Hallo, Ik ben 32 jaar en ik heb een zoon van bijna 3. Ik was met hem in de eerste ronde zwanger. Vorig jaar heb ik na 6 rondes een miskraam gehad met 7 weken. Inmiddels zijn we 7 rondes verder. Ik heb een regelmatige cyclus van 28-29 dagen. Inmiddels ben ik 6 dagen over tijd, maar de test is negatief. Ik verlies sinds 3 dagen elke dag een heel klein beetje bruine afscheiding, dit zie ik gemiddeld 1 keer per dag met afvegen, daarna is het weer voorbij. Ik heb niet het gevoel dat ik zwanger ben, maar maak je me een beetje ongerust. Zou het ook kunnen zijn dat ik geen eisprong heb gehad? Of zou het een (mislukte) bevruchting kunnen zijn en dat mijn menstruatie op een later tijdstip komt? Alvast bedankt als jullie willen meedenken, groeten
Hoi Vuurbloem, het kan allebei wat je zegt. Vooral als je een regelmatige cyclus hebt, komt deze afscheiding vaak wel door een innesteling/vroege miskraam (zou het overtijd zijn kunnen verklaren), maar een verlate eisprong kan ook een beetje oud bloedverlies geven. Maar toch kan het ook zo zijn dat deze cyclus om wat voor reden dan ook gewoon een beetje gestoord is en je over een aantal dagen wel gaat menstrueren. Ik zou het nog even aankijken en mocht je volgende week niet ongesteld zijn, kun je altijd even overleggen met de huisarts. Groetjes Brigitte