje gedwongen om inieder geval een paar lepels water door te slikken, en heb dr verder maar wat laten gaan.. ze viel immers in slaap. Rond half 12 wakker gemaakt om te kijken of ze nu wel wat melk wilde drinken, ze had 100 cc op en had inmiddels 38,6 koorts. vanmorgen om 9 uur wakker gemaakt en toen krap ook 100 cc gedronken en toen 39 graden koorts!! heb dr zowel gisteravond als vanmorgen een zetpil gegeven. Maar met meerdere metingen tot nu toe blijft haar temp hangen op 38.7 sinds vanmorgen 9 uur heeft ze ook inmiddels niks meer gedronken... ze houd gewoon dr kaken stijf op elkaar of gaat kokhalzen. ik krijg gewoon niks naar binnen wat ik ook geef, hoe ik het geef.. ze wilt niet... om 13 uur had ze een diaree'ige luier... sindsdien luier droog.... had inmiddels ook ors geprobeerd te geven... mja, dan moet ze het wel drinken.....
Ik zou gewoon de HA even bellen, beter te vaak bellen dan niet. Dan heb je het in elk geval overlegd en voel je jezelf misschien ook wat beter.... beterschap in elk geval voor je kindje!
Wil ze ook geen fruit? Het is beter om niet te veel melk te geven of anders verdund.. Goed in de gaten houden en letten op uitdrogingsverschijnselen.. Bij twijfel zoiezo de huisarts bellen!
nee ze wil ook geen fruit.. ik bedoelde opvolgmelk he... naast dat krijg ik altijd al heel moeizaam iets naar binnen.... maar opvolgmelk gaat er altijd wel in.... Maar nu dus ook niet.. Dokter had ik vanmorgen al gebeld voor advies, die kwam met ors... Maar toen was ik nog in de verwachting dat ze dronk.... mja dat was ook de laatste keer... Verder zei die dat ik het mogenlijke al deed... Maar toen dronk ze nog wel iets....
Mij is vertelt dat als de luier droog blijft dan moet je bellen naar de ha. Zoals hierboven al gezegd beter een keer te veel bellen dan te weinig. Hoe gaat het nu met haar?
Als richtlijn houden de artsen aan dat ze iig de helft van wat ze normaal krijgen binnen moeten houden. Je zou een waterijsje zonder kleurstoffen kunnen proberen of een ijsklontje en wat ze vaak ook lekker vinden is een nat washandje even in de vriezer leggen en haar daar op laten sabbelen. Heb je het idee dat ze pijn heeft? Anders hoef je haar geen pcm te geven hoor, daarmee voorkom je ook dat haar temp snel oploopt als het uitgewerkt is. Beterschap!
Snap dat je opvolgmelk bedoelde Ik heb laatst bij mijn dochter, toen ze ziek was, de helft van de schepjes erin gedaan, dat valt iets minder zwaar.. 24 uur droge luiers is echt aan de bel trekken ivm uitdroging, vertelde de huisarts me toen maar ik vond 16 uur droge luiers ook al TE lang..