wat heb je dit professioneel aangepakt zeg! verschil met de echte profs is dat zij geen familieband hebben. Dus het is des te knapper dat je dit zo hebt kunnen aanpakken met de familie.
Goed gedaan meid Alleen 1 ding vraag ik me af, en das niet negatief bedoeld....Mag de huisarts wel vertellen dan je schoonzus daar vaak komt met de kleine? Lijkt mij toch dat hij daar niks over mag zeggen...
Tja het kind gaat voor de privacy van de moeder verwacht ik ?¿ Maar Fleur goed dat je het zo goed aangepakt hebt dit is toch wel erg zeker als je niets eens informeert hoe het met je kindje is. maar hier gaat Isa ook maar 2x per week in bad (rest van de week washandje erover) laat je mijn huisarts wel met rust Moet ik wel zeggen dat Isa een gevoelig huidje heeft natuurlijk.
Fleur je heb goed gehandeld ! en ik was zelf niet op de dokter gekomen. Het lijkt heel erg op een verhaal van iemand die ik ken. Mijn moeder had een vriendin, en daar was het ook niet schoon in huis altijd overal spullen en dingen kapot.Zelfs geen geld voor eten hebben omdat er zo nodig spelletjes of dvd's gekocht moesten worden. Mijn moeder hielp die mensen, eten kopen voor ze, huis schoonmaken enzo. dievriendin had 2 kinderen en ze waren te goor om aan te pakken. Mn moeder is daar onderdoor gegaan en is overspannen geraakt door de zorgen voor hun. Kijk je uit meid dat jij ook niet overspannen raakt. ( met die familie is het nu nog niet veel beter, en we hebben ook geen contact meer met hun, hun hebben alles aangepakt van me moeder maar nooit een bedankje gezegt.) die moeder die nam die kinderen ook steeds naar de dokter. liet ze testen op astma, alergieen, blindedarmontsteking toen dat kind gewoon buikgriep had. liet iedere maand de kinderen bloed prikken voor weet ik veel niet wat. ze kwam steeds met een verhaal bij de dokter dat het een en ander mankeerde. maar er was nooit iets met die kinderen aan de hand. ze wilde aandacht hebben van de mensen om der heen zodat ze zielig gevonden werd. en daardoor weer hulp kreeg. mijn moeder is er toen achter gekomen via de kinderen weer. en hoe zeer het ook deed in haar hard. heeft ze toen gezegt ik doe niks meer voor je. maar hoop echt dat het nu beter word.
Ik denk dat Fleur het totaalplaatje bedoelt. Jari gaat ook maar drie keer per week in bad, en buiten het feit dat hij eczeemgevoelig is vind ik vaker niet nodig. Zo'n babyhuidje is nog zo teer en gevoelig. Maar Jari stinkt niet en heeft soms wel drie keer op een dag fris gewassen kleren aan wanneer alles weer onder de banaan (meneer wil alles zelf doen) of de liga oid zit. Maar in het geval van Fleur's nichtje kan ik me voorstellen dat dit de zoveelste symptoom is naast alle andere gebeurtenissen. Er is natuurlijk wel een verschil tussen een kind wat verwaarloosd lijkt te worden en om die reden weinig in bad gaat dan een kind die weloverwogen niet iedere dag in bad gaat. Ik vind dat je het op een hele volwassen manier op probeert te lossen, Fleur! Ik denk dat je schoonzus het hebben van een kind best moeilijk vind als ik het zo lees. Hopelijk helpt jullie hulp en krijgt ze via de huisarts goede begeleiding. Ze mag zichzelf gelukkig prijzen met zulke behulpzame familieleden.
ik heb het hele topic met mijn mond open gelezen. Ik kan alleen maar zeggen dat jij een hele sterke vrouw bent en samen met je partner ontzettend veel doen en gedaanhebben voor je nichtje. Ik hoop eenbeter eind te lezen straks.
WAUW! Vind echt dat jullie dit geweldig hebben aangepakt. Jij vooral natuurlijk maar ook je man/vriend. Geweldig als mensen niet voor hun verantwoordelijkheden weglopen, hoe lastig dat ook is, vooral in geval van familie. Heb echt bewondering voor jullie!
Hmm oke. Ik dacht dat een huisarts dan altijd nog een zwijgplicht heeft. Tenzij er een instelling contact opneemt of de moeder toestemming geeft. Mijn vriend krijgt namelijk ook nauwelijks info los van de huisarts over zijn zoontje, omdat de moeder de verzorgende persoon is. En het zal wel per huisarts verschillen denk ik.
ik wilde gisteren nog even een "update" plaatsen maar werd erg laat. de huisarts maakt zoch ook wel zorgen richting me schoon bore en zus en de verzorgin van me nichtje. zelf zien ze nu na ons idee in dat het zo niet kan. we gaan eerst kijken of we hun kunnen helpen met familie en huisarts vind de huisarts of wij dat het niet gaat of er geen verbetering in zit dan word de kinderbescherming geinformeerd over hun. er komen eerst bijna dagelijkse gesprekken tussen huisarts en hun. nu maar hopen dat alles goed gaat komen. Gisteren een hele dag aan het opruimen geweest en we hebben maar 2 kamers kunnen doen zo'n grote en vooral smerige bende dat het is. maar er zit vooruitgang in vanmiddag gaan we er weer tegenaan het is niet alleen voor oins vermoeiend maar voor hun word het nu al wat zwaar maar ze zullen het nog zwaarder krijgen.
Pfff pittig zeg.. Gaat het voor je gevoel verbeteren of denk je dat de situatie niet zal veranderen..? Ook zwaar voor jou nu om in plaats van lekker met je kids te zijn ergens in huis de bende schoon te maken. Maar echt super van je dat je dat doet en het kindje dus niet laat stikken. Als de hele wereld zo geweest zou zijn zou het een hoop verwaarlozing en mishandeling schelen..Succes!
Fleur het is super te lezen hoe ook jij je schouders er onder zet.. Je nichtje zal blij zijn met een tante zoals jou.. Maar denk je ook aan jezelf (+je gezin) lieverd... want het is niet niets.. Van mij krijg je de warme douche.. en een dikke knuffel.. liefs yippie
pffff wat een verhaal zeg. Ik kan er eigenlijk geen woorden aan toe voegen of iets over zeggen . Behalve dat o´n kindje beter verdient. Probleem is echter dat ik het ook van kortbij heb gezien en ze de eerste tijd mee deden en er alles voor deden maar in verloop van tijd het toch weer hetzelfde werd met als gevolg dat het kindje uit huis werd geplaatst. Alle respect voor jullie !
jeetje zeg, wat mogen die mensen blij zijn dat ze jou in hun leven hebben! Ik weet niet of ik het op zou kunnen brengen. Ik vind je echt een waanzinnig tante!