Gewicht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mrs Hair, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi lieve verloskundigen,

Ik ben ruim 20 weken zwanger en met de baby gaat alles qua groei voorspoedig. Ik ben maandag bij de verloskundige geweest en mijn baarmoeder is precies goed. Dinsdag 20 weken echo en alle groeimetingen zitten precies op schema.

Mijn vraag gaat over mijn eigen gewicht. Het schommelt elke dag wat, maar ik ben gemiddeld zo'n 2,5 kilo aangekomen. Nu had ik vóór de zwangerschap nog licht overgewicht (na veel te zijn afgevallen in het jaar daarvoor), dus ik vind het prima om niet té veel bij te komen.

Ik let heel goed op wat ik eet, namelijk gezond en gevarieerd, zeker niet te weinig maar ook niet te veel. Mijn vraag is nu wat ik ongeveer mag verwachten als ik zo doorga. Gaat er de komende tijd nog een gigantische gewichtstoename volgen, is dat ook noodzakelijk? Je moet toch ongeveer 12 kilo bijkomen?

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Liefs,
    Mrs Hair

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je al iets overgewicht hebt hoef je niet per se 12 kilo aan te komen. 6 kilo zou dan ook heel mooi zijn. het is eigenlijk super dat het aankomen meevalt tot nu toe. Het zegt verder niks over de tweede helft van de zwangerschap, daarin kan nog van alles gebueren. Blijf gewoon gezond eten en genoeg bewegen, dan doe jij er alles aan!

Mirjam

Deel Deze Pagina