Van zoiets breekt mijn hart.. Probeer eerst met ze te praten, misschien staan ze er niet bij stil en zien ze het niet. Hoewel het wel extreem is! Als ze het niet snappen, of de verzorging niet kunnen opbrengen, zou ik proberen maatschappelijke hulp erbij te halen. Misschien kan je nichtje door de weeks bij jullie logeren en in het weekend bij je schoonzus? (als je dit zelf natuurlijk ook wilt!) Heel veel succes! Liefs Kimonootje
Oeps, ik was iets te snel met reageren! Was best geschrokken, en klikte dus gelijk op nieuw antwoord, ipv volgende pagina... Inmiddels heb ik het gelezen en ik vind echt geweldig wat Fleur doet! Hoe gaat het nu met jullie allemaal? En met je broer en schoonzus? Jullie verdienen de vakantie! Geniet er van met je man en de kids! Liefs Kimonootje
Wow Fleur, Mijn mond viel open toen ik je verhaal las Hoe heeft het zover kunnen komen Verdrietig dat de papa ook niet heeft ingezien hoe slecht het ging... Gelukkig heb jij het gedurft om stappen te ondernemen en zijn ze nu onderweg naar een betere situatie! Petje af vor jou meid!
poeh heey... Sterkte met dit alles... En veel plezier met jullie kleine nichtje...! Geniet van de vakantie! Groetjes
Hey Fleur, begrijp ik uit je verhaal nu dat je schhonzus is opgenomen? Komt je zwager wel gewoon bij je thuis voor zijn meisje?
Hoi, ik heb de reacties niet gelezen, maar even mijn reactie -ook als professional (ik werk bij een organisatie voor hulpverlening aan jongeren). In de eerste plaats zou ik een melding doen bij het AMK. Daarmee zorg je er niet voor dat je nichtje zomaar uit huis wordt geplaatst ofzo, maar zij gaan dan onderzoek doen naar de situatie en als er dingen mis zijn, komt Jeugdzorg erbij om samen met de ouders de problemen op te lossen, (want voor een kind is het altijd het beste als de problemen thuis gewoon opgelost kunnen worden). Pas als je schoonzus en man (je broer of zwager?) daaraan niet meewerken over langere tijd, komt een uithuisplaatsing op een gegeven moment in zicht. Beste dus voor je nichtje om een melding te doen, zodat ze professionele begeleiding kunnen krijgen. Daarbij: als je het graag voor je nichtje doet, een week oppassen, zeg dan alsjeblieft ja! Als er idd sprake is van verwaarlozing heeft je nichtje heel hard een plekje nodig waar het wel OK is en waar ze wel krijgt wat ze nodig heeft. JIj bent blijkbaar dat plekje, als ze bij jullie zo opleeft. Biedt haar dat dan ook maar; zoals je al zegt: zij kan er niets aan doen aan de situatie en uiteindelijk moet je dus een beslissing nemen waarin haar belangen centraal staan en niet de boosheid die er is jegens haar ouders. Als jij haar die veilige plek kunt bieden, zal dat voor haar toekomst heel erg veel uitmaken: kinderen die ondanks heftige thuissituaties toch op hun pootjes terecht komen, zijn vaak die kinderen die ergens nog een goed plekje gehad hebben, hoe klein dan ook...
@ Rozemarijke, Misschien had je toch even wat reacties moeten doorlezen Haar nichtje woont nu tijdelijk bij hun in! Lief he!
Wat erg zeg, je kind vieze kleren aandoen, en ook nog eens haar niet ophalen. Wat zielig zeg! Ik zou er zeker eerst bij haar (de moeder) melding van maken, wat vind jou moeder ervan? Sterkte ermee, het kindje is bij jou, in ieder geval in veel betere handen, dat is zeker
Mensi, lees het topic eens, dan zie je dat de moeder ondertussen is opgenomen en dat het meiske bij Fleur woont.
Fleur! Ik vind je geweldig. Je mag ontzettend trots op jezelf zijn, dat je niet je kop in het zand hebt gestoken. Je bent SUPER!
Me zwager komt wel eens 's avond aanwaaien maar ze licht dan op bed hij gluurt dan even om een hoekje hij kan er niet aan wennen dat ze al rond 1800 18 15 naar bed gaat. In het weekeinde komt hij wel en doet haar in bed en zorgt heel lief voor d'r hoe moeilijk dat voor hem ook is om dan weer weg te moeten om bij zijn vrouw langs te gaan. Op zondag komt hij ook wel even aanwaaien maar moet net als me vriend vaak aan het einde van de middag de vrachtwagen op dus de tijd is dan niet zo ruim.
@fleur wat heerlijk dat het zo goed gaat, hopelijk is je szus snel hersteld, of nog belangrijker hersteld ze goed en kan je nichtje weer lekker naar huis. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Heb niet het hele topic gelezen maar lees wel dat het de situatie verbeterd is. Respect zeg, dat je je nichtje in huis hebt genomen. Even offtopic: Las dat sommige mensen vroegen of de ouders misschien erg jong waren. Dat is wel een beetje vooroordelen hé? Maar goed, dat is weer een andere discussie. Hoop dat alles goed gaat met je nichtje en dat ze lekker vrolijk is!
Het gaat nog steeds erg goed. alles draait lekker alsof het gewoon zo hoort. Gaan jaloersie van onze eigen kinderen en ook geen jaloersie vanuity me nietje naar hen toe. het is soms wel even lastig iedereen even veel aandacht te geven maar het lukt allemaal.