Hier ook voor het eerst info van het cb gehad waarvan ik zo iets had wat moet ik er in hemelsnaam mee. Kinley is dus 12.5 kilo en ik kreeg dus een grafiek te zijn waaruit bleek dat kindjes van haar leeftijd gemiddeld 11 kilo wegen. En dat was het. Later bij de huisarts bleek er dus niets te zijn om ongerust over te zijn want qua lengte (82 cm bij 14 maanden) volgt ze ook de +2 lijn (net zo als het gewicht de +2 lijn volgt)
Hier ook een voorstander van het CB! Al mag het bij sommigen wel iets anders gebracht worden idd. Hier was onze oudste ook "dun". Met 15 maanden 80 cm en ongeveer 9 kilo. Onze jongste is een bollie Nu 15 maanden en 76 cm en 9,7 kilo. Als ze goed eet en niet extreem dun is zou ik me er niet teveel zorgen over maken. Bij ons zie je duidelijk dat onze meiden allebei het figuur van 1 van ons heeft. Senna (bollie) van mij en Aïsha (dunnetje) van Michel...die is ook meeeeeeegadun (heeft een vetpercentage van 4,9% en volgens de arts zou hij dat niet langer dan een jaar volhouden, hij is nu bijna 31)... Zo zie ik het maar. Zo vader zo dochter
Het CB deed ook niet moeilijk dat ze wat lichter is, maar ze vonden het wel raar dat onze dochter niet voldoende groeit terwijl ze heel erg goed eet. Ze lust echt bijna alles. Ze zeiden als ze nou niet goed at wisten we de oorzaak daarvan. Mijn man en ik zijn allebei normaal van porstuur maar allebei niet groot. Maar ik ben in iedergeval bij de HA geweest en die zei ook dat ik het serieus moest nemen. Hij vondt het ook vreemd dat onze dochter niet goed aankwam terwijl ze heel goed eet. Hij heeft haar helemaal nagekeken, maar hij kon niks vreemds vinden. Hij zei als ze iets zou mankeren, dan had je het wel aan haar gemerkt. Ze is inderdaad heel erg levendig en best druk. Ze kan nog geen 5 min bij mij blijven zitten en ze wil alweer vooruit. Ik kan mijn eigen dus goed voorstellen dat het cb het gek vinden dat onze dochter niet goed aankomt terwijl ze goed eet. Ik moet nu over een maand weer gaan wegen en meten, en daarna moet ik terug komen. Hij gaat dan kijken wat ze kunnen doen. De dokter zei al, opzich maakt het niet uit dat ze wat lichter is, maar stel dat zij eens een keer flink ziek wordt gaan kinderen heel veel afvallen, en dan hebben ze totaal niks bij te zetten. Dus nog even afwachten maar ik ben in iedergeval gerustgesteld dat alles goed is.
Dat is ook niet raar Bubbel...maar ze kreeg al volle producten Het feit dat m'n kleine meisje al eet als een bootwerker soms (echt, ze kan een hoop op!) en ik haar NOG meer moest gaan voeren, vond ik belachelijk. Het ging niet zozeer om het eten, maar ze gaven mij echt het idee dat ik haar niet genoeg gaf en dat ze niet goed op gewicht zat. Ze is gewoon klein, altijd al geweest en wij zijn ook niet groot. Het CB geeft gewoon snel de indruk, dat als kindjes buiten hun gemiddelde grafieken valt, dat er daarom maar meteen wat is. En dan wordt er gelijk te pas en te onpas van alles geroepen en krijg je doorverwijzingen naar andere artsen en jij als moeder zit je zorgen te maken. Er wordt niet individueel naar een kind gekeken, maar naar grafieken en gemiddelden en dat vind ik niet goed. Het feit dat ze adviezen geven en kinderen in de gaten houden, prima! Daar heb ik geen problemen mee. Maar zodra een kind afwijkt van hun grafiek, doen ze al gauw alsof er iets aan de hand kan zijn, terwijl een kind misschien z'n eigen grafiekje volgt qua groei en ontwikkeling. En ja, mijn dochter wordt altijd beoordeeld op haar lengte en gewicht, terwijl ze het verder supergoed doet en qua ontwikkeling gewoon op "schema" loopt. Ze is hartstikke gezond en ik vind dat daar ook naar gekeken zou moeten worden
Hier bij 15 mnd 83,5 cm en ruim 12,7 kilo. Groot idd, is hij altijd geweest en nog steeds. Nog nooit opmerkingen over gehad van het CB. Het gaat ook om de verhouding natuurlijk.
maar ben je het met me eens dat ook veel moeders niets willen horen van het cb wat ze ook zeggen ze betrekken het altijd negatief en de helft word ook dik aangepapt volgens mij. de arts die wij hebben is altijd superaardig maar soms hoor ik verhalen over die man geloof ik gewoon bijna niet mijn dochter loopt volgens die arts te veel naar binnen en heeft best wel een afplatting aan dr voetjes tja niet leuk om te horen maar wel iets om in de gaten te houden ik heb de nodige ervaring met haar beentjes en heupen dus ik ben blij dat ze het zeggen. en extra in de gaten houden tenslotte waren hun het en niet de kinderarts die er ook nauwkeurig naar had gekeken degene die amy-lynn haar heupafwijking opspoorde. als het aan de kinderarts had gelegen had ze nu niets gehad maar ze heeft dus uiteindelijk 1 maand traktie 12 weken geheel gegipst in spreidstand en daarna 1 jaar 23,5 uur per dag in een spreidbroek gelegen dus ik ben soms wel blij met hun gezeur
Ik vind de 75cm ook niet groot. dus volgens mij is t beide wel redelijk in verhouding dan.... maar kan me vergissen. als ze goed eet en ze is vrolijk en ontwikkeld zich verder goed zou ik me niet te druk maken.
Ons dochtertje woog met 14 mnd 9,5 kilo en was 74 cm. Zolang ze levendig is, goed blijft eten enz. zou ik me niet te grote zorgen maken. Als het je gerust stelt door het na te vragen bij de huisarts zou ik dat altijd doen.
ik zou inderdaad kijken of het in verhouding is, maar een keertje door een arts naar laten kijken is nooit verkeerd. hier zijn we gisteren geweest, nu is ze 14 maanden maar weegt ze al bijna 11 kg en is ze 82,5 cm lang. gewicht rond gemiddeld/+1 en lengte op +2.
onze kleine meid woog net geen 8 kilo met 15 maanden. wij lopen ook bij de kinder arts eerst ivm prematuur en dysmatuur geboren maar we lopen er dus nog steeds omdat ze klein is. in het begin zei de kinderarts dat het niks uit maakte dat ze klein was als ermaar een stijgende lijn in zat. nu is ons dus zelf door de kinderarts geadviseerd om haar volle producten te geen. ik ben hier mee begonnen het heeft tot nu toe weinig zin gehad ze vind volle melk niet eens lekker 2 slokken en dan wilt mevrouw niet meer. wij moeten in februari weer voor controle. anders moet je de huisarts eens vragen of je naar de kinderarts mag zo als sommige hier al zeggen het cb zal het goed bedoelen maar het komt er gewoon een beetje raar uit.
Mijn knulletje is wel geen 15 maanden maar ruim 11 maanden en hij is 8.1 kg en 75 cm. Dus dezelfde verhouding als jouw kleine meid. Ik zou me er niet druk om maken hoor zolang ze goed eet. Mijn zoontje eet altijd erg slecht ( op de laatste dagen na) Zijn lijfje is erg magertjes en een kont heeft hij al helemaal niet. Ik vind het vooral lastig met broekjes. Het ziet er gewoon niet uit zonder die kont in een spijkerbroek.
Ik zou ook vooral naar de verhouding kijken. Dan zit ze met haar gewicht misschien wel wat laag in verhouding met haar lengte, maar op zich vind ik het best meevallen? Als ze goed eet en gewoon aangekomen is tov de vorige keer, dan lijkt me het toch goed? En om antwoord te geven op je vraag: J. was met 15 maanden 83,5cm en woog toen 12,3kg.
kan je niet lezen? waar staat er dat het mij niet intresseert? het intresseert mij wel maar dat ze elke keer maar roepen dat hij te licht is terwijl het dat niet klopte omdat hij netjes op het gemiddelde zat irriteerde mij. verder heb ik er toch niks over gezegd? dus omdat dit ene kleine puntje mij irriteerde, is mijn vertrouwen/intresse in het cb volgens jou meteen verdwenen? en zooooo negatief is het heus niet wat ik er neerzette. mooi verhaal
Wat fijn dat de ha jullie wat grust heeft kunnen stellen. Dat van het ziek zijn herken ik wel. Onze meid heeft rond 12 maanden een dubbele oorontsteking gehad, met veel overgeven. Na een aantal dagen ab gekregen, maar ook daar werd ze misselijk van. Na een dag of 4 met een hoopje ellende naar de hap gegaan, ze was echt vel over been. Ik kreeg dan ook meteen iets mee tegen de misselijkheid. Ik moet wel zeggen dat ze in die tijd veel slechter at, nu ze beter eet, is ze veel minder vaak ziek!
Onze dochter eet super goed daarom vonden ze het ook een beetje raar dat ze zo weinig aankwam. Maar de dokter heeft wel een punt. Want een paar weken geleden was ze ziek geweest, en toen zag ze er zoooo slecht uit. Zo ontzettend dun. Ze heeft ook helemaal geen vetjes, misschien klein beetje op haar beentjes, maar verder helemaal niks. En ik dacht dat kindjes juist een beetje vetjes moesten hebben. En vooral als ze zo goed eten als onze dochter,
Ik weet niet of ze loopt, maar zodra ze gaan lopen gaan die 'vetjes' er vaak zo af. En ieder kindje heeft ook zijn/haar eigen bouw. En een slank kindje wordt nu eenmaal sneller mager als hij/zij ziek is dan een kind met flink wat reserves (wat trouwens ook wel eens frustrerend is: want aan zo'n kindje zie je daardoor soms veel minder snel dat het toch echt heel ziek is).
Nee ze loopt nog niet alleen achter het wagentje aan. Ze kan wel al los staan, dus het zal niet heel lang meer duren voordat ze gaat lopen. Ze heeft eigelijk nooit echt vetjes gehad. Teminste niet heel veel.
wat is de bouw van jou en je man? zijn jullie ook niet dik aangelegd dan zou het daar van kunnen zijn en hoef je geen zorgen te maken!!
Bij het CB wordt je af en toe niet echt wijzer van. Mijn dochter woog met 16 maanden (maandje ouder dus) 8220gr en was 75,5 cm lang. Nu is ze 25 maanden en weegt ongeveer 9,4 kilo en is 84 cm. Maar pas bij de 18 maanden controle vonden ze het wat aan de lage kant, nu inmiddels doorverwezen naar kinder arts, maar ons dochtertje eet dan ook wel heel weinig, maar toch ontwikkelt ze zich prima. Als jullie dochtertje zich verder goed ontwikkelt en daarbij ook nog eens goed eet, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad het nog even bij de HA aan te kaarten. Groet Snoozie
fijn dat de HA je wat gerust heeft kunnen stellen. Ik vind het op zich wel goed dat het cb dingen constateert of opmerkt, maar wat ik mis is dat ze dan ook met goede tips of maatregelen komen. Hier ook een kleintje (in gewicht en lengte) en toen werd er gewoon gezegd: "tja, ze is wel klein he??, tja!!!" Sorry maar daar kan ik niks mee. Ik heb na 5 minuten zelf gevraagd wat ik er mee kan, of er dingen zijn die ik eraan kan doen. Daar had ze eigenlijk geen antwoord op, ze heeft ook niet gevraagd wat ze at bv. Dat vind ik dan altijd een stukje gemis aan het cb. Ik heb het al in meer situaties gehad, dat ze iets zeggen, maar vervolgens niet met tips komen en dat is volgens mij ook een belangrijke functie van het cb.