Net zwanger...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sas28, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas28

Sas28 Lid

23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo,

Vanmorgen ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Had een hele donkere streep op de zwangerschapstest. Maar ondanks dat ik heel erg blij ben, ben ik ook wat onzeker.
    Ik heb namelijk 2 miskramen( in 2007) gehad, de ene na 13 weken( er was een leeg vruchtzakje) en de andere na 6 weken. Reden onbekend.
    Bij de eerste zwangerschap verloor ik rond de dag van mijn eigenlijke menstruatie wat rode/roze druppeltjes. Ik dacht toen dat ik ongesteld ging worden, maar bleek dus zwanger te zijn.
    Op 2 januari zag ik ook een heel klein beetje lichtbruine(gele) afscheiding in mijn inlegkruisje zitten, die had ik in, omdat ik verwachte bloed te gaan verliezen. Anders had ik het niet eens gezien.
    Ik heb ook geen zwangerschapsvitamines geslikt, mijn laatste miskraam was al zo lang geleden, dat ik enkele maanden geleden hiermee gestopt ben. Vanochtend heb ik er gelijk weer 1 ingenomen, en dat blijf ik nu ook weer doen.
    Rond de feestdagen heb ik wel wat drank op, kan dit geen kwaad? Ik drink nooit veel, heb, alles bij elkaar opgeteld in al die dagen maar 3 glazen op. Maar ook wat gerookte zalm.
    Kan dit invloed hebben gehad op mijn zwangerschap?
    Ik kan het niet meer terug draaien, maar maakte me hier toch zorgen over. Als ik had geweten dat we zonder hulp van het ziekenhuis toch zwanger konden worden....
    Ik hoop dat jij me gerust kunt stellen.

O ja, mag je Yakult Light als je zwanger bent?

Groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sas28,

je hebt niets verkeerds gedaan tijdens de feestdagen. Dat voorop gesteld. Het kindje is nog zo klein en heeft zeker rond die dagen bijna geen uitwisseling met jou gehad, dus geen zorgen maken over de glaasjes alcohol en de gerookte zalm. Ook goed dat je met de vitamines bent begonnen. Alles wat je nog kunt slikken is meegenomen en de rest is gewoon jammer. Ook daar geen zorgen over maken. De afscheiding die je hebt kan al door de hormonen zijn gekomen, maar zegt in ieder geval niets. De kans dat het goed gaat is het grootste, ondanks dat je al 2 nare ervaringen hebt. Probeer wel een beetje in je lichaam te geloven hoor ;) Via de gyn of de vk kun je een vroege echo krijgen, zo rond de 7-8 weken. Dan heb je weer wat meer zekerheid en hoef je niet zo lang te wachten. Als je al eens een miskraam hebt gehad, heb je hier recht op, vinden wij. Dus geen zorgen maken over de dingen die je vroeg en ik duim met je mee!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina