en maar blijven spugen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klijntjuh, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    ... hm.. Andy spuugt echt heel veel! Hij heeft er geen last van, maar het is echt overdreven.
    Toen het op een gegevenmoment in flinke bogen en rustig nog een half uur na de voeding kwam, heb ik aan de bel getrokken bij het CB.

Ik maak nu flesjes met een beetje comfort-voeding erdoorheen gemengt.
    Ook heb ik al nieuwe flesjes wegens het slordige drinken van meneer, en die zijn een succes. (drinkt netjes, geen lucht meedringen enzo)

Door de infacol boert hij goed, en heeft hij geen tot nouwelijks krampjes. (zonder infacol boert hij niet goed, en heeft hij gelijk weer flinke krampjes!)

Anyway.. Het gaat nu zo.
    Andy krijgt 6 voedingen per 24 uur. Meestal 100 cc, soms 130cc (bijv. laatste voeding en smiddags 1x)
    Hij krijgt dan 2 schepjes friso standaard, en 1 schepje friso comfort, en bij de 130 2-2.

Halverwege de fles laat ik hem boeren. Het eerste (normale) mondje terug komt dan mee. Dan de rest van de fles zoveel hij wil (soms is dat 70 cc, soms 130.. verschilt per moment van de dag ook, hij stopt zelf als hij geen trek meer heeft)
    Dan nog een keer boeren. Hij geeft dan weer een mondje terug vaak, maar soms komt er al wat meer uit.
    Dan na 5 min semi-rechtop komt de eerste flinke golf.
    Dan vaak na 15 minuten nog een keer een hele bups melk.

Daarna leg ik hem in bed, en hoor ik vaak weer gegorgel met daarna wegslikken, dus dat hij eigenlijk weer spuugt. Dit soms meerdere keren.
    Als ik hem later uit zijn bedje haal. of tussendoor kijk of voel is het nat waar hij ligt, en heeft hij opgedroogd spuug op zijn wangen.
    Soms geeft hij rustig nog een uur later over!

Hij heeft er dus geen last van/pijn door. Ook krijgt hij voldoende binnen (flinke plas en poepluiers en goede groei).
    We hebben minder voeden al geprobeerd, voeden vrijwel rechtop, hij blijft daarna nog een tijd rechtop, heeft nu andere fles, krijgt dus beetje comfort voeding erdoor gemengt.. en met elke verandering lijkt het eerst even dat het iets doet, maar vervolgens is het daarna weer raak. (het is wel al minder dan het eerst was!)

Ik vind hem nogsteeds teveel spugen.. maandag weer CB, ben benieuwd wat zij zeggen..

hebben jullie tips?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa had ongeveer hetzelfde, spuugde altijd aardige mondjes terug en een paar keer per week ook heel golven, de hele voeding kwam er dan uit. Ze plaste en poepte goed en groeide ook goed, terwijl ze eigenlijk best weinig voeding kreeg (borstvoeding op verzoek, met 10 weken zat ze al best vaak op 5 voedingen).
    De eerste weken had ze er niet zoveel last van, maar vanaf een week of 3/4 wel, kon steeds moeilijker slapen, wij zijn haar toen op haar buik gaan leggen en hebben medicijnen gekregen, welke helaas niet genoeg werkten. Met 10 weken werd ze ziek (gewoon een onschuldig virusje) en is toen gestopt met drinken (mede ook door de reflux) en ze drinkt nu pas sinds een paar weken weer. Van de reflux was ze met 6 maanden af.
    Ik weet niet wat de comfortvoeding inhoudt, maar ik zou proberen zoveel mogelijk in te dikken. Mocht hij meer last krijgen, kan je het beste naar een kinderarts voor medicijnen. Hij is nu nog erg klein, bij reflux krijgen ze meestal steeds meer last. Maar als hij er geen last van heeft en gaat krijgen en goed groeit en lekker slaapt, hoef je er eigenlijk niet veel aan te doen, behalve veel wassen ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een standaard tip is trouwens het bedje schuin zetten. Hier hielp dat naar mijn idee niet veel en Lisa vond het erg vervelend dat ze het idee had naar beneden te schuiven (soms schoof ze ook naar beneden).

4. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Hij is de laatste dagen wel meer wakker en wil niet meer graag in bed (gaat jammeren na een uurtje inplaats van de volle 4 uur slapen)
    bij mij slaapt hij wel achter elkaar door..
    heeft dit er ook mee te maken?

ook zet hij het sinds een paar dagen op een gillen voor het eten, terwijl het daarvoor rustig smakken was..

5. Que

Que Niet meer actief

Ik heb dit probleem ook heel erg gehad. Overleg eens met het CB over KMA. Hier is na 6,5 maand ellende geblekken dat kleine man dit heeft.
    Het hoeft natuurlijk bij Andy niet zo te zijn maar toch. Als je het niet vraagt weet je het niet.

Na de fles zo lang mogelijk laten liggen is nu het enige wat ik je kan adviseren. Laat hem niet zitten, want dan gaan zijn ingewanden omhoog en dus ook zijn maagje wat dan snel weer wordt leeg geduwd.

Succes!!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa sliep bij mij ook altijd, dan liggen ze lekker rechtop en dat is met reflux erg fijn. Maar het kan ook gewoon wat onrust zijn, Eva had het namelijk ook (wel slapen bij mij, maar in bed onrustig), maar had verder geen klachten. Jouw zoontje en Lisa heel duidelijk wel.

Op dit moment zou ik alleen het goed indikken van de voeding doen en het bedje schuin houden en hem veel bij je houden, evt. een draagdoek gebruiken. Als het echt telkens alleen maar slechter gaat of je het idee hebt dat hij pijn heeft (Lisa huilde vanaf een week of 6 de hele avond en wilde de hele avond niet drinken, dat was dus wel duidelijk), moet je echt even naar de huisarts gaan en een verwijzing naar de kinderarts vragen.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Waarom geef je niet volledig Friso comfort?

8. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Zoals ik het nu geef (2 schepjes gewoon, 1 schepje comfort) werd mij aangeraden door het CB om te proberen.
    Kan ik ook volledig comfort zonder problemen uitproberen?

(friso comfort is met jbpm erin voor degene die vroeg wat de comfort was)

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja hoor. Mijn oudste kreeg het gewoon volledig. Anders is het denk ik niet dik genoeg hoor. Zou het gewoon proberen! Kan wel zijn dat je dan een speen met groter gat nodig hebt.

10. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Heb ik hier wel liggen (groter gat)
    ik ga zijn voeding van vanavond eens volledig comfort doen! ;)

(als dat gewoon helemaal niets uitmaakt, weet ik dat gelijk voor maandag met evt de KMA... ik las dat verstopping (1x in 2 dagen met veel pijn en moeite poepen, en nu ook nog eens lekkende diareeluiers!) en veel winden ook bij KMA past... en das meneers probleem nr 2...)

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het kan ook vanzelf minder worden hoor. Die van ons spuugde ook in flinke bogen. Tussen de 2 en 4 weken was het op zijn ergst, daarna werd het steeds minder. Nu geeft hij nog wel eens een mondje terug, maar echt spugen komt zelden meer voor. En wij hebben er niet echt iets bijzonders voor gedaan. (Ik geef borstvoeding, dus andere fles of verdikken van voeding was toch al geen optie.)

12. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Mijn zoon kreeg normale standaard melk van nutrilon en elk schepje voeding een JBPM erin anders gaf hij ook zo over
    Hij kreeg extreme honger van de Nutrilon AR...

En eczeem heeft hij ook heel erg...
    Daarvoor heeft hij een stapje sterkere hormoonzalf
    Binnen een paar uur geen eczeem meer :D

13. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beau spuugde naar mijn zin ook teveel terug. Leek er ook geen last van te hebben. Wij zijn van Nutrilon standaard overgestapt naar Nutrilon AR. En sindsdien gaat het prima. Heb met de 6 maanden wel weer standaard geprobeerd, Maar toen spuugde hij toch weer wat terug. Dus nu nog steeds Nutrilon AR.

Owja wij zijn gewoon overgestapt zonder overleg met het CB

14. fafje

fafje Niet meer actief

hij heeft mss nu nog niet veel last...maar dat gaat wel komen...hoe dan ook is de melk na een uur, die eruit komt zuur....want het is al verteerd...dit gaat telkens langs de slokdarm...dat zuur...op den duur zal deze geirriteerd raken en krigjt ie er last van...

dnek ik hoor
    als jij al zegt dat ie nu al minder slaapt...

15. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Ik ga het zeker in de gaten houden! Hij is tot nu toe zo'n makkelijke baby! Zou zonde zijn als hij pijn krijgt of last krijgt van het spugen!

Zojuist z'n eerste volledige comfort voeding gegeven (met speen nr 2.. Uit 1 kwam niks zo dik idd.. Nu snap ik het nut tenminste! )

hij gaf na de fles gelijk een flinke mond terug, nu maar kijken wat de rest doet! Hopelijk helpt dit!

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hoe is het gegaan? :)

17. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    echt aan de bel trekken hoor als het niet beter gaat, net wat fafje zegt het word waarschijnlijk steeds erger en dan gaat het idd zeer doen vanwege het zuur.
    hier dochter met zantac en motilium en dikke voeding en nog steeds last van de reflux wel minder gelukkig.

18. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    onze meid heeft ook echt heel veel gespuugt, echte golven kwamen eruit. zo zielig.
    zijn toen over gestapt op nutrilon AR en vanaf toen ging het super goed. de eerste weken kwam er af en toe een mondje uit maar dat is normaal, maar geen golven meer. ze is nu een heel tevreden kindje die nu helemaal niet meer spuugt.
    dus misschien is de ar ook voor jou een goed idee, het is het proberen waard

19. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Nou, nu 4 voedingen compleet friso comfort gegeven, maar geen verschil! Bij de fles van 22:45 was hij toen ik hem 23:15 weglegde al weer aan het slikken zegmaar, en om 0:15 wilde hij niet meer liggen, werd wakker en spuugde.
    Daarna weer geslapen tot 03:30. Weer fles, en daarna ben ik tot zijn volgende fles bezig geweest met hem.. Hij had krampjes/pijntjes, lag bij mij wel te slapen, maar kwam in bed niet in slaap. Weer veel gespuugd.

Na de voeding rond half 8 was het weer raak, spugen enzo.. Toen heeft mijn man hem bijna nonstop bij zich gehouden.

Nu na de fles van 11 uur (niet helemaal leeg) ligt hij nog bij me, buik tegen buik, koppie op mijn schouder. Zo hou ik hem na het voeden nog een tijdje.. Nou.. Hij heeft al best veel teruggegeven.
    Ik laat hem maar even bij me liggen, krijgt hij ook wat slaap..

Het gaat nu erg snel bergafwaards.. Nachten waren nooit een probleem! Was gewoon af en toe een droog spuugdoekje onder zijn hoofd leggen.

Ik blijf morgenochtent op mijn strepen staan.. Want ik wil niet dat dit erger word.
    En of het reflux of kma is, maakt me niet uit, zolang hij maar minder gaat spugen!

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh jeetje, dat is inderdaad erg heftig. Sterkte! Ik zou inderdaad snel hulp gaan inschakelen, hopelijk kan er een oplossing worden gevonden.

Overigens, als je van friso comfort afstapt en friso standaard met nutriton gaat gebruiken, kun je de voeding nog meer indikken. De maximale dosering is namelijk dikker dan de voeding van friso comfort. Maar goed, ik zou denk ik eerst morgen de arts raadplegen voordat je blijft aanmodderen met voeding. Succes!

Deel Deze Pagina