Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik vind zelf dat julian te veel slaapt. Hij zal t wel nodig hebben maar wil toch graag vragen of het normaal is. Wil er wel bij vermelden dat julian met 3 en met 5 maanden onder narcose is geweest. Zijn schema ziet er als volgt uit (weet dat sommige er een moord voor doen ) 08.00 wakker worden en fles 09.00 slapen 10.45 wakker worden 11.00 fruithapje 11.15 spelen tot aan in slaap vallen 14.00 fles 15.00 slapen 18.00 avond eten 19.30 weer slapen 23.00 fles 23.30 slapen tot 08.00 uur Is dit normaal zoveel slapen???
De reden waarom ik me er ook zorgen over maak is dat hij veel actiever was. Hij heeft hoe ouder hij word steeds meer behoefte aan slapen. Kan dat narcose zijn?
Zoveel sliep mijn dochter in die tijd ook, zou me er geen zorgen over maken. Hij zal het nodig hebben en er komt straks ook een tijd dat hij ineens veel minder slaap nodig heeft. Hier slaapt dochter juist ineens weer heel veel, 08.00 wakker 10.00 slapen 12.00 wakker 13.30 slapen 14.30 wakker 16.30 slapen 18.00 wakker 19.30 slapen Ach ze zal het nodig hebben en word vanzelf weer minder!
Ik vind het een heel mooi schema, mijn dochter sliep ongeveer ook zoveel op die leeftijd. Van de narcose kan hij 1,5 maand later echt geen last meer hebben. Als je je echt zorgen maakt kun je ook het consultatiebureau even bellen?
Dus het is gelukkig normaal Ja als hij wakker vragen we ons wel eens af waar zijn energiemeter op staat....TILT haha
Volgens mij is het helemaal niet erg. Hier een mannetje dat altijd nog veel slaapt (hier op deze leeftijd van 9.30 tot 11.15 uur, van 13.30 tot 15.00 uur en van 19.15 tot 7.30 uur. Dus ook een echte slaapkop, zeker voor zijn leeftijd. Ik heb het wel eens gevraagd op het CB, maar blijkbaar is het geen probleem zolang ze verder overdag heel alert en levendig zijn.
ik vind het ook niet heel veel hoor. Mijn dochter sliep toen zeker 2 dutjes van 3 uur en dan nog een kleintje van 1 1/2 uur aan het einde van de middag. Nu is ze 2 en slaapt tussen de middag nog 3 1/2 uur. Dat hij eerst actiever was kan zijn dat hij nu een ontwikkeling doormaakt waar veel energie in gaat zitten.
Mijn docher is 1,5 jaar en slaapt 16 a 17 uur per dag. De een heeft meer slaap nodig dan de ander. Als alles verder goed gaat zal ik me geen zorgen gaan maken. Geniet nog even van je 'vrije' tijd, voor je het weet slaapt hij over dag niet meer!
hihi het is ook nooit goed he Ik denk dat Tim met die leeftijd aan 2 slaapjes per dag zat. Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere. Als hij mentaal of lichamelijk op dit moment heel erg ontwikkelt, kan het ook zijn dat hij daardoor meer slaapt om bij te komen. Zolang hij alert is als hij wakker is, zou ik mij geen zorgen maken. Als je twijfelt over de nasleep van de narcose dan kun je dit navragen aan je HA.
ziet er eigenlijk heel normaal uit. Ons meisje sliep toen ook ongeveer z wat. Nu is ze 13 1/2 maand en slaapt ze dit nog: 7.30 wakker wisselt nu een beetje of ze nog een ochtendslaapje doet maar dan kan ze goed van 9.00 tot 11.00 slapen en rond 14.00 slaapt ze dan nog vaak tot 16.00-17.00 dan gaat ze tussen 19.00-20.00 naar bed (hangt er van af hoe laat ze smiddags wakker was) Als je hier naar kijk slaapt ze dus echt nog veel, ze heeft het gewoon nodig, is ook zo druk bezig overdag.
Mijn zoontje sliep vanaf 9 maand tot 17 maand ongeveer op dit schema; 7 uur wakker in de ochtend half 10 tot half 1 in bed daarna weer om 3 uur tot 5 uur naar bed en om half 7 voor de nacht naar bed vond dat hij heel veel sliep en vooral ook zo lang zoveel sliep. nou bleek hij pfeiffer te hebben, kwam er met 15 maand achter. liefsz