fulltime afkolven afbouwen - tips?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door piccolina, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hallo dames, misschien zoals sommige al veel van mijn berichten hebben gelezen weten dat ik moeilijke start had met de bv (alles ging verkeerd wat er kon) om die redenen geef ik nu al 3 weken wel moedermelk maar ik kolf het fulltime af. Ik kolfde 7 keer per dag maar omdat ik snachts niet wilde en mijn productie toch niet super groot (60-90cc per keer) kolf ik nu 6 keer per dag.
    Van lactatiekundige heb ik schema gekregen voor het afbouwen tot 4 keren per dag maar blijven kolven. Maar ik heb toch besloten om het helemaal af te bouwen en reden zijn:
    - huur medela 75 euro per week wat erg duur is voor ons
    - kolven op schema lukt vaker niet omdat baby erg onrustig is en slaap soms uren en uren niet waardoor ik niet eens naar de wc kan laat staan afkolven... dan krijg ik lekkende borsten en pijnlijke borsten als ik paar uurtjes steeds te laat ben en dan gaat mijn schema ook niet goed verder door de dag.. toen mijn man thuis was ging het goed omdat we konden het overnemen van elkaar maar sinds deze week ben ik alleen en het lukt gewoon niet op afgesproken tijden te kolven..
    - kolven doet wel pij in begin nog steeds pijnlijk tepels
    - we gaven van geboorte af altijd Friso soms fulltime in begin en nu steeds 1-2 keren per dag omdat ik 8 voedingen niet haal uit mijn borsten.
    - Moedermelk reageert ze slechter dan op Friso: kraampjes, onrustig, wakker, huilend, elke 2 uur vraagt om eten. Bij Friso krijgt ze ook dat maar in vele malen minder!

Nou deze schema heb ik dus gekregen tot 4 voedingen. Ik zit nu op 6 voedingen. Kan ik deze schema aanhouden tot 4 keren en dan, hoe bouw ik het tot 0? Of hebben jullie andere schema voor mij??

____
    - 6.00-9.30-13.00-16.30-20.00-23.00-2.30 n(7x 160)
    - 6.00-9.30-13.00-16.30-20.00-24.00 (6x 160) let op: er kan stuwing ontstaan. Hoort bij de verandering, moet wel hanteerbaar zijn.
    Dit 3 dagen doen en dan >>>
    HIER BEN IK NU BEZIG:
    - 7.00-10.00-13.00-16.30-20.00-24.00 (6x 160)

Dit 3 dagen doen en dan
    - 7.30-10.30-14.00-18.00-23.30 (5x180)
    dit 3 dagen doen en dan
    - 7.30-11.30-16.00-22.30 (4x 200)
    Dit is een punt waarop je wat langer door kunt gaan. Zo lang als je wilt!
    ____

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Beste is om per keer langzaamaan minder te kolven.
    Nog beter is om, nu je kind wat ouder en sterker is het aanleggen op te pakken, je kind gewoon volledig live aan de borst voeden is veel makkelijker, sneller en gezonder.
    En zoals ik je al eerder geschreven heb, ik heb er ervaring mee en het is prima te doen.

Je kunt ook kijken hoe goed je met je handkolf kolft, dan heb je die huurkosten niet meer.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik hen nog medela swing maar die is voor ern borst dan ben ik wel langer bezig.. Ook avent heb ik en die doet het ook goed.

Wat borst betreft lukt niet meer: door difrax hapt ze al niet goed en ze is enorm verborgen reflux dus we geven nu ingedikte melk.

Dus gewoon 6 keer kolven maar dan niet 15mim maar steeds minder?
    Ik heb geprobeerd tussen 23.39 en 07.30 niet kolven maar rond 04.00 werd ik wakker met enorme pijnlijke ze aan ern van de borsten: hard, gevoellig. Heb het hele dag probeerde weg te kolven en masseren en is beetje verlicht maar steeds onaangenaam..
    Ik kolf ook niet erg veel 60-90 cc max

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Je moet echt voorzichtig zijn hoor,anders heb je zo een borstontsteking te pakken.Zo lang er tussen is echt niet goed!
    Ik hoop voor je dat het indikken helpt, ik heb daar eerlijk gezegd niet zo'n vertrouwen in.Hier werkte het ook helemaal niet. Hou het in de gaten,als ze onrustig blijft,terug naar de huisarts gaan!
    Je zegt dat ze niet goed hapt.Ondertussen is ze wel wat groter en sterker en kan je haar dus makkelijker sturen
    Ik weet niet waarom,maar ik blijf bij jou gewoon het gevoel hebben dat jij je kindje weer aan de borst kan krijgen...

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ga het proberen dan :)) ze zit ook constant aan speen weet dan ook niet wat voor invloed het geeft erop

Die schema heb ik van lk gekregen maar dat kolf ik nog extra dan snachts beetje de spanning af en dan langzaamhand had het beter misschien.
    Wel raar want overdag kan ik gewoon makkelijk 6-7 uur niet kolven en snachts niet... Ik had vandag zo dus:
    23.30-03.30(beetje)-07.30-11.00-16.00-19.30-23.30(?)
    Is het zo beetje goed?
    De tijden schommelen constant bij mij omdat door die reflux heb ik geen tijd afkolven..

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Nee hoor,dat is niet raar.Zo werken je borsten.S'nachts en s'ochtends is je productie namelijk het hoogst. Dus vandaar dat je als je afbouwt, beter s'nachts nog wel even kolven.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik had nooit lekkende borsten maar nu druppelt het zo uit...
    Ligt het aan dat ik ipv 15 min 10 min kolf of aan iets anders??
    Ik ben helemaal het kwijt hoe ik afkolven kan afbouwen...
    Kolf nu 6 keren per dag maar dan 10 minuten maar lijkt dat melk productie steeds hetzelfde blijft... Lekkende pijnlijke borsten ook vrij groot.
    Ik heb geen iedee wat ik aan het doen ben ...

Deel Deze Pagina