Ik maak me flinke zorgen over me nichtje wat moet ik doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    :thumup: respect voor jou meid!

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Heb dit toppic met verbazing gelezen, eerst wilde ik reageren met het AMK inschakelen .. toch wat verder gelezen en gezien dat de kleine meid bij jou woont Fleur!
    Wat zal dat moeilijk zijn geweest voor jullie allemaal om de zorg voor de kleine uk erbij te nemen.
    Maar wat fijn dat jij de mogelijkheid hebt om haar zo liefdevol op te vangen!
    Hoe gaat het nu met je schoonzus? Is de kleine er al op bezoek geweest? Lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken dat je door een depressie je kindje neit kan zien opgroeien!
    Hoop dat het snel beter gaat en dat de kleine meid weer bij papa en mama kan gaan wonen, of bij jou blijft afhankelijk van de situatie natuurlijk!
    Ik vind het wel heel bijzonder dat je haar in husi hebt genomen, het is tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend dat je familie je helpt als het nodig is.

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    je kunt ook het amk bellen voor advies, zonder dat je direct meldt Kun je er gewoon bij zeggen dat je liever nog niet meldt maar dat je advies wil. bespreek ook met hen of zij het gesprek zouden aangaan met je schoonzus/familie of wel een melding doen. Ze zullen waarschijnlijk dan wat vragen stellen over waar je je zorgen over maakt en wat de relatie is met je schoonzus/familie.
    Ik vind het zelf wel erg zorgelijk, dus actie, in welke vorm dan ook, is wel nodig.
    Als je er voor kiest om wel eerst te praten, zorg er dan voor dat er iemand bijzit die jullie beide heel goed kent en zorg dat het geen verwijten worden of ruzie, maar leg rustig uit dat je je zorgen maakt en waarom. En vraag ook of ze misschien met iets in de knoop zitten. Begripvol zo'n gesprek voeren helpt over het algemeen beter dan verwijten maken.

Succes!

4. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Jeetje... met verbazing dit verhaal gelezen....

Ik zou haar er zeker op aanspreken. melding maken vind ik gelijk weer wat ver gaan, je moet ze wel een kans geven dingen te verbeteren. Als dat binnen een bepaald tijdsbestek niet het geval is, kun je altijd nog melding maken. Maar eerst haar/hun erop aanspreken. Wat vreselijk voor die kleine...

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Oh wacht even, ik loop achter de feiten aan zie ik ... sorry, zal eerst even alle 14 blz doorlezen :)

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hoe reageert die kleine dan als papa langskomt?

Ik vind het geweldig Fleur, hoe jij en je man die kleine hebben opgevangen. Echt geweldig!

7. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wow ik heb deze topic even doorgelezen, maar Fleur meid wat heb ik een respect voor jou en je man.
    Echt jij hebt het geweldig aangepakt.
    Ik hoop dat het vlug beter gaat met je schoonzus en je zwager.
    Ik vindt het super hoe jij het doet.

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik heb nu pas alle 14 pagina's gelezen en was nogal spuit elf met mijn eerdere reactie... ;) Echt top zoals je dit aanpakt! Wat een liefde oor je familie!

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hier even een update.
    Het gaat allemaal niet zoals ze hadden verwacht met me schoonzus helaas. ze hadden wel verwacht dat ze al in het 2e deel van haar therapie zal zitten maar helaas er zit weinig vooruitgang in dat ze nog niet eens op de helft van het 1e deel zit. er moet heel wat gebeuren maar de inhaalslag zal ze niet maken. ze heeft nog steeds geen omkijk naar haar dochterje helaas maar hopelijk komt dat snel. het ziet er naar uit dat het pas na de zomer word mocht ze naar huis gaan. we zullen allemaal wel zien hoe het allemaal gaat van de zomer.
    Hoer past het allemaal goed en we hebben het goed zo. aan het einde van de dag ben ik wel doodversleten maar wie niet met 3 kids.
    hopelijk heb ik jullie weer voldoende op de hoogte gebracht

10. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik vind dat je het super doet! hopelijk gaat het snel beter met je schoonzus, en ik vind het nog steeds geweldig dat jullie ingegrepen hebben en het meisje tijdelijk een goed huis bieden.nogmaals een dikke pluim!
    =D> =D> =D>

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik heb bewondering voor je hoor! Je doet het helemaal super zo, naast je eigen kids nog je nichtje opvangen!

12. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik heb ook wel eens mn kleine afgeleverd bij mn ouders helemaal over de toeren omdat ik het niet meer wist. en gezegt nou doei romy!

nou echt hoor na 5 min keerde ik om en voelde ik me ZOOOO schuldig dat ik haar meteen weer wilde meenemen hahahahaha. mocht natuurlijk niet van mn moeder, moest eerst zelf even tot rust komen en bijslapen maar ik zou het niet kunnen om niets te laten horen hoor! En ik ben nog student, mijn kamer was een vuilnisbelt nou sinds romy er is kun je van de grond eten.

en zo hoort het ook en ik zou hier ook zeker een melding van maken!

zou wel op je nichtje passen hoor en dan erbij zeggen: nou laat haar maar een dagje langer kunnen jullie ook weer een beetje het huis gezellig maken!

dat is duidelijk genoeg toch? tenminste, ik zou m wel snappen haha!

succes!

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Lieve Fleur,

Ik heb het hele topic gelezen en ik wil je zeggen dat ik je onwijs moedig vind dat je aan je familie en de huisarts hebt laten weten dat het niet goed gaat in de thuissituatie.
    Ook onwijs moedig van je schoonzus dat mee wil werken en erkent dat het niet gaat. Dat is in een depressie een grote stap.
    Hoe lang ook de opname en therapie mag duren ik hoop dat zij hiervan opknapt en dan kan gaan genieten van haar dochter, wanneer de tijd daar rijp voor is.

En ontzettend fijn en super dat jij / jullie je huis opengesteld hebben voor je nichtje ongeacht hoe lang het allemaal zal duren. een liefdevol nestje is zo belangrijk en dat is dus duidelijk te zien in haar ontwikeling
    Dikke pluim voor jou en je gezin, want het is niet niks om in eens de volledige zorg er bij te krijgen van nog een baby.

14. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    heb hier maar 1 woord voor FANTASTISCH. Het is bijna moederdag en jij bent echt MOEDER/TANTE van het jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

15. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

jeetje meid, dat is dan wel even een tegenslag dat ze nog niet zo is opgeschoten met de therapie.
    Ik vind het zo naar voor je nichtje dat ze niet naar haar omkijkt, zielig gewoon.
    gelukkig weet ze niet beter.
    Gelukkig zit ze nu in een heel fijn gezin en heeft ze ook nog eens speelkameraadjes.

maar ben je zelf niet bang dat je er straks misschien geen afstand meer van kan doen?
    ik bedoel je gaat je er toch enorm aan hechten en ze hoort nu gewoon bij jullie gezin.

16. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Meis, je bent een topper!!

17. Saaya

Saaya Niet meer actief

Couldn't agree more! Dit zou jij iedere dag moeten horen :D wat een toptante ben jij! :whistle: =D> :thumup: Yeah!!

18. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    je bent een super mens. geweldig hoe jij je zo onzelfzuchtig opoffert voor je nichtje.
    als er iemand een medaille verdient ben jij het wel

liefs silvia

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    pff, heb net het hele verhaal gelezen. Heftig hoor. en wat verdrietig voor de ouders ook! ben er echt door geraakt.
    Veel sterkte en denk ook aan jezelf hoor!
    Dikke pluim.

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36

Ik denk dat het in het begin wel even wennen is als ze hier niet meer zal zijn. Ze zal altijd een apart plekje houden in mijn hart.
    We hebben nu alleen 1 probleem en dat is dat ze sinds een zondag mama tegen me zegt omdat ze dat natuurlijk veel van daan mama hoort. we hebben nu een foto in de woonkamer staan en op haar slaapkamer de foto meer in het zigt en zeggen we bewust mama tegen we weten het anders ook niet mijn zwager is ervan op de hoogte. tegen me vriend zegt ze geen papa omdat ze die net zoveel ziet als hij eigen vader

Deel Deze Pagina