Het zat mij ook allemaal niet lekker hoor die berichten. Als het voor iedereen afgeschaft zou worden zou ik echt een heel groot probleem hebben en m'n huis niet meer kunnen betalen Maar nu ik jullie reacties lees voel ik me toch een stuk geruster
Ik heb een email gestuurd gister naar de SP. Die hebben vandaag het volgende teruggestuurd: Dank voor je bericht. Er bestaan veel vooroordelen aangaande de aftrekdiscussie. De SP wil juist dat mensen met een normaal budget een huis kunnen kopen maar de hypotheekrente zit dat juist in de weg. Ze maakt de huizen veel duurder dan nodig. Ons voorstel krijgt de steun van het CPB en betekent met name dat de allerrijksten minder voordeel krijgen. Deze regeling was voor hen nooit bedoeld, maar 7% van de rijksten strijken bijna 40% van de 14 miljard op die via de aftrek als voordeel wordt gegeven. Kortom, we ondersteunen villabewoners, in plaats van mensen zoals jullie. Graag wil ik je wijzen op het volgende artikel: http://www.janmarijnissen.nl/weblog/200 ... nteaftrek/ De SP zal niet toestaan dat mensen met een normaal huis er op achteruit gaan, dat is niet ons doel. We willen juist een eerlijke regeling voor huiseigenaren. Vriendelijke groet, Klinkt inderdaad minder erg als ik het zo lees.