Ik maak herrie tijdens de bevalling.. wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ratatosk, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    heb bij t persen geloof ik wel een paar keer geschreeuwd.. alleen in het begin..
    persen duurde hier 107min dus was te moe op te gillen ;)

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb geloof ik ook wel raar gedaan. Na de pethidine liep ik te lallen en te roepen tegen iedereen dat ik het hele ziekenhuis wilde knuffelen. Tijdens de persweeën was ik aan het zeuren dat ik niet meer kon, maar ik had tegelijkertijd nog wel het benul: dus, en wie gaat het anders doen dacht je? En door het kracht zetten zat ik ook te grommen en te kreunen, aan het einde van zo'n perswee als ik helemaal gesloopt was gaf ik zo'n lullig uitgeput gilletje. Ik weet niet of het tijdens of na de bevalling was, maar ik hoorde gynaecoloog nog tegen m'n man zeggen: ja, barende vrouwen zijn rare wezens...

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik ben van 4 naar 10 cm gegaan in 1 uur, geen geluid gemaakt.
    Maar toen kreeg ik ineens persdrang en mocht niet persen, toen heb ik echt on the top of my longs gegild (gyn en zuster waren echt nét weg, dus wist echt niet wat ik moest doen haha)
    Had gewoon pijn in mn keel ervan haha.
    Daarna mocht ik gelukkig persen en toen kwam er met elke pers pfffffffffuck uit *oepsie*
    Het pufte zo lekker haha.

Maar het valt me alles mee, want ik zag mezelf dus wel de hele bevalling alles bij elkaar schreeuwen haha.

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

schreewen en gillen heb ik niet gedaan.
    maar wel een heleboel gegrom en oooooooooooowggggmmm (alleen dan laag en niet hard)
    haha lag me rot als ik mijn eigen bericht zo lees alleen kan ik het niet anders verwoorden

5. Yelice

Yelice Niet meer actief

:$ nou jaaaa wat een raar mens! hallo zeg ze heeft zeker nooit een kind gebaard :)
    Bij de eerste had ik ook zo een muts die zei nee niet gillen, hoor :x zeg dat maak ik zelf wel uit he !

6. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Pffffuck haha even onthouden :D

7. Eerste bevalling: veel gegild toen de weeënstorm kwam, schaamde me er na wel.. maar ik moest wel voor mijn gevoel. Dacht dat ik dood ging zeg :). En die stomme vk maar dat ik moest puffen. Rot op met je stomme gepuf, ik wil herrie maken en dat ga ik doen ook!!

Tweede bevalling: een soort rare oerkreten gemaakt :D oe-oe-oe-oe ging het maar. Was weer tijdens de weeënstorm, dan kan ik niet anders denk ik. Want ervoor maak ik helemaal geen geluiden.

8. Haha het ziekenhuis ontruimen :D hadden ze hier de eerste keer ook wel kunnen doen whaha :cool:

9. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    hihihihi tijdens beide bevalling voor mijn gevoel veel gegild en gevloekt maar volgens manlief was ik bij de eerste helemaal stil en reageerde ik nergens op (vanaf het vliezen breken dan) en bij de tweede heb ik alleen gegromd tijdens de weeen.
    En gezucht van verlichting toen ik mocht persen hahaha

10. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik heb niet gegild en heb geen andere geluiden gemaakt, behalve na 2 uur persen toen de baby er niet uit wilde heb ik een paar keer heel hard gegild van de pijn.

11. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Bevalling gehad van 7 uurtjes ( 10.00 braken mijn vliezen 10.20 in zh 4 cm ontsluiting 15.00 volledige ontsluiting maar tot 16.40 de persweeen moeten tegenhouden omdat de bloedwaardes van zoonlief nog niet terug waren) 16.50 geboren op alsnog de vaginale wijze.
    Die laatse 2 uur zeker 1000 keer auw auw auw auw auw geroepen:D

12. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    #52 Emma2, 6 dec 2011
    Laatst bewerkt: 6 dec 2011
    Ik kon er ook wat van deze laatste bevalling! Ik heb gegild, auwauwauw geroepen, IK GA DOOOOD, ik moet poepen!!!! en owwww mama!!! (die stond links naast me) en help me, help me!!!!
    En alles staat op film:D Kan ik lekker nog eens nagenieten.......;)

13. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik denk trouwens dat de vk met name tijdens het persen zal roepen dat je niet moet gillen, omdat je je energie op dat moment veel beter ergens anders op kan richten, haha!
    Maar dan kan ze dát beter zeggen, dan dat er andere mensen liggen te slapen....
    Tijdens het opvangen van de ontsluitingsweeën weet ik eigenlijk niet goed wat het beste is. In het begin ben ik heel stil geweest, later volgens mij veel gegromd, maar toen had ik een weeënstorm van rug- en buikweeën tegelijk, dus hoe goed ik ook wilde ademen en zuchten, dat ging écht niet meer....

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Bij de eerste (ZK) ben ik heel stil geweest. Enkel de opmerking gemaakt dat ik zo bang was omdat de vrouw in de kamer naast me alles bij elkaar schreeuwde.
    Bij de tweede had ik erg korte, maar heftige weeen, dat werd grommen en brommen. Toen de VK even langs kwam, bleek ik volledige ontsluiting te hebben en mocht ik meteen persen. Ik was zo opgelucht dat ik bij het persen enthousiast, jajajaJAAAAA begon te schreeuwen :)
    Mijn buurvrouw, die hoogzwanger was, beweerde niets te hebben gehoord. Toen zij twee weken later was bevallen, schaamde ze zich rot voor haar geschreeuw, en eerlijkwaar, we hadden niets gehoord. Supergoed geisoleerd dus :p

15. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Wat eerlijk van je!
    Ik heb tijdens mijn eerste bevalling geen kick gegeven, duurde 2,5 uur, waarvan 8 minuten persen.
    Tijdens mijn tweede was het wat anders....;) Toen heb ik wel lichtelijk gegilt. De bevalling duurde drie kwartier, ik dacht dat ik totaal gek werd. Weer paar minuutjes persen, alleen tijdens het persen heb ik soort van gegilt ;) maar wel zo erg dat de buurvrouw het gehoord heeft. Ze stond dan ook op de oprit te ijsberen, haha.

Ik heb me echt 1000 x verontschuldigd, vind het nog steeds om me rot te schamen. Ove rpaar maandjes nummer 3 en dan voor het eerst in het ziekenhuis, hoop echt dat ik niet ga gillen! Denk er echt veel aan.

16. Tese

Tese Niet meer actief

Beide keren stil. Alleen bij de tweede bevalling heel hard gegild toen de ruggenprik verkeerd werd gezet. Die werd in een soort hernia gezet waardoor mijn lijf onder stroom stond. Jezus wat deed dat pijn zeg! Mn man ging bijna van zn stokkie.

17. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    bij mijn zoontje was ik stil en helemaal in mezelf gekeerd, ik hoop dat ik dat nu ook ben hahaha en niet alles bij elkaar loop te gillen/schreeuwen

18. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    k ben helemaal stil geweest bij de eerste tot de laaste perswee maar toen was er ook paniek en bed naar onder, toen heb ik een keer een gil gelaten en toen was hij er.

En bij de 2de helemaal niks, heb alleen gezegd ik kan niet meer en ik wil niet meer., en vooral heel vaak duurt dit nog lang.

Deel Deze Pagina