Van schoolpleinwacht naar drone tijdens pauze

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door 2g4e, 13 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Omdat leerkrachten hun pauzes anders wensen te benutten, wordt er binnenkort hier op een basisschool een drone ingezet tijdens de pauze. De juffen en meesters hebben geen zin meer om tig ro djes te lopen over het schoolplein...
    Dit ding zou zelfs valpartijen en ruzies kunnen herkennen. Als hij dit "ziet", krijgt de lerarenkamer een seintje waarop zij op hun beurt kunnen ingrijpen.
    Ben ik nu zo ouderwets dat ik dit echt te gek voor woorden vindt? Hoe vaak heeft een juf of meester nu eigenlijk pleinwacht in de week? En is dit dan zo erg?
    Of dit ding ook scheldpartijen registreerd of kids die stiekem het schoolplein dreigen te verlaten, wordt niets over gezegd.
    Wat is jullie mening hierover? Zie ik spoken en moet ik mijn mening bijstellen of begrijpen jullie mijn vraagtekens?

Het betreft gelukkig niet de school van mijn kind maar wie weet gaat dit de toekomst worden.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Huh echt?
    wordt dat niet vanaf 1 april ingezet ofzo? :)

3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Goeie 1 april grap ;)

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Het wordt wel op 1 april getest voor omstanders... Maar serieus? Zou dit echt een grap zijn?

5. Koon

Koon Niet meer actief

Ja! Hahahaha!
    Wel een hele goeie 😂😂

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hahahaha dat moet wel een grap zijn (wel een hele goede :D)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou dan lijkt het me duidelijk :cool:

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

9. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Haha het lijkt me een grap! Maar snap t wel want als je pleinwaht heb, heb je die dag geen pauze.

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik denk ook een 1 april grap haha

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Leuk verzonnen. :D Ik ben jaloers dat wij niet zo'n briljante 1 aprilgrap hebben bedacht op onze school.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

De test zal plaatsvinden op vrijdag 1 april 2016 om 10.30 uur. Belangstellenden kunnen zich aanmelden bij de school

Nee dat is denk ik toch een 1 april grap. In de kranten staan ook elk jaar 1 april grappen die vaak heel serieus overkomen. Zo was mijn moeder 2 jaar geleden in paniek omdat ze op het nieuws had gehoord dat ze wolven gingen vrijlaten in de bossen in België :)

13. Limburgertje

6 aug 2010
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Artikel is geschreven door de ICT-er van school😃

14. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Hmmmm... Het lijkt inderdaad verdacht veel op een hele slechte grap. Blij toe!

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wat nou, slechte grap, ik vind hem briljant. Maar toen je in het artikel las dat de ict-er van school samen met de ouders zelf de software heeft ontwikkeld, ging er geen lichtje bij je branden??? ;)

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hahaha lol, die is goed!!
    En de software versie 1.4 (1 april) 😂

17. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nou ja, ik lees nog weleens te snel dus dat was me niet eens opgevallen Mamavanlieverd

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jeetje, natuurlijk is dit een grap :D

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wat een goeie!

20. veense

veense Niet meer actief

Ik woon ook in deze plaats, maar had de grap nog niet voorbij horen komen. Vriendinnetje van zwemtraining zit op deze school, zal haar moeder er dinsdag eens naar vragen...
    Ben wel benieuwd waar jij nu woont en of ik je ken ;)
    Mijn dochter zit op de C.

Deel Deze Pagina