me nichtje is hier voorlopig nog wel. het is zo ie zo weer verlengd met 4 weken jeugdzorg is er wel bij geroepen helaas voor hun goed voor ons. net als verzekeringen enzo was ze niet als er wat zou gebeuren van haar naar ons en wij naar haar. we krijgen ook een soort vergoeding. zodat de kosten niet allemaal voor ons zouden kunnen komen nu was dat niet het geval want me zwager komt nu een keer of 3 per week hier zodra hij vroeg uit zijn werk is. er is nog een hele weg te gaan maar me nichtje doet het goed ze is gaan leren tijgeren en is nu volop aan het ontwikkelen om te kruipen dingen waar ze thuis niet de vrijheid voor had ivm een vervuilde box en vloer. ze eet goed drinkt goed slaapt goed en zit inmiddels na heel wat avonden in ons ritme half 7 naar bed en ze word om half 7 weer wakker net als Roos en Daan. Daan vind het allemaal erg leuk en Roos heb ik het idee die wilt mee met me nichtje. we gaan inmiddels gewoon wer lekker weg een dagje boerderij winkelen. ze komt helemaal bij ze slaapt alleen nog wel heeeeeeeel veeeeeeeel ik denk van het vele leren en de rust die er wel is in huis. We gaan van het weekeinde een vakantie boeken voor juni me nichtje gaat waarschijnlijk gewoon mee want het ziet er nog lang niet naar uit dat me schoonzusje ontslagen kan worden van de PAAZ o en pampapilio ik heb geen bezwaar dat ze naar de leeftijd vroegen wantik had zoiets "oudere" mama's kunnen het ook fout doen net zoals een jonge mama wat ik ook nog even wilde vertellen me schoonzusje heeft geen porstnatale depressie het heeft niks met haar hormonen te maken. maar een flinke depressie wij hebben wel een vermoeden maar daar mag ik van me vriend nergens uitlatingen overdoen
Wat sneu zeg allemaal, voor zowel je schoonzusje en zwager als voor je nichtje . Ik ben voor je nichtje wel heel erg blij dat ze bij familie ondergebracht kon worden. Ik hoop van harte dat haar moeder snel weer beter is, zodat ze goed voor haar dochtertje kan zorgen. Goed van jou dat je er zoveel zorg, tijd en liefde in steekt. Ik hoop op een hele goede afloop voor alle partijen!
Is dat iets wat de artsen al geconstateerd hebben dan? Zo snel? Mijn moeder kreeg pas laat een (onderkende!) postnatale depressie wat resulteerde in zelfmoord toen ik ruim acht maanden was... Dat je schoonzus een 'normale' depressie heeft hoeft een postnatale nasleep niet uit te sluiten...
bij het lezen van dit verhaal viel mn mond echt open wat erg voor zo'n kindje zeg... dat ouders zo met hun baby omgaan... te gek voor woorden
Jeetje t is dus allemaal niet zo 1, 2, 3 opgelost zeg! Maar petje af dat jullie zo voor haar zorgen en haar zo in jullie gezin opnemen.. helemaal super! wat zal t een verandering zijn voor haar.. En over de leeftijd, wat jij zegt ben ik t helemaal mee eens.. maar veel mensen reageerde gelijk dat ze wel heel jong zouden zijn, en daar kan ik echt slecht tegen
Mijn moeder heeft zelf ook een postnatale depressie gehad toen was dat allemaal nog niet zo te spraken en kennis van zoals dat nu is mijn moeder is toen ook bijna een jaar opgenomen geweest en wij hebben een jaar bij oma gewoond in de weekeinde gingen we naar huis en mijn vader woonde er ook haast. Nu kunnen ze door bloedonderzoeken en andere onder zoeken meer uithalen en de artsen waren erover eens dat het geen postanale depressie was / is.
blij dat dat meisje, goed terecht is gekomen. Super dat je het zo allemaal aankunt, hoop dat haar ouders snel bijdraaien ,en dat ze terugkwam naar een stabiele en schone omgeving.
Wat fijn dat je nichtje het zo goed doet bij jullie in huis. En wat erg voor je schoonzusje, hopelijk kunnen ze haar helpen om uit haar depresie te komen. Alle goeds voor jullie familie. Groetjes Jewe.
Ach, het is ook niet zo belangrijk of het wel of geen postnatale depressie is, veel belangrijker is het dat ze er één heeft en dat ze er bovenop komt! Het is al erg genoeg dat ze hier doorheen moet! En ik vind het fijn om te lezen dat jullie haar hierbij helpen door je nichtje zo goed op te vangen. Wetende dat je kind in goede handen is zal de genezing waarschijnlijk alleen maar bevorderen. En hopelijk kan je nichtje dan fijn opgroeien bij haar ouders. Jammer dat ze zo'n slechte start heeft gehad.
jeee fleur ik lees nu je verhaal pas maar wat ben jij een superwoman echt mijn complimenten en wat super dat je nichtje het zo goed doet, fijn hoor. wil je nog veel succes wensen en knuffels voor je nichtje, moet voor haar ook niet makkelijk zijn ook al is ze nog zo klein xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik heb met tranen in mijn ogen zitten lezen en ik kan alleen maar zeggen petje af zeg. Fantastisch wat jullie doen ik hoop dat je schoonzus er weer bovenop komt en je nichtje uiteindelijk weer bij haar ouders kan zijn.
fleur ik had in het begin je verhaal gevolgd en toen uit het oog verloren! Ik vind het super top van jullie dat jullie je zo inzetten! Het is niet niks, een kindje erbij! Maar echt super, bravo, een schouderklop verdien je echt! Hoop dat de thuissituatie weer stabile wordt maar hier zal idd heeeeelll veel tijd in gaan zitten! Het lijkt wel een slechte soap, iets wat je niet verwacht in je eigen leven.... suc6! echt héél knap
ook ik lees nu pas het hele topic door en wil je vertellen dat het echt goed is geweest dat je actie hebt ondernomen met de rest van de familie! als jij niks had gedaan, was de situatie al helemaal niks veranderd en kreeg je nichtje gewoon geen kans op een fijne babytijd! jij bent echt SUPER! go girl! en je vent natuurlijk ook want die moet er ook maar mooi een kindje bij hebben ineens
als ik het goed begrijp is je szus opgenomen? hoop dat ze de goede begeleiding krijgt en snel weer thuis is en voor jullie nivhtje kan gaan zorgen vind het knap van jullie dat jullie dit zo doen. petje af.
Jij begrijpt duidelijk niets van psychische problemen. De moeder wil waarschijnlijk wel, maar kan het gewoon niet. Jammer dat je zo kortzichtig bent. Fleur, ik vind het heel goed wat je nu doet, maar wat als er in de toekomst permanente pleegzorg nodig blijkt te zijn? Willen jullie dit ook doen of zal ze dan weer moeten veranderen van gezin? Sterkte met de situatie, het is voor niemand makkelijk zo.
We hebben hier ook goed over na moeten denken van jeugd zorg want stabiliteit is natuurlijk het belangrijkste voor éen kind. we hebben er niet lang over na moeten denken zolang dat me nichtje niet naar huis kan al duurt het jaren of nooit maar dat geloof ik niet blijft ze hier. we hebben een gewone rijtjes woning maar gelukkig wel 4 slaapkamers. het is niet groot voor me nichtje maar ze heeft een eigen kamer. we hebben over de bloemenstrook een disney strook geplakt en me zwager heeft een ledikant en comode op de kop getikt en heeft er zelf voor haar een leuke kamer van gemaakt. Ik voel me echt geen heldin hoor maar denk dat heel veel onder ons ook het zelfde zouden doen voor een neefje of nichtje
Super Fleur, ik ben blij dat ze niet nog een keer zou moeten verhuizen mocht het langer duren. Ik hoop dat je schoonzusje de juiste therapie krijgt en dat ze het over een tijdje weer allemaal kan handelen.