Ik maak me soms zorgen om dochter

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lentedag, 21 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik zou gewoon je verhaal voorleggen en samen met de psycholoog een goede hulpvraag opstellen.
    Dan komt het vast goed.

Wel vantevoren over nadenken wat je precies wil weten natuurlijk.
    Maar die psycholoog kan je er goed mee helpen om vast te stellen wat het nou exact is dat je wil weten en hoe hij/zij dat het beste kan onderzoeken.

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Goed dat je naar een professional gaat!
    Ik moet wel zeggen dat er kinderen zijn die de stempel add/ADHD krijgen terwijl er eigenlijk sprake is van slimme kinderen die niet goed weten hoe ze daar mee om moeten gaan en vastlopen in hun hoofd.
    Bij het lezen van je openingspost moet ik daar ook wel een beetje aan denken. Maar goed het is natuurlijk ondoenlijk om vanaf een forum werkelijk iets wijs hierover te zeggen 😉 Dus goed dat je een professional inschakelt

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    helemaal mee eens. kinderen zitten uren lang op school, en je ziet het verschil ook vaak tijdens de vakantie. totaal n ander kind thuis. opgelucht dat hij niet naar school hoeft.
    als een onderzoek komt dan is er altijd een observatie op school bij, plus vragenlijst, gesprek met de juf.
    maar als een kind problemen op school heeft betekent niet meteen dat school meteen schuld hieraan heeft. als het moeilijk gaat op school dan is het natuurlijk een combi van hoe het kind is en hoe de school is.
    een kind dat voorsprong heeft bijvrbeeld en zich te veel verveelt in de klas is vaak ook gewoon vervelend thuis of depresief.

Deel Deze Pagina