Ik maak me flinke zorgen over me nichtje wat moet ik doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Goed idee, de huisarts benaderen!
    Helemaal nu je ook weet dat je schoon(?)zus daar met enige regelmaat zit. Dan kent hij of zij de situatie ook wel een beetje.

Wat ik me nog afvraag hoe staat je partner er tegenover. Tenminste ik neem aan dat er een partner is? Het is ten slotte zijn directe familie.

Ik vind het trouwens heel knap dat je het aandurft om actie te ondernemen! Het blijft toch altijd moeilijk met familiekwesties....

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    wel eens gedacht aan munchhausen by proxy? (is heel ver gezocht, en toch vind ik dat ik het moet benoemen)

3. Saaya

Saaya Niet meer actief

denk idd wel ver gezocht gezien ook de beschrijving van het huis waar het kindje woont.. Die was ook niet bepaald ehm.. netjes als ik het zo lees

4. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    wat een supertante ben ji!
    krijg er echt gewoon tranen van.
    dan vraag je je echt af hoe dat kan dat sommige vrouwen geen moederinstinct hebben.

ik hoop dat het allemaal goed afloopt voor je nichtje.

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wauw... wat heb je het goed gedaan zeg... je neemt het uiterst serieus en je wil ook écht helpen en niet alleen maar kritiek leveren en dan je handen er van af trekken.
    Knap hoor!

Je verhaal is inderdaad hartverscheurend en ik heb ook de tranen in mijn ogen.... in dit soort situaties ben je vaak zo machteloos, maar jij laat zien dat je het heft in handen kan nemen! Super!

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo meid wat een heftig verhaal! Ik lees het nu van één kant maar toch...

Wou ook eerst zeggen van eerst met familie overhebben voordat je de AMK bel. want dat kan altijd nog. Maar super slimme zet met de huisarts inschakelen!

En een dikke knuffel voor jou. Dit is geen makkelijke situatie waar jij midden in zit! En makkelijker wordt het voorlopig niet als ik de verhaal zo lees :(
    Ik wens jou/jullie veel succes/sterkte en ben benieuwd hoe het morgen gaat!

Knuffs!

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    @ Nynke Jellie
    Mijn vriend heeft van vorrige week helaas maar weinig mee kunnen krijgen omdat ie de hele week van huis is zoveel mogelijk dan is vreg weg en laat thuis. hij heeft zijn nichtje maandag wel even gezien maar toen lach ze te slapen. we hebben erg veel contact gehad en is gisteren voor het gesprek naar huis gekomen omdat hij zich werkelijk doodschaamd dat zijn broer zo met zijn kind om gaat.

Het gesprek was werkelijk waar in het begin een ramp. we zijn een stel land veraders en het gaat allemaal wel goed ze krijgt toch eten en ze gaat 2x per week in bad (vind ik weinig maar ze gaat wel in ieder geval). me schoonzus heeft de hele tijd gehuild dat ze het wel goed doet en dat ze het zo verschikkelijk druk heeft met wat ? ja hele dagen winkelen de hrot op in de paardenstallen en een studie. verder helemaal niks. We hebben wel afspraken gemaakt de kids gaan vandaag morgen en overmorgen naar de buurvrouw en me nischtje naar me schoonmoeder dan gaan we eerste die gore bende daar aan pakken in huis. opgruimde omgeving geeft ook wat meer rust in je hoofd. ze heeft beloofd met de huisarts te gaan praten (ze weet niet dat die vandaag op de stoep staat maar ja) . me nichtje komt voortaan 2x per week bij ons om te kijken of het haar meer rust geeft en dat ze zo alles weer ziet zitten. is er wat aan de hand of heeft ze het "druk"komt ze alleen nog hier en word ze niet overal gebracht. Ik en me schoonzus gaan contact zoeken met het cb zodat ze leert dat een ritme juist wel heel goed is voor een kind en rijnheid van omgeving ook want dat brijgpt ze nog niet volgens mij maar ze wilt er wel aan werken.
    Ik heb ze heel erg duidelijk gemaakt net als de rest dat nog zoiets niet nog 1x gebeurt want dan word het AMK gebeld na uitleg schrok ze toch wel heel erg en wide er aan werken.

me vriend heeft zijn broer even flink toe gesproken waar hij in zijn woorde met zijn botte harsis mee bezig is en als hij het zo ziet niet verdiend om een vader te zijn. als hij zo door gaat hij ervoor zorgzein meisje kwijt raakt en wel in een huis komt waar het welkom is en waar voor gezorg word. meer woorden heeft hij er niet aan vuil gemaakt zijn broer heeft met een kop op omweer in een hoekje van de bank gezeten.

we zullen zien ik ga ervoor dat ze ervoor willen werken zo niet bel ik of de huisarts het AMK. ik heb nog hele erge dubbelen gevoelens erbij maar ze hebben voor mij de tijd het te verbeteren en anders is het voor me nichtje beter dat ze misschien ergens anders opgroied of een tijd is.

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    goed gedaan hoop dat het gaat lukken fijn dat jullie ze gaan helpen. ik hoop ook dat ze snapt dat als het amk er eenmaal bij betrokken wordt je er niet zomaar vanaf bent. veel suc6 de komende tijd.

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hebben ze zelf uberhaupt enig idee, hoe erg de situatie eigenlijk is, nu na dit gesprek?
    Of heb je dat gevoel ngo totaal niet?
    Ben heel benieuwd hoe dit verder loopt en ik hoop van harte dat ze er echt wat aan doen voor die kleine

10. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    ja oke moederschap is best zwaar, zelf ook wel gehad, kwam hier ook een kleine, moest ondertussen mijn moeder in haar huis helpen, dus even aanpassen tot mijn spijt heeft toen de kleine ook in de buggy moeten slapen, maar beter dan op kale betonvloer.
    HAar mamsie was ook niet al te slim bezig, die dumpte haar kind ook overal wel.
    Hoorde ook dat ze zich nooit aan de afspraken hield enzo.
    Hier ok het probleem gehad, afgesproken ze zou haar kindje op komen halen om half 8, ze was om 7 uur vrij, maarja natuurlijk je wilt ook nog even bijkletsen met je collegas, dus half 8 was de afspraak, en kwam ze ook om half 10 aanzetten, ben toen ook flink boos geweest, was winter, kind had geen schoenen mee, dus tja en dan ook nog op de fiets om half 10 terug na huis moeten.
    Heb gezegt, 1 maal daarna nooit meer.
    Kindje extra sokken aangedaan, wat moet je anders.
    Maar was ook aardig boos hoor, zo kan je niet met je uk omgaan, half 8 oke, maar half 10?

Gelukig had ze bij mij al wat geslapen savonds, zodat ze niet de volgende dag helemaal brak zou zijn.

Nou ja, sinds dien mogen wij niet meer oppassen geloof ik, want ze laat nooit meer wat van zich horen.
    Jammer dan.

Meid top, ik hoop dat mamsie er wat mee gaat doen, deze hulp kan ze goed gebruiken.
    Hopelijk houd ze het daarna vol.

11. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    Hey ik lees het verhaal net en ik voel de pijn die er achter zit. Want dat zit er duidelijk achter. Niet alleen pijn voor de meid, maar ook voor broer en schoonzus.

Het is verschrikkelijk dat dit moet gebeuren, maar als ze maar deze tweede kans willen aanpakken dan is er kans op een grote verandering.

Ik vind het heel goed dat jullie het zo hebben aangepakt. Ik hoop en bid dat jullie je voor die kleine meid kunnen inzetten met liefde.

Dikke knuffel,
    Jedidja

12. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    @ Fleur,
    Wou even zeggen wat dapper en wat goed dat jullie dit hebben gedaan.
    Hopelijk zien je schoonzus en zwager snel in dat ze echt moeten veranderen.

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik vind heel dapper van je Fleur1 ! Hopelijk wordt er goed aangwerkt!

Sterkte!

14. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    fleur ik vind het super hoe jij in deze situatie hebt gehandelt. Je hebt het op een creatieve wijze duidelijk gemaakt dat er wat aan de hand is waar je niet mee eens ben en nu ook aangegeven dat als jij merk dat dit nogeens gebeurt dat je dan verdere stappen onderneem. ze zijn gewaarschuwd. Jammer als ze gekwetst zijn.. dat is misschien nodig geweest om ze te laten zien dat dit gewoon niet KAN. wie laat zijn kindje ergens logeren zonder een keer de telefoon op te pakken om te vragen hoe het gaat .en helemaal geen interesse.. een vieze bende is ook niet goed. maar hey.. hier is het ook neit altijd schoon... ;)

nogmaals.. goed gehandeld. wees trots op jezelf en je nichtje heeft je later te danken. Hopen dat je schoonzus en zwager hun gedrag en prioriteiten veranderen in het belang van hun kindje. Blijkbaar doet het hun wel wat dat andere niet zo denken..
    Denk dat je wel een oog opener ben geweest voor hun..

15. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ik vind dat je het heel goed heb aangepakt.
    Gelukkig werkt de huisarts mee en andere familie ook.

Volgens mij heeft je partner zijn broer ook aardig wakker geschut.
    Hoop dat alles goed komt.

Succes

16. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

heel goed gedaan, ik hoop dat ze nu wel contact met jullie blijven houden zodat je het in de gaten kan houden, als je iemand ergens op wijst willen ze ook nog wel eens wegblijven, ik hoop het niet natuurlijk, ze kunnen jullie hulp goed gebruiken, succes!

17. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    toppie hoor! :thumup:
    ik hoop van harte dat ze gaan veranderen!

18. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Jeetje, lees dit verhaal nu pas. Ik vind dat je het ongelooflijk goed hebt aangepakt en hoop voor je nichtje dat de situatie nu verbeterd!

Kan me er inderdaad niets bij voorstellen om je kindje een week uit logeren te doen en dan niet één keer te vragen hoe het met haar gaat :(

19. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Fleur! Wauw dat heb je netjes en correct gedaan...vind het super van je.
    Tuurlijk is het nog niet rond...eerst zien en dan geloven dat ze echt er aan werkt. Want dit kon natuurlijk echt niet...ik vind je een superschoonzus, Pluim! :D

20. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Fleur, iedereen zegt het al, maar wat heb jij dit goed aangepakt zeg! Waren er maar mensen zoals jij die zich om anderen bekommerden. Geweldig!:thumup:

Ik hoop heel erg dat het beter gaat met je nichtje en dat ze gewoon bij haar ouders kan blijven. Het zal heus niet de eerste keer zijn dat mensen veranderen. Laten we hopen dat het lukt! [-o<

Deel Deze Pagina