Fleur1, wat ben jij een PRACHTVROUW! Geweldig zoals je voor het welzijn van je nichtje op de bres bent gesprongen, kanalen hebt gezocht om het op een goede manier aan te kaarten/bespreekbaar te maken bij je schoonbroer en -zus en je energie en tijd stopt in het hen helpen de situatie in huis weer leefbaar te maken. Petje af voor je kordaatheid en betrokkenheid. Iedere vrouw zou wensen dat ze zo'n zus/schoonzus heeft, toch? Ook al is het op dit moment erg zwaar voor hen, ze zullen (zeker op de langere termijn) wellicht erg blij zijn met jouw ingreep. En zijn zij het niet, dan is het je nichtje wel! Veel succes meid! Liefs, Chipske
Fleur wat ben je een fantastische zus en schoonzus...en gewoon medemens! Echt helemaal top hoe je dit opgepakt hebt en regeld! Dat meisie (je nichtje) kan zich geen beter geluk wensen dan dat jij dr tante bent. Echt TOP! (ben blij dat t zo geregeld kan worden en je broer en zn vriendin/vrouw mee werken aan een oplossing ipv hard ontkennen...krijg dr gewoon traantjes van....)
Iedereen hier heeft helemaal gelijk dat ze Fleur een schouderklopje geven, hoor! En ik ben het daar helemaal mee eens! Geweldige actie meid! Maar wat ik eigenlijk ook wil zeggen is dat ik het ook zo knap vind van broer en schoonzus dat ze hulp accepteren! Dat zij toch ook zien dat het zo niet gaat... Je leest en hoort toch vaak het tegenovergestelde... Dat mensen erg boos worden omdat er iets gezegd word wat ze niet aanstaat en niet inzien dat je soms wat hulp nodig hebt om je leven op de rit te krijgen... Petje af voor hun dus ook!
ja zeker bluesky. dat is niet te vergeten. hun ogen zijn open gegaan en dat is al heel wat! voor alleen dat mag fleur ook trots zijn op hun. is moeilijk te horen natuurlijk al de kritiek, maar neemt sterke mensen om het te accepteren en daarna ook mee wat doen en meewerken.
We krijgen vanaf morgen voor een tijd van nu 4 weken me nichtje hier een huis. Me schoonzus is werkelijk helemaal ingestort en ziet het allemaal niet meer zitten. De huisarts heeft net rond het avond eten gebeld of me nichtje hier tijdelijk kon zijn totdat de zorg weer opgepakt kan worden door me schonbroer en zus.
O jee... nouja, soms kan het goed zijn om even helemaal in te storten. Als je van diep gekomen bent, kan je alleen nog maar omhoog! Pff voelt voor jou vast ook beetje raar... je hebt behoorlijk wat teweeg gebracht! Hou vol hoor! Je doet het fantastisch!
jeetje Fleur, wat heftig! Dan was er wel degelijk iets met haar aan de hand. Dus hoe naar ook, het is eigenlijk maar goed dat dit gebeurt... Hoe is ´t voor je om de zorg voor 4 weken over te nemen? Ben wel heel erg blij voor alle partijen dat er iets gebeurt! petje af Fleur, en veel succes Amber
Dan zat het bij je schoonzus toch allemaal dieper dan je dacht... Gelukkig heb je op tijd aan de bel getrokken... Wie weet wat er had kunnen gebeuren... Brrr... Nogmaals petje af! En heel veel sterkte voor jullie allemaal.... Hoe is trouwens met je broer (of was het je zwager)? Gaat het een beetje met hem?
heel knap hoor fleur! erg sneu dat je schoonzus ingestort i, ik hoop dat het allemaal goed komt daar.
fleur, ik vind ook dat je geweldig gehandeld heb, een pluim voor jou. En nu komt je nichtje in huis, nou hopelijk komt alles snel weer op de rails. Het enige wat ik jou nog mee wil geven is, denk je ook een beetje om jezelf. Wat ik begrijp is je vriend lange dagen weg en zit jij met 3 kleine kinderen thuis! Ik denk dat je een hele sterke meid bent, maar schroom niet om af en toe wat hulp in te schakelen! Of eens lekker wat tijd voor jezelf te nemen!
hopelijk krijgt je schoonzus de komende paar weken wat rust om alles weer goed op orde te krijgen in haar leven. Heel veel sterkte de komende tijd!
Fleur: Wat heb je dit goed opgepakt zeg... En wat zal t voor je nichtje fijn zijn om bij jullie te mogen verblijven, met liefde, ritme, regelmaat en rijnheid! Tip: mocht het alsnog tot een melding komen bij t AMK, doe meerdere meldingen van zoveel verschillende mensen. Dus en de huisarts en jij en schoonmoeder etc etc. Want hoe meer meldingen, hoe duidelijker het signaal naar t AMK toe. Het is nl niet altijd zo dat een melding direct tot actie leid.
Fleur, heel veel succes met de verzorging van je nichtje de komende 4 weken. Je hebt de situatie heel goed ingeschat. Dat blijkt nu maar eens des te meer nu je schoonzus is ingestort. Heel veel sterkte voor jullie allemaal en ik hoop dat iedereen ongeschonden en sterker uit deze rotsituatie zal komen.
Als ik het verhaal zo lees is het meer een kwestie van een mama die er al enige tijd doorheen zit en behoorlijk overspannen (depressief?) is, en heeft de huisarts de hulp al goed opgepakt. Ik denk dat die de situatie verder onder controle zal houden en zo nodig een hulpverleningstraject op zal starten. In dat geval is het AMK uberhaupt niet meer nodig en is het verwaarlozen van het nichtje meer een gevolg dan een oorzaak. Volgens mij is hier sprake van een mama die dringend psychische hulp nodig heeft. En als de huisarts besluit het AMK te bellen vraagt het AMK standaard naar degenen die betrokken zijn. Zoveel mogelijk bellen is dus niet nodig. En wat Fleur gedaan heeft: de huisarts inschakelen en zo een professionele factor de leiding laten nemen vind ik echt getuigen van volwassen denken. Ik denk dat het bezoek van de huisarts al meer in werking heeft gezet dan een belletje naar het AMK zou kunnen doen. Fleur: Super dat je je zo inzet voor je nichtje (en je schoonzus!). Hopelijk krijgt je schoonzus in die vier weken een mooi begin aan hulp aangeboden via de huisarts. 70% van alle verwaarlozingsgevallen is het gevolg van een (vaak ernstig) depressieve moeder/ouders. Hopelijk is er snel verbetering!
Natuurlijk is het helemaal super dat Fleur dit als familie zijnde oppakt op een super goede manier. Ik hoop ook zeker dat t AMK niet nodig is! (Laat dat voorop staan!) En ook fijn dat de HA dit goed doorpakt. Ken alleen ook verhalen dat ook al wordt er gemeld door een professional (HA, therapeut, school etc) er dan niet de actie wordt ondernomen die wel nodig zou zijn. Vandaar dat als er meerdere mensen onafhankelijk over dezelfde situatie melden er soms een duidelijker signaal ontstaat.
Jeetje meid tis ook wat Vind dat je super bezig betn geweest! en nog steeds! Een hele dikke pluim en knuffel! Ik hoop dat het ooit wel weer goed komt met jouw Schoonbroer en vrouw!
ik zit al een tijdje mee te lezen met dit verhaal. Ik wil even mijn respect uitspreken voor je daadkrachtige handelen fleur, echt super van je. ik hoop dat je schoonzus en broer de boel op orde kunnen krijgen. succes en sterkte gewenst.