Ik maak me ineens heel erg druk (sorry beetje lang verhaal)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Duveldraakje22, 3 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik loop er nu al een paar dagen mee, maar ik ben zo bang dat ons meisje te vroeg wordt geboren en dat dan nog niet alles af is. Ik ben niet bang dat er iets mis zal zijn, maar dat haar kamertje bijvoorbeeld nog niet af is of dat de katten nog niet hebben kunnen wennen aan de box. Hij staat nog niet, we gaan m namelijk vandaag kopen. Mijn vriend wil nog zeker 2 maanden wachten voor we m neerzetten.
    Misschien ben ik de laatste dagen ook wel veel te veel bezig met dingen te regelen alvast voor de bevalling. Zoals die WAZO-uitkering.
    Ik weet dat ik pas 25 weken zwanger ben, maar op de een of andere manier wil ik gewoon graag alles al in orde hebben. Is dit nesteldrang?

Liefs,
    Duveldraakje

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geen idee meid, het zal er vast wel een beetje bijhoren denk ik..
    Adem blijven halen en proberen je te ontspannen...dat lijkt me het beste ;)
    Das makkelijk gezegd...oke...maar ik ben bang dat je er toch niet meer aan kan doen.
    Succes!
    Elmo

3. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee duveldraakje!
    ik heb precies hetzelfde beklemmende gevoel!

ik zit midden in een verbouwing die pas eind april af is.... op dit moment camperen we een beetje op een ruimte van 25 m2! ik wil dolgraag veel spulltejes kopen, maar heb op dit moment niet eens plek om de boel op te slaan!

inmiddels heb ik voor mezelf alles op een rijtje gezet, wat ik nog allemaal moet aanschaffen.. (mede aan de hand van de lijst van de kraamzorg etc) dat geeft iets meer rust...

op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om alles tegelijk te doen.. (renoveren/verbouwen, het afronden van mijn post-HBO opleiding 9 mei en ook nog eens zwanger zijn...)

ik moet regelmatig tegen mezelf zeggen, adem in, adem uit.........

(heerlijk toch dat spuien hier op het forum!)

liefs elfje

4. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ach meissie toch....dat is toch heel normaal dat je alles in orde wil hebben? Dat heeft elke zwangere vrouw wel in meer of mindere mate. Maar maak je niet gek he! dat heeft nou ook weer geen zin. Mocht de kleine eerder komen, dan heeft het in principe genoeg aan een flinke portie liefde en geborgenheid, een plekje om te slapen en voeding. Het kijkt echt niet om naar een mooi afgewerkt kamertje of een box waar de katten nog niet aan zijn gewend. Mocht je nog niet alles in huis hebben, dan is dat zo gekocht.

Ik moet niet veel zeggen hoor, ik had er ook errug veel last van. Maar geloof me, je bent nooit uitgerotzooid of geregeld.

Laat het een beetje op je afkomen allemaal en probeer te ontspannen.

5. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Gelukkig ben ik dus niet de enige. ik ben wel blij dat ik me nu echt met ons meisje bezig kan houden en dat er verder niks meer tussen komt. Ik geniet echt wel, maar stiekem ben ik echt bezig met alles eromheen. Dank jullie wel voor de lieve reacties, denk dat ik dat even nodig had.

Liefs,
    Duveldraakje

6. Niet meer actief

Meis, je moet gewoon een beetje liegen...

Ik heb tegen die van mij gezegd dat alles met week 30 af moest zijn omdat we anders geen kraamzorg krijgen.
    Anders was alles pas 1 april een beetje neergezet.

Hij vond t onzin, toen heb ik m verteld over wassen, kont afvegen enzovoorts, dat ie dat allemaal bij mij moet doen, als de babykamer niet op tijd af was...

M'n kamertje is al vanaf week 27 af!
    Ik blij, hij blij en wat niet weet wat niet deert!
    ;)

7. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Het kamertje is tot zover wel af er kan al een kleine slapen. Alleen de aankleding moet nog en de kleertjes moet ik nog wassen. Verder wil ik inderdaad graag de box zo snel mogelijk hebben staan, zodat de katten kunnen wennen en omdat ik er zelf dan ook aan kan wennen.
    Bestaat er geen lijstje of zo waarop staat wat er allemaal moet zijn? Ik heb wel een lijst van de prenatal, maar daar staat niet op wat je naast de spullen nog moet regelen. Zoals WAZO, verzekeringen enzovoorts.

Liefs,
    Duveldraakje

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nou hier nog een,
    elke dag minstens 100 keer bedenken wat meoetn we nog doen, lukt het allemaal wel op tijd.
    Ik heb mijn mannetje wel mee wat betreft meubels en box enzo, wij hebben de box al heeel lang staan. de katten kijken er niet eens meer naar. en het is een mooie opbergplek voor alle kadootjes die we hebben gekregen, hij zat helemaal vol. nu is 2 dagen geleden de kamer in elkaar gezet en is er heel veel spul naar boven.
    ik ga denk ik maar vast beginnen met een lijst maken voor onszelf wat we nog moeten doen allemaal.

waar ik ook gek van wordt is bijvoorbeeld, owjee straks is die kleine er en hebben we bepaalde dingetjes niet in huis. ben al bang dat ik vergeet lakens te kopen ofzo
    pff zal er wel bij horen, maar soms is het inderdaad geen lekker gevoel die onrust in je lijf.

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Als je kindje zoveel te vroeg geboren zou worden mag het toch nog niet mee uit het ziekenhuis (dan hebben jullie dus nog tijd). Bovendien hoeft niet alles piekfijn in orde te zijn hoor. Ikzelf zou juist niet te vroeg de box neerzetten. Vrienden van ons deden dat ook al met een week of 34. Waarom 6 weken tegen zo'n ding aankijken terwijl je er nog niks mee doet?
    Bij mijn eerste kindje deden we het pas in de kraamweek (het is zo opgezet).

Het is wel goed dat je alles wil voorbereiden hoor, maar het leven stopt niet als je kindje geboren is: als je dan nog een wasje moet draaien kan het dan ook nog wel (sterker nog, dan draai je er 100 op een dag, dan is 1 meer of minder amper een verschil!).
    Als je maar een paar setjes kleding en beddengoed klaar hebt liggen. De kraamhulp vindt haar weg wel als je het bedje nog niet hebt opgemaakt (bovendien vind ik het niet eens hygienisch als je alles al heel vroeg erop gaat leggen)

Ga gewoon lekker alles voorbereiden maar maak je niet te druk als iets niet piekfijn in orde is!
    Pff, ik krijg het inmiddels wel een beetje benauwd door zulke berichten (hihi): wij zijn pas vandaag begonnen met de kamer goed leegruimen en radiotorbekleding erop doen. Ons kamertje is voorlopig echt nog niet klaar!

Deel Deze Pagina